donderdag 28 februari 2013

Breien en nog eens breien

 
Daar ben ik weer eens, de laatste tijd wordt er alleen nog maar gebreid in huize Handmade by Mai. Wat een heerlijke bezigheid. Hier onder kunnen jullie zien wat ik allemaal gedaan heb. Allereerst een col van handgesponnen garen die ik als kado heb gekregen van twee dames van de stricktreff uit Duitsland.
 
 

 O.K. I'm back again, all I do is knitting. I will show you what I have been knitting. In the first pitcure you see a cowl I made from yarn which was a present from two lovely ladies. It's handspun yarn. And the pitcure below are socks I made for a colleque of mine she had a special birthday.


De bovenste sokken heb ik gemaakt voor een collega die Sarah zag. En de sok hieronder was een kadootje voor mijn vader. Hij wilde een oude sok waar hij zijn spaargeld in kon doen, voordat de bank failliet gaat of dat de overheid zijn claim erop legt.


 This sock was a birthday present for my father, he wanted an old sock to put his savings in. Before the Bank goes bankrupt.

 Deze sjaal zou ik eigenlijk samen met mijn HeMa zusje, maar ik was iets eerder klaar. Maar omdat de uiltjes niet echt goed uitkomen gaat Heleen de sjaal iets aanpassen. Ik ga deze sjaal ook nog een keertje maken, maar dan met andere wol.

I wanted to make this scarf together with my HeMa sister, but I finished it a little bite earlier then Heleen. You can't see the little owls very well. So Heleen decided to make the scarf a little bite different. I'm going to make this scarf again, but with different wool.

 
 
 
Maar ik heb ook nog een tas gemaakt, eentje van echt leder. Hier gaan er zeker nog van volgen. 

 
I did make another bag, this one is from real leather, I will make so more.
 
 
 
Groetjes Mai

8 opmerkingen:

Dolores zei

Beautiful knitting and I'm amazed at your skill in sewing with leather. Is there a pattern for that gorgeous purple ribbed cowl? My daughters want me to make them a cowl and this one looks like I could actually make it.

Cattinka zei

I noticed your "girls day out quilt" in the backround of the green bag, how nice to see it!
Your knitting looks nice, you have been very busy!
And leather bags are a great idea, they look good, just like your postage bags do.
KATRIN W.

Dea zei

Dat is lang geleden! Leuk weer eens wat van je werk te zien. Mooie projecten!

Guusje, zei

Je bent erg druk geweest. Mooie breisels, die uiltjes zo schattig en wat een prachtige tas.

Jossie zei

Weer veel mooie projecten. Breien is inderdaad een heerlijk ontspannen bezigheid en het gaat jou prima af! Heeft je vader de sok inmiddels gevuld? Mooie leren tas Mai. Is je heel goed gelukt.

Sew Useful Designs zei

Wow Mai, you have been busy! I love your knitware... and especially the shawl. The owls are so cute, and you are very talented! The leather bag is absolutely gorgeous!! How do you find sewing leather on your machine? Is it tricky to work with? Have a wonderful weekend dear friend! Heel veel liefs and knuffles! Vikki xo

Anoniem zei

Hoi M-J

De leren tas is echt super geworden
En hopelijk wordt hij door gebruik nog veel mooier

xxx lindy

Atelier Nanaya zei

Wat een geweldig leuke dingen maak je! Die eerste colsjaal is ook prachtig!