dinsdag 9 oktober 2012

Milka koeiensokken

 
 
Daar ben ik weer met allerlei projecten die klaar zijn. Allereest mijn Milka koeiensokken, deze heb ik samen met de dames van het breicafé uit Willich gebreid. Het patroon komt van Ravelry en is gratis. Het breien was nogal een bevalling, deze techniek intarsia in the round had ik nog nooit gedaan. Maar na 3x uithalen had ik door hoe het moest ( en natuurlijk met wat hulp van Heleen). Er zit een (storende) naad op de achterkant van het been en onder de voet.
 
I'm back with several finished projects. First my Milka cowsocks, I joined a KAL with the ladies from the Knitting café from Germany. The pattern is free and you can find it on Ravelry. I had a difficult time to knit these socks. It was the first time I did intarsia in the round. I frogged it 3 times. I'm not happy with the seam at the back of the leg and under the foot.
 
 




De storende naad- I'm not happy with the seam in the back.


Deze sjaal heb ik samen met Heleen gebreid. Het is superzachte handgeverfde wol (het patroon is te koop op Ravelry).



I knitted this scarf together with Heleen, the wool is supersoft and handpainted.


 Als laatste heb ik dit scheetje gemaakt. Het is een kaartenmapje. Het beugeltje heb ik via Etsy gekocht. En van die dame kreeg ik ook het patroon, alleen klopte dat niet helemaal. Dus ook dit heb ik 3x gemaakt. In januari gaan we dit maken met de Totaal quilters. Het project waar we nu mee bezig zijn kan ik nog niet laten zien omdat nog niet iedereen klaar was.


This is the last project I made. It's a little purse to keep your cards in. Isn't it cute. I found the frame on Etsy. In January we are going to make this with the Totaal quilters bee.


En hier ben ik nog mee bezig, er staan heel veel steken op de naald. Maar heerlijk om te breien. Ik denk dat ik een breiverslaving heb. Nu snel verder met de tassen die ik in bestelling heb. Ik zit inmiddels vol tot begin december.

And this is were I'm working on now, a lot of stitches. But lovely to knit. I'm an addict now??? I'm off to sew on my bags again, I have a lot of orders. I'm busy until the beginning of December.

Groetjes Mai

17 opmerkingen:

Terry zei

I love those cow socks! And the scarf is just beautiful! :0)

Stephanie zei

Those cow socks are fun but look like a lot of work! The scarf is so dainty and gorgeous. I've never made a bag with a frame or the accordion pleated inside. Great job.

Cattinka zei

Hello Mai,
the socks look so funny, but I bet you have a hard time putting each tow in its place.
KATRIN W.

Antje zei

Je sokken zijn prachtig, vooral met die leuke tenen eraan.roetjes, Antje
Ook je andere werkjes zijn heel mooi. Pas maar op met die "breiverslaving". Ik heb vroeger ook veel gebreid, nu gaat het niet meer vanwege de spieren.
Ben nu wel bezig net de breirol maar dan af en toe een paar naalden.
G

Linda zei

Hallo Mai
Ich finde die Socken sehr lustig.
Ich finde es schön,dass Du viel zu tun hast mit deinem Shop
Liebe Grüsse Linda

Heleen zei

Mens wat ben je weer druk. En allemaal even leuk. En tuurlijk wil ik dat leuke mapje ook maken ;-)

Annemiek zei

Wat een lollige sokken (naad of niet!)De sjaal is supersjiek en t kaartenmapje: super!
Lekker toch, zo'n verslaving:)

Alice zei

Wat een leuke, originele projecten heb je gemaakt. De naad op de sok is inderdaad wel zichtbaar en kan me voorstellen dat je je daar aan stoort. Heb je de draad wel strak genoeg aangetrokken tussen de naalden of was het een overgang tussen twee verschillende steken?
Het kaartenmapje (met uiltjes) vind ik ontzettend leuk, mooi om zo mee te nemen in handtas of zo.
Groetjes, Alice

Christine zei

Jemig wat heb jij een grappige Milka sokken gebreid, ze zien er super tof uit.
Je hebt idd een brei verslaving, maar wel heel leuk om te doen he.
Veel plezier met de tassen maken, als ze net zo mooi worden als het kaarten tasje, dan kan ik maar 1 ding zeggen:
S-U-P-E-R!!!
Knuffels Chrissie

Michele zei

Lots of beautiful projects! I love the socks :-)

Oops-Lah zei

Those socks are hilarious! I'm sure they will attract much attention, whenever worn ;) and the scarf is absolutely stunning as is your card wallet. Well done!

Cybele's patch zei

Wat ben je toch druk met allemaal leuke dingen. De sokken zijn te gek. Hoe voelt dat aan in je schoenen? De sjaal is prachtig geworden. Heel apart.

Jolanda Seinhorst zei

Die sokken, helemaal geweldig!!! Ik word er helemaal vrolijk van, haha!

Marian zei

ooohhh die koeiensokken...prachtig, al zal ik daar niet zo heel snel aan beginen denk ik, ik vind sokken breien een beetje saai!!
Wat ik helemaal geweldig vind is het kaarten mapje met dat prachtige beugeltje..geweldig.
Mag ik misschien weten waar je dat vandaan hebt?

marijke's crea zei

O moest een beetje glimlachen over de milka koeiensokken met uiertenen hihi!
Prachtige sjaal!!!
fijne dag,
groetjes Marijke

Simone de Klerk zei

Je sokken zijn echt het einde! En wat een mooie sjaal. Je kunt de zachtheid van de kleur en structuur bijna voelen.
Ik verheug me erop, dat we het mapje gaan maken. Fijn, dat jij de voorproef al gedaan hebt!

feltfree på Åsly zei

Leuke sokken. ook je kaartenmapje ziet er erg leuk uit.