vrijdag 28 september 2012

Blogpost 200

 
Dit is mijn 200ste blogpost, ik denk nog na over een give away.
Maar ik wil jullie eigenlijk vertellen hoe ik mijn breilessen krijg van Heleen. Gisteren had ik weer een les. Nadat Heleeen me helemaal lekker had gemaakt met de Rockefeller sjaal (patroon is te koop op Ravelry), heb ik garen gekocht. Het garen is gekocht bij Moni Lana, het garen komt helemaal vacuumverpakt, waardoor het door de brievenbus past. Erg slim.
 

This is my 200th blogpost, I'm thinking of hosting a give away. But today I will tell you about my knittinglessons I get from Heleen. After she showed me one of her Rockefeller scarfs (you can buy the pattern at Ravelry). I ordered my yarn at Moni Lana.

 De les begint, MSN wordt opgestart, IPad erbij (daar staat het patroon op), garen en pennen, kopje thee en een boterham.
De steken worden opgezet en dan beschrijft Heleen stapje voor stapje wat ik moet doen. Heleen legt het heel goed uit, maar ja ze is ook wiskunde lerares geweest. Soms krijg ik nog een link waar iets nog eens is uitgelegd.

 
The lesson starts, MSN on, IPad ( for the pattern), yarn and needles, cup of tea and a sandwich. I cast on and Heleen tells me what to do. She is a great teacher, she was a teacher so she what she is doing.
 
 

 Dit was de eerste les- This is the first lesson


Gisteren bracht de postbode ook dit mooie pakket. De (handgeverfde) wol en speld is de kwartaalselectie van Wol met verve. De Eucalan heb ik ook bij haar besteld. Er zat ook een mooi patroon voor een sjaal erbij. Ik heb ervoor gekozen om een mooi paar sokken van deze wol te breien.

Yesterday brought the mailman(or woman) this beautiful package. The wool and pin is a surprisepackage from Wol met verve. The wool is handpainted. I'm going to make a beautiful pair of socks

Fijn weekend
Mai

13 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Wat ziet dat er gezellig uit, je eerste les. En wat een mooie kleuren wol!
Het breipatroon ziet er heel mooi uit. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Wat is Eucalan?

Mistea zei

Lovely yarn and a pretty start on your lessons.
Enjoy

Stephanie zei

Looks like you have all of the necessities to start a knitting class. Very pretty yarn, especially the hand painted one.

Esther zei

Wat een prachtige wolletjes en wat gaaafff dat je al klanten voor je webwinkeltje hebt, je hebt er erg leuke spulletjes instaan. fijn weekend Groetjes Esther.

Wieke van Keulen zei

Wat geweldig; breiles op afstand! Heerlijk om je wol te zien. Groet, Wieke

Suzie zei

Knitting is a wonderful handiwork, specially during the cold days, it's cozy and restful.

Conny's-blog zei

Wat kunnen jullie toch prachtig breien zeg, schitterend hoor...........gr.Conny

Annemiek zei

wat leuk om zo les te krijgen! Techniek staat voor niets *lol* en zo te zien ben je een goeie leerling!
Gefeliciteerd met 200 posts: keep up the good work!

Guusje, zei

Wat een mooie wol en wat leuk dat je breiles krijgt. Lijkt me erg leuk. Het ziet er al geweldig uit. Veel plezier bij het afmaken.

Jolanda Seinhorst zei

200 x blogpost, ik hoop dat er nog heeeeeel veel meer komen!

Michele zei

Congratulations on 200 blog posts :-) I always enjoy reading them!

Daniëlle zei

Geweldig toch die techniek, zo overbrug je heel wat kilometers en brei je toch samen!! Geniet van de wol tijdens het breien, ziet er prachtig uit! Mooie dag, liefs, Daniëlle

Daniëlle zei

Nou ja!! Is de hele reactie foetsie hihi, ik bak geen letter van de anti-robot letters. Nog maar een keer, prachtige wol heb je ontvangen! De techniek staat voor niks zo, zo brei je toch samen!! Als in met z'n 2-en hihi! Liefs, Daniëlle