vrijdag 1 juni 2012

Long time no see

Please use translator in sidebar, if you don't understand a word what I'm writing.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op mijn blog was. Druk,druk met van alles waardoor het bloggen er bij inschiet.
Maar ik heb niet stil gezeten, hoor!!!
Mijn Pyntesokker zijn eindelijk af, ik heb ze wel 3 x uitgehaald. Maar ik ben wel heel blij met het eindresultaat.



Ook heb ik nog wat telefoonhoesjes voor mijn collega's gemaakt.


In augustus sta ik op een markt in Scheulder (Limburg) en daar ik eens testen hoe mijn tassen in de smaak vallen. Dus moeten er tassen gemaakt worden. Twee zijn al besteld. Maar ik heb wel nog wat meer PTT-postzakken kunnen bemachtigen. Het is te merken dat de zakken momenteel heel hip zijn, het is moeilijk om aan mooie zakken te komen. Ik ben het niet altijd eens met de mensen als ze zeggen dat ze mooie zakken hebben.


 Dit werkje ligt bij de strijkplank. Ik heb een stoomstrijkijzer met zo'n buitenreservoir, dat duurt altijd een tijdje voordat hij gebruiksklaar is. In de tussentijd haak ik dan een paar stokjes.


Nu het drama handschoentjes. Ik was al ver op weg (had er 12 klaar), maar ik was maar niet tevreden. Ik had niet de orginele wol, ze werden wel heel klein. Nee, niet tevreden dus de prullenbak in. Van mijn HeMa-zusje kreeg ik de tip dat bij Het Spoeltje in Almere de orginele wol te koop was. Ze hadden zelfs een pakket waar wol en patroon in zat. Dus gekocht, snel geleverd. En verder gegaan waar ik was blijven steken. De eerste 12 handschoentjes moeten nog opnieuw worden gebreid. Het duurt nog even voordat het kerst is. Maar het voornaamste ik ben tevreden met het resultaat.



Dit staat momenteel op mijn pennen. En mooie sok (laat ik nog eens zien als het paar klaar is). En handschoentje nr.1. Inmiddels heb ik ook nog een bolhouder gekregen van mijn ome Piet uit Canada. Er was ook eentje voor mijn HeMa-zusje Heleen in het pakketje. Ze was zo blij dat een onbekende man voor haar dat maakte. Ze kon hem wel knuffelen (hihihi).


Maar in het pakketje zat ook het leer voor deze tas van tante Anna. Het is een mooie soepele rood/oranje suede. Tas is klaar, alleen weet ik nog niet hoe ik het hengsel ga bevestigen. Zoals een echte kunstenaar, kijk ik er naar en denk..........Het hengsel is al klaar (dat zie je in het hoekje liggen). Maar tante Anna bedankt voor het sturen. Er zat trouwens nog meer leer in het pakketje, dat wordt regelmatig geaaid, nu nog bedenken wat ik ervan ga maken. Het is zo griezelig om met leer te werken, het moet in een keer goed zijn.

Zo weer bijgepraat, jullie weten waar ik mee bezig ben. De volgende keer laat ik de creatieve uitspattingen van mijn familie zien.

Groetjes Marie-Jozé

15 opmerkingen:

Janine zei

nou nou, das een hoop te vertellen en te laten zien, waar ligt reusel en wanneer is dat?? asetffkenkomikkieken.
Leuk alles wat je maakt, de rosen sokken het einde, en je tassen, ja je weet het hé, big fan ☺ ik vind de handschoentjes helemaal leuk, kortom.... goed bezig Mai

Jolanda zei

Tjonge, wat een drukte! Mooie sokken, geitewollensokken in een modern jasje! Wij kregen deze week de Post.nl (foldertje) en daar staan de Postzak-tassen in vanaf 139.95, moest gelijk aan jouw denken.

Esther zei

Ik vind je sokken Prachtig, ik heb ook gemerkt dat de PTT zakken steeds duurder worden, maar je tassen zijn prachtig ,fijn weekend groetjes Esther.

Heleen zei

Leuk weer even een berichtje van je te zien. als HeMa zusje ben ik natuurlijk wel op de hoogte van een boel dingen maar toch! Die laatste sokken had ik nog niet gezien. Dat gaat goed! Je rozensokjes zijn juweeltjes. Wie weet mogen ze hiet ook op de pen.

Guusje, zei

Wat heb je veel gedaan, je hebt zeker niet stil gezeten en ook allemaal even mooi.

Wendy Janssen zei

Wow, wat zijn die grijs/zwarte sokken mooi gelukt! Ik ben al blij als ik het zelfstrepend garen netjes gebreid krijg. Petje af! De rest is trouwens ook super. Succes!

Cybele's patch zei

Geen wonder dat het hier de laatste tijd zo stil is. Wat ben je weer goed creatief bezig geweest. Leuke wantjes, mooie tas voor tante Anna en dan je sokken, die zijn helemaal te gek! Geweldig Mai. Schrijf vooral weinig en werk lekker door. Het loont!

Mistea zei

looks a lot like the needles have been flying there. Lovely socks for you to enjoy wearing.
The mittens are very pretty too.
Enjoy the needles.

Antje zei

Wat een mooie breiwerkjes laat je zien. Die sokken met de rozen vind ik prachtig. En de rest ook, hoor.
Als ik dit zo zie vind ik het jammer dat ik niet meer kan breien, i.v.m. de spieren. Krijg er zo weer zin in.
Groetjes, Antje

feltfree på Åsly zei

Je hebt wel weer een boel leuke dingen laten zien.

Simone de Klerk zei

Veel moois laat je zien! De sokken met de rozen op de hiel bevallen me heel goed.
Spannend, op de markt te gaan staan. Leuk vooruitzicht.
Wat zijn die kerstsokjes schattig! Sterkte met de rest 9o:

Madammeke Ongeduld zei

mooie sokken, en dan je tassen, heb ook al geprobeerd om sokken te breien HET LUKT MIJ NIET

Elizabeth zei

leuke afwisselende blog heb je.. veel lees- en kijkplezier voor de volger.. groetjes. Elizabeth

Yvonne aka sommeke zei

Wooow, die sokken en die wantjes, knap zeg!
Stil op je blog maar nog goed bezig geweest!

Cattinka zei

Hallo Mai,
also ich find die Rosensocken besonders schön.
LG
KATRIN W.