maandag 20 februari 2012

Fantastisch weekend- A great weekend

Afgelopen zaterdag ben ik met de trein naar Heleen gegaan. We hadden allerlei plannen wat we die avond zouden gaan doen. Nadat we waren bijgekletst en Heleen me had geleerd hoe ik een minisokje moest breien, door de winkel gelopen (natuurlijk ook iets gekocht) en een heerlijk maaltijd gegeten. Die was bereid door de DH van Heleen, hadden we geen zin (puf) meer om iets te doen. Dus we hebben maar twee strengen wol opgedraaid. Heleen kan de bollen heel mooi oprollen, ik snap nog steeds niet hoe ze het doet.




 Last weekend I went to Heleen. We made a lot of plans what we wanted to do Saterday evening. But after we talked, did some shopping in her shop and Heleen taught me how to knit a minisock. And after we ate a delicious meal made by DH of Heleen. We didn't do anything than roll some yarn.

 Dit garen heb ik bij wol met verve gekocht. Dit garen is handgeverfd, zo mooi. Nu nog bedenken wat ik er van ga breien.

This yarn was bought at wol met verve. It's so beautiful yarn, now I have to make up my mind what to make of that beautiful yarn.


Nadat ik heerlijk had geslapen en een lekker ontbijtje had gehad, zijn we zondagmorgen naar de handwerkbeurs in Zwolle gegaan. Daar hebben we een lieve vriendin van Heleen getroffen. We hebben met ons drieën een heerlijke dag gehad. Volgend jaar gaan we weer met z'n drieën of niet dames?

After a good night sleep and a delious breakfast we went to a crafts fair. We met a friend of Heleen at the fair and we had a great day.


Dit waren mijn aankopen heel veel sokkengaren, rondbreinaalden, sokkenpennetjes, 2 lapjes stof, een boek, knoopjes van Funny button en tassenband.

This is what I bought, yarn, a book, circulair needles, 2 pieces of fabric and some buttons.


Natuurlijk ook nog wat gemaakt deze week. Slofsokken voor DS maat 41. De zolen zijn eraan gehaakt


I made these slippersockes for DS size 41.

Groetjes Mai

14 opmerkingen:

~THEA~ zei

Geen Carnaval voor jou dus??

Leuk om andere bloggers te ontmoeten, niet? Kenden jullie elkaar al?
Ik zie niet echt iets aparts aan die bollen, of bedoel je deze niet?

Je kunt je weer heerlijk uitleven, vooraad genoeg!

Fijne week.

Groetjes Thea ♥

Linda zei

Ich glaube die gestrickten Hausschuhe geben sicher sehr warme Füsse..
Da hattest Du ein Schönes Wochenende..
Liebe Grüsse Linda

Cattinka zei

Hi Mai,
you brought a lot of work home with you from Heleen, habe fun knitting!
KATRIN W.

Janine zei

Ziet er heel gezellig uit en wat een hoop stofjes daar op die beurs, je he t genoten dat sie je, en die sokken met zool, geweldig!!!!

Mistea zei

Ooh what a fun weekend.
Lovely yarn and cozy slippers.
Enjoy your new materials.

Christine zei

jeetje dat klinkt gezellie Marie Joze.
Mooie aankopen en dan voel je je zo "rijk" he, alhoewel je portemonnee vast anders liet zien haha.
Nou die sokken zien en heerlijk warm uit, het is te hopen dat je geen tegels hebt, want dan ben je er zo vanaf.
knuffels Chrissie

Simone de Klerk zei

Gezellig, zo'n uitje!
De sloffen voor zoonlief zijn mooi geworden!

Heleen zei

Dag zusje! Ja, het was super! En die bol daar gaan we nog eens voor zitten. Nu maar sokken breien!!!!

Stephanie zei

It's always fun to get together with friends. Terrific treasures too. Very pretty yarns.

Dea zei

Heerlijk hoor, zo'n weekend!

Cybele's patch zei

Jullie hebben het zeker gezellig gehad. Ik had het bij Heleen ook al gelezen. Ook mooie aankopen gedaan. Ha, en nu sparen voor de volgende keer (of eerst voor het week end?)
PS kun je de letterverificatie niet weghalen. Het kost zoveel tijd om die goed in te vullen(want onleesbaar). Ik heb er op mijn blog iets over geschreven. Misschien helpt dat.

Guusje, zei

Wat hebben jullie een leuk en gezellig weekeinde gehad. En wat heb je mooie aankopen gedaan, ik vond het ook weer een geweldige beurs zoals altijd.

Anoniem zei

wat een keuze in stoffen moet je echt de hand op de knip houden,maar het blijft watertanden.worden vast heerlijk warme sokken en geniet er maar van groetjes Diny

Tim Rikers zei

Eey mama

dat zijn mijn sokken ze zijn wel mooi he. en ze zijn lekker warm zeg.

Groetjes tim