zondag 15 januari 2012

Another finish

Ja, hij is eindelijk klaar, het was de bedoeling dat hij met kerst af zou zijn. Maar dat heb ik echt niet gehaald. Afgelopen april vroeg het petekind van DH (ze is 18 jaar) of ik een quilt voor haar wilde maken. IK?????? Ze is nogal een kritisch meisje en vindt sommige dingen die ik maak niet leuk. Dus ik was uitermate verbaasd. Ik op zoek naar een geschikt patroon, zij heeft de stoffen uitgezocht.
Het moest vooral bont zijn.




Yes, finally it's finished, it supossed to be a Christmas-present. But I didn't make it. Last April the godchild of DH asked me to make a quilt for her. ME?????? She doesn't like a lot of things I make so I was very surprised. She choose the fabrics and the pattern. It had to be very colorfull.



Het was uiteindelijk best een moeilijk patroon, de verdraaide puntjes zaten vaak niet goed. Dan maar weer achteruit naaien. 99 blokken zitten erin.

The pattern wasn't that easy, those terrible points. Many times I had to sew backwards. 99 blocks I made.


Deze patronen zijn in de border gequilt.


These patterns are quilted in the border.


De achterkant is ook erg fleurig- The backside


Van twee lieve dames kreeg ik een link over fair-isle breien, dit is mijn proeflapje. Ziet er toch niet verkeerd uit.
http://www.philosopherswool.com/Pages/Twohandedvideo.htm


Two lovely ladies gave me a link of fair-isle knitting and this is my first attempt. Not bad at all I think.
http://www.philosopherswool.com/Pages/Twohandedvideo.htm


Groetjes Mai

18 opmerkingen:

Marie-José zei

Het is een schitterende quilt geworden. Leuk patroon en leuke kleurtjes. Zal ze zeker heel blij mee zijn.

Linda zei

Wauw was eine schöne Arbeit...Der sieht klasse aus.
Das mit dem stricken das kannst Du ja auch schon sehr gut
Liebe Grüsse Linda

Dea zei

Mooie quilt! Yeah, weer iets af!
De patronen in de border zijjn erg mooi gequilt. Heb je ze uit de losse hand gquilt of eerst op de stof getekend?

Marianne zei

M.J. ik vind de quilt prachtig!!!!!!!!!!! Zo mooi van kleur en een heel leuk blok.
Groetjes Marianne

Stephanie zei

Wow. That's a very spectacular quilt and a beautiful finish.

Heleen zei

Goed gedaan!! Je quilt is een beauty.En als ze hem niet mooi vindt dan mag je haar slaan. LOL
Fair Isle gaat ook helemaal goed komen!
Fijne zondag.

Janine zei

Jeetje Mai, wat een werk, geweldig, ik vind het bewonderingswaardig! mooi, daar zal het petekind van blij mee zijn. En dat breien, even kijken wat dat nu weer is. ;) tot donderdag!

Cattinka zei

Hello Mai,
that quilt is simply beautiful, and it really really looks like it was a lot of work.
Hugs
KATRIN W.

Alice zei

Dat is een mooi quilt geworden, vind de kleurtjes wel vrolijk zo bij elkaar.
Ik houd ook van breien, maar waag met niet aan het fair-isle breien, weet eigenlijk niet goed waarom, want het ziet er wel erg mooi uit. Groetjes, Alice

The Quilt Witches zei

Ik vind de quilt super en in het echt veel mooier dan op de foto
yust go on knitting girl,go...

Gerda

Cybele's patch zei

Wat ga je lekker hard. Het is een vrolijke quilt voor je nichtje geworden. En wat heb je de randen mooi gequilt. Ik zal een voorbeeld aan je nemen en wat minder lang op internet rondhangen.....!

Anita - Vlijtige Handjes zei

Prachtige voor en achterkant. Ik heb even op de site gekeken en ga het zeker proberen. Dank je voor de link.

Guusje, zei

Wat een mooie quilt is dit zo lekker vrolijk. En lijkt me idd niet erg makkelijk om te maken.

marijke's crea zei

Mooie met liefde gemaakte quilt zal altijd een warme omarming geven!
groetjes Marijke

~THEA~ zei

Mooi patroon zeg!

Is idd heel fleurig geworden. Kan niet anders of ze vind hem mooi!!

Fijne woensdag!

Groetjes Thea ♥

Anoniem zei

Wat een kleure! Ze spatten van mijn scherm af! haha
Gr. Cuny

Yvonne aka sommeke zei

Complimenten voor deze schitterend mooie quilt!
En dat breiwerk ziet er zeker goed uit!

Simone de Klerk zei

Echt ontzettend mooi, Mai! Wat een kunstwerk. En, in het echt nog veel mooier!
Brei werkje heeft al een leuke start.