zaterdag 3 december 2011

Tassen en kerstboompjes- Bags and christmastrees


Ik ben tussen de bedrijven door ook nog wel creatief, deze Maximatas heb ik voor een collega gemaakt. Ze was hem heel snel kwijt aan haar dochter.


 I did also some creative things, I made this bag for a collegue of mine. She didn't enjoy it long, her daughter has it now.


Deze verzorgingstas moest even snel tussendoor maken, want de baby kon toen elk moment geboren worden. Maar ze laat op zich wachten, inmiddels zijn we 10 dagen verder en ze is er nog steeds niet. Het is een kraamkado voor vrienden van mij (ik heb ook het boxkleed voor hen gemaakt zie blogpost 3 oktober).


I had to make this daiperbag very quick, because the baby was due. We are still waiting. This bag is a gift for my friends, who also got the playmate ( see blogpost 3 oktober).


De a.s moeder had dit stof uitgezocht, maar toen was nog niet de kinderwagen uitgezocht. Tja die stof vond ik dus echt niet bij een rode kinderwagen passen. Dus zo eigenwijs als ik ben, heb ik ander stof genomen. Mijn vriendin was er wel heel erg blij mee dat ik eigenwijs was geweest. Ik heb de stof voor de binnenkant gebruikt.


The mommy to be chose this fabric, at that momnet we didnt know which color the pram would be. The color is red. I was a little pigheaded and chose something different. She was very happy with  my choice.


Deze kerstboompjes zag ik ergens op een cover van een blad staan, dat blad had ik weer ergens op het internet gezien. Helaas was dat blad niet in Nederland verkrijgbaar. Ik heb een paar keer goed gespiekt en dit is het resultaat. Donderdag a.s. ga ik dit met de Totaal-Quilters maken.


I saw these little trees somewhere on the internet on a cover of a magazine. The magazine wasn't avaiable in the Netherlands. I thing they look very nice. Thursday I will be making these with the Totaal-Quilters bee.

Groetjes Mai

14 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat een leuke tassen maak jij zeg, geweldig kan me heel goed voorstellen dat de eerste ingepikt is. De kerstboompjes zijn geweldig leuk geworden.

Linda zei

Ich finde die Taschen wieder mal super.Ich hoffe ,dass ich sie auch so schön nähen kann.
Der Weihnachtsbaum ist Dir auch super gelungen
liebe grüsse linda

Hilde zei

Leuke tassen weer! Ik denk dat het altijd goed is om je eigen gevoel te volgen, ook als je iets voor anderen maakt. Ze vragen het aan jou omdat ze jouw stijl leuk vinden, per slot van rekening! Die kerstboompjes... kun je me toefluisteren hoe je dat gedaan hebt? Ze staan natuurlijk wel op een perfect voetje te pronken.

marijke's crea zei

O geweldig die tassen, heb ook zo'n soort in gebruik!
groetjes Marijke

Esther zei

Helemaal ik gek je PTT tas en die kerstboompjes zijn super leuk, mooie stofjes heb je ervoor gebruikt, fijn weekend groetjes Esther.

mieke zei

Leuk de tassen èn de boompjes.
grtjs Mieke

Terry zei

Oh I love those little trees! I even have some old bedsprings in the garage I could use for them. What's on the inside to make them hold their shape?

Janine zei

geweldig, die verzorginstas ook helemaal mooi en leuk, zullen ze blij mee zijn, nu maar hopen dat het babytje snel komt ☺ je boompjes zijn ook heel erg leuk, fijn weekend.

Heleen zei

Zulke mooie tasen!! kan ik jaloers op zijn. En je boompjes zijn errug leuk!

Cattinka zei

Hello Mai,
you created another beautiful bag, and I like your little christmas trees!
KATRIN W .

2ne zei

Nice bags. And I love your Christmastrees :-)

Hennie zei

Prachtige tassen!!! En het kerstboompje, super leuk!!
Groetjes, Hennie

Wieke van Keulen zei

Wat een leuke blog heb jij, Mai. Ik kwam kijken naar jouw versie van het Granny's vest, maar geen vest te bekennen, maar wel een heleboel andere leuke foto's. Dank voor het delen.

sommeke zei

Prachtige tassen, goed ook dat je je eigen instinct hebt gevolgd voor de babytas!
En schattige boompjes!