zondag 30 oktober 2011

Grannies en HeMa-project- Grannies and a HeMa-project

Alweer een HeMa-project af. Dit keer was ik iets sneller dan Heleen. Deze slofjes zijn van het zelfde garen als de bolero die we laatst hebben gehaakt. Ze hebben wat zweet, bloed en tranen gekost (nou vooral gevloek). Ze zijn meerdere keren uitgehaald. Maar ga snel eens bij Heleen kijken hoe haar slofjes zijn geworden.



 
Another He(leen)Ma(rie-Jozé) finished. This time I was a little faster then Heleen. These slippers are made of the same yarn as the bolero we made a while ago. The slippers weren't that easy to make, but we did it. Go over to Heleen and cheak out here slippers.

En dit is ons volgende project, 84 grannies haken. Het haken gaat snel, maar die draadjes afwerken.



This is our next project, making 84 grannies. Making the grannies is no problem but those loose threads.




Mijn Maxima tas en deze blijft van mij.

 This one stays mine.



Het petekind van DH leert voor bloemiste. Dit heeft ze "effen"gemaakt.
Ik koop materialen en zij maakte er altijd wel weer iets leuks van.


The goddaughter of DH is learning to become a florist. She made this for me.

Groetjes Mai

11 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Wil ik net mijn computer afsluiten, zie ik dat jij een nieuw bericht hebt (o:
Wat leuk die sloffen!!! Zullen wel heerlijk zitten.
En je tassen zijn mooi als altijd! Nu heb je er dus ook zelf eindelijk eentje. Schattig hangertje erbij!
Fijne week en tot donderdag (o:

Esther zei

Wat een leuke sloffen en je tas is weer PRACHTIG. Fijne week Groetjes Esther.

Heleen zei

Dat zijn leuke sloffen!! LOL
Ohhh, je hebt de eerste al aan elkaar van de grannies voor het vest. Je wil me weer inhalen he! Pfff, niet eerlijk want het zijn hier drukke tijden maar gelukkig kom je me helpen volgende week.:-)
Je maxima tas is zoals altijd weer keurig en prachtig! (ja, ik ben jaloers)En wat handig zo'n petekind! Heeft ze leuk gedaan.

~THEA~ zei

Dat is toevallig!! Ik heb ook een patroon klaar liggen om slofjes te haken. Wel iets anders als die van jou, maar toch!

Alleen vraag ik me af, worden ze niet superglad, Glij je er niet mee door de kamer. Want dan worden ze veel te gevaarlijk.
Wat heb jij als onderzijde gebruikt?

Groetjes Thea ♥

Anita - Vlijtige Handjes zei

Zo'n leuke slofjes. Net zoals bij Heleen, hier zou de Hema blij mee zijn. Je tas blijft een specialetje.
groetjes Anita

Cybele's patch zei

Leuk geworden en ze passen! Ik heb verleden jaar slofjes gehaakt die erg groot uitvielen. Heb de boel maar uitgehaald en ben niet meer opnieuw begonnen.
Je tassen zijn echt geweldig. Groot gelijk dat je de posttas zelf houdt.

Annemiek zei

Leuk die slofjes! Ik heb er vorig jaar gekocht, gewoon niet aan gedacht om ze zelf te maken.
Die tas zou ik ook zelf houden: hartstikke mooi!!!!!

Satu zei

Pretty slippers, Mai! And nice flower arrangement; your grandD will be talented florist. I always do a little cheating with the grannies and those loose ends... I crochet them 'into' the next round doublechains...

Guusje, zei

Wat een leuke sloffen die zullen heerlijk warm zitten. Het vest in wording wordt ook al zo leuk en de tas het einde die zou ik ook zelf houden. Mooi bloemstuk knap hoor om dat zomaar even te maken.

Terray zei

Jeemig....wat een prachtige dingen heb jij de laatste tijd gemaakt zeg! Prachtig!

Groetjes
Tertia

Janine zei

je hebt een nieuwe banner, cool!! En je eigen maxima tas, is helemaal geweldig!!! Je slofjes zullen lekker warm zijn, heb je al eens breiviltwol geprobeerd, erg leuk om te doen, eerst breien en dan in de wasmachine smijten en dan vervilt het werk, leuk om te doen. Groetjes van mie, Janine