woensdag 6 juli 2011

A new bag and a new dress


De zomervakantie gaat volgende week hier van start, dus het quilten zal een tijdje op een laag peil staan. Of het moet al heel mooi weer worden, want dan is zoonlief de hele dag bij het zwembad te vinden (en moeders achter de naaimachine). Deze tas komt uit het boek Style stitches van Amy Butler.



Next week starts the summer holidays. So I won't be able to sew and quilt as much. Or the weather must be very nice then DS will be at the swimmingpool ( and Mom will be by her sewingmachine). I made this bag, it's from the book Style stitches by Amy Butler.




 Hij was behoorlijk pittig om te naaien, in het voor-, achterpand en bodem heb ik Decovil verwerkt. Het is een goede versteviging, het is heel stijf. Maar daardoor werden de rondingen van de tas niet zoals ik graag had gezien.


 The bag wasn't easy to sew. I used Decovil ( from Vlieseline), it's great to stiffen bags. I used it in the back an front panel and the bottom. It was sometimes a little bite to stif. It was very hard to sew the corners and they didn't turned out the way I liked it to be.


Deze 4 tassenorganizers heb ik afgelopen week ook even inelkaar gezet. Jajaja je ziet er maar 3, eentje was al bij de nieuwe eigenaar. De roze is voor mezelf. De andere 3 waren bestellingen.

                                 

 I also made these 4 baginserts, I know you only see 3 baginserts. One was already at her owner. The pink one is for me.


Sinds kort ben ik begonnen met het maken van kleding, zo heb ik dit jurkje gemaakt. Ik ben heel tevreden met resultaat.

Recently I started to make my own clothes, I made this dress. I'm very happy how it turned out.

Groetjes Mai

21 opmerkingen:

Linda zei

Die Tasche ist sehr schön.Das mit dem starken Vlies,ja das ist so eine Sache...Aber es sieht toll aus
Das Kleid ist Dir auch super gelungen
Liebe Grüsse Linda

Diana / QF Quiltbuffy zei

Hello Mai,
what a wonderful bag, nice colours :-)
Have a nice summertime
Diana

Stephanie zei

Very stylish. I wish I could do zippers and wish I liked to make clothes. Have fun.

Dolores zei

Gorgeous dress and a wonderful new bag. Good for you on making your own clothes. I have been doing it for years.

Mistea zei

The bag is beautiful - Enjoy.

~THEA~ zei

Hoi Mai,

Je was weer ijverig!

Mag ik even dom blondje spelen?? Wat zijn tassenorganizers eigenlijk? Lijkt op een toilettas,maar ik zie geen sluiting?

Groetjes Thea♥

Terray zei

Jeetje!! Wat knap die tas, ik vind m mooi!!

En dat jurkje staat je goed hoor (wat een slank figuurtje ;-))
Ik heb ook jaren kleding gemaakt maar nu voornamelijk druk met quilten (qua handwerken dan)
Groetjes
Tertia

Francien zei

Nou dat jurkje is je goed gelukt Mai!! het staat hartstikke leuk zo...en je tas is prachtig geworden ook...wat een leukerd zeg!! knap gedaan allemaal...groetjes Francien.

Heleen zei

Een prachtige tas!! Leuk model. En je organizers zijn weer leuk. Wat heb je dat snel gedaan!!! en dat tuniekje vind ik enig. Wat een mooi model. Weer een nieuwe hobby erbij!!

Cattinka zei

I bet it was hard to sew these corners with the decovil inbetween, but they look okay, you shouldnt be so picky about it.
Your new dress looks good too, and the bag organizers are very pretty again.
KATRIN W.

Esther zei

Je tas is Prachtig de binnenkant ook, je jurkje is ook mooi.groetjes Esther.

Satu zei

Happy and relaxing holiday time to you, Mai! Lovely projects on your post - again;)

Michele zei

Your bag looks lovely :-) how lucky you are to be able to make your own clothes.....I wouldn't know where to start!

Marcha zei

Mooie tas is het geworden hoor! Dan maar minder mooie rondingen, op de foto zien ze er goed uit!

Terry zei

Your new bag looks great! And I think you did a great job on that dress! It's wonderful! :0)

Magia dos bordados zei

Olá! Adorei seu Blog. As matéria são bem interessantes, os trabalhos bonitos. Parabéns!
Convido a me visitar: http://alcastrosantos.blogspot.com
Um grande abraço, Algecira

Anoniem zei

Hoi bezig bijtje ziet er allemaal weer geweldig uit,dat je je nu ook nog aan de kleding waagd in een woord geweldig.Mooie zomer groetjes van Diny

Marian zei

Je tas is leuK!!!! Ik vond de sevige tussen voering bij de Sofia Carry All die ik gemaakt heb ook zo vreselijk naaien..
Moet ook weer eens en tas maken, maar j dat potje tijd hé...

En je jurkje is super, natuurlijk ben je daar tevreden mee, kan niet anders.

De 2 voor 50 euro broeken komen van de Miss Etam.

Bietje zei

Wat een geweldige tas. Die kleuren passen super. Dat turkoise met de roosjes, om te smullen. En dat doe ik dus nu voor de laptop, goed gekozen.

Simone de Klerk zei

Deze post gemist! Wat een mooie jurk. Staat je goed. En de tas is weer een kunstwerk!

Janine zei

jammer dat je je hoofd niet laat zien, ☺ maare de tassen en de jurk prachtig,staat je geweldig. maar wat wil je, goed figuur hoor ☺