zondag 31 juli 2011

De zomer van 2011-The Summer of 2011

Als ik vandaag weer naar buiten kijk, denk ik, wanneer komt nu eindelijk die zomer. Maar ja het voordeel van dit slechte weer is, dat het echt handwerkweer is. Mijn bolletje wol die ik de vorige keer liet zien is al bijna op. Een mooie bloemensjaal. Heleen heeft haar eerste sjaal al af. Ze is nu een mooie col aan het haken.



The weather has been very bad lately, a lot of rain and it's cold. But it's great weather to do crafts. The wool I showed you last time, has turned into this lovely flowerscarf. It's not finished yet. But Heleen finished her scarf.  


Deze wol kon ik gewoon niet laten liggen. De plaatselijke wolwinkel had uitverkoop €1,- per bolletje. T.z.t. zal ik wel laten zien wat ik er van gemaakt heb.

I just had to take this wool with me. The local woolshop had sale. It was only  €1,- for this skein. I will show someday what I made out of this wool.


Dit ligt op het moment bij mij op de naaitafel. Ik weet weer een tas, nu gemaakt van een postzak. Je ziet overal van postzaktassen te voorschijn komen. DH heeft het model van de tas uitgezocht. Het patroon is van Amy Butler uit het boek Style stitches, The take flight bag.


This is what I'm currently working on. I know a handbag again. This time made from an old postbag (is this the right word for it??). DH picked the pattern which I had to use. It's The Take flight bag from Amy Butler's book Style stitches.


Toch wil ik weer wat met jullie delen. Sinds kort heb ik een nieuw rolmes. Deze rotery cutter van Martelli is geweldig. Hij is ergonomische gevormd, waardoor je heel gemakkelijk kunt snijden. Je hebt hem voor zowel links- als rechthandigen.

I would like to share with you again. I just love this rotery cutter from Martelli, I recently bought it. It's ergonomics and the cutting of the fabric becomes so easy. It's for left-handed and right-handed people.

Groetjes Marie-Jozé

p.s het schijnt morgen beter weer te worden.
(they say we are going to have better weather tomorrow)

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie kleuren Mai! Ik heb een paar maanden terug zo'n sjaal voor mijn moeder gemaakt, van haar eigen restjes. Maar ik vindt jou kleuren super. Leuk om te doen he?

gr. Meijra

Cattinka zei

Hallo Mai,
mir gefällt Dein Blumenschal sehr gut. Die Tasche sieht viel versprechend aus, und so einen Rollschneider wie Du hast, hab ich noch nie gesehen, Danke dass Du ihn uns zeigst.
LG
KATRIN W.

Chrissie zei

Su-per , wat een mooie overloop kleuren zeg.
Dat beloofd een beauty te worden Marie Jozé.
Liefs Chrissie

Heleen zei

Prachtig zijn je bloemen. Dit is toch wel hele mooie wol ervoor! In september maar even kijken! Je Tas begint al goed vorm te nemen. Lijkt me weer een mooie te worden. Hmmm ook maar weer eens wat aan doen. Wat valt er toch veel leuks te hobbyen!

Simone de Klerk zei

Wat een mooie sjaal. Mooie kleurcombinatie.
Ik ben heel benieuwd naar je tas. Leuk dat je DH het patroon heeft uitgezocht.
Ja, vanaf morgen zou het in ieder geval een paar dagen mooi weer worden (:

Esther zei

Je sjaal word prachtig en wat leuk jij ook aan de PTT zakken ;-D heb erg benieuwd hoe die van jij eruit komt te zijn. Duijns week lieve groetjes Esther.

Stephanie zei

Love the post bag idea! Thanks for the tip on the new rotary cutter. I'll have to look it up.

Anoniem zei

Ik blijf verliefd op die wol, hoor! Hij haakt prachitg op.
Groetjes, Cuny

Terry zei

Your scarf is beautiful! I love those colors! :0)

Janine zei

Hai Marie-josee, ben een tijdje uit de roulatie geweest maar ben er weer, heb 'ff' hier rond geneust, wat heb je weer leuke dingen gemaakt en wat laat je weer veel moois zien, die tas, enig, had Maxima niet een jasje van de ptt? heel daftig dus ☺ groeten van Janine

Dea zei

Wat een prachtige kleuren gebruik je voor je bloemen!
En leuk, die postzakkentas!