zondag 24 juli 2011

Waar ben ik mee bezig


Allie heeft een tijdje geleden een oproep gedaan om blokken te maken voor Kaaren, Kaaren is ernstig ziek en gaat een moeilijke tijd tegenmoet. Ik vond van mezelf dat ik hier gehoor aan moest geven. Kaaren en ik zijn swappartners geweest en sindsdien mailen we zo af en toe met elkaar. Dit is mijn bijdrage.


Allie asked to make some blocks for Kaaren. Kaaren has to face some difficult times. She will make a beautiful quilt to comfort Kaaren. I had to make one block. Kaaren and I were swappartners a long time ago. Since then I follow her blog and we sometimes we email.


Een update van mijn kaleidoscoop-quilt. Ik ben al op de helft, nog 5 rijen erbij en een border. Ik mag wel opschieten want hij moet voor kerst klaar zijn.



Update on my kaleidoscoop-quilt. I need to make another 5 rows and the border, but I have to hurry. It has to be finished by Christmas.



Wat ik hier me ga doen zien jullie de volgende keer. Door Lintine en Heleen heb ik er een nieuwe verslaving bij.

What I'm doing with that wool you will see it in my next post. But due to Lintine and Heleen do I have a new addiction.


Ergens op het internet vond ik een geweldige tip. Deze pennen kun je uitgummen, maar ook op stof. Per toeval kwam ik erachter dat als je er met een strijkijzer over de pennenstreep heen gaat hij ook verdwijnt. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en twee diktes.





Sowhere on the net I found this wonderfull tip. These pens are erasible on paper but also on fabric. By accident I found out that they disappear when you iron it. 

Groetjes Mai

15 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Wat heb je een mooi blok voor Kaaren gemaakt! En je nieuwste project ziet er goed uit. Frisse kleuren!
Ik ben benieuwd wat je van de wol gaat maken. Mooie kleuren.
Bedankt voor de pen tip!
Fijne week met hopelijk veel meer zon.

Yvonne aka sommeke zei

Mooie kaleidoscoop en dat wolletje .... ik ga maar niet verder kijken, te verleidelijk.
Dan de Frixion pen, lees dit eens :
http://pieceocake.typepad.com/piece-o-cake-blog/2011/03/erasable-pens.html
Zelfs na wassen blijft er iets van de pen in je stof achter. Wat?

Cattinka zei

Hello Mai,
that colourful quilt that you are working on is beautiful! I am sure you will get it finished by christmas, you have plenty of time.
And I think I know what your new addiction is, and the yarn is just perfect for the new project.
LG
KATRIN W.

Chrissie zei

Hoi Marie Jozé,
Prachtig en wat een lief gebaar van je om die blok te maken , een troostblok zeg maar.
Je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt naar je nieuwe sjaal.
Ik neem aan dat je die haakt naar patroon, of verzin je zelf maar wat?
Hoe groot mijn quilt wordt weet ik nog niet exact, ik wil hem hangen in de gang en bedacht dat ik dan wel een grappige vorm kon maken.
Ik maak eerst nog wat hexjes erbij en dan ga ik schuiven en bekijken.
Knuffels Chrissie

Heleen zei

Je hebt een lief blok gemaakt voor Kaaren. En wat wordt je kaleidoscoop mooi!!! prachtig zo die kleuren. En dat bolletje wol weet ik natuurlijk alles van. Het is wel hele mooi wol. Kun je me nog mailen wel merk en soort het is?? En welke dikte naald ga je gebruiken?

Marcha zei

Nou je bent weer lekker bezig! Gaat allemaal de goede kant op. Erg lief wat je gemaakt hebt voor Kaaren! Zal ze vast blij mee zijn!

Mistea zei

Your quilt is beautiful - those blocks are gorgeous together like that.
Now as I am currently in a yarn phase I am very intrigued as to what you are doing with the gorgeous blue yarn. Look forward to seeing that soon.

Bietje zei

Mooi blok voor Kaaren. Ik houd van engelen, altijd goed.
Dank je wel voor de post die je stuurde.

Michele zei

How nice of you to make a block for Kaaren. Your kaleidoscope quilt is looking great :-)

Terry zei

Your block for Kaaren is so pretty! And I love your kaleidescope blocks! That's going to be one beautiful quilt! :0)

Antje zei

Wat wordt je kaleidoscoop quilt mooi. En wat een fijn idee om iets te maken voor iemand die erg ziek is, zoiets wordt altijd erg gewaardeerd.
Ben benieuwd wat je van dat mooie bolletje wol gaat maken.
Groetjes, Antje

The Quilt Witches zei

Ook wij gaan voor Kaaren 2 blokken maken als dankjewel voor haar Raggedy Ann patronen. Ik vindt de kaleidoscoop mooi...... wil hem wel in echt zien...super wat je allemaal maakt.
tot in september
Gerda en Mariëlle

~THEA~ zei

Ja dat worden natuurlijk bloemen.

Ga je ook zo een dure haaknaald gebruiken? Werken ze echt zoveel prettiger?? Of weet jij dat ook niet!
Ik had ze nog nooit gezien zelfs!

Fijn weekend.

Groetjes Thea♥

Marcha zei

Oeh, hou er maar een bakje onder dan, voor je het weet heb je wateroverlast hahahahaha! We gaan het zien, als ik wat heb post ik het!
Handige tip trouwens van je pennen!

Diana / QF Quiltbuffy zei

What I nice kaleidoscoop-quilt, the black fabric are beautiful for the background.
Have a nice day
Diana