zondag 5 juni 2011

W(ork) I(n) P(rogress)

Vandaag wil ik eens laten zien wat ik momenteel in mijn handen heb. Allereerst mijn Applecore. Inmiddels 10 rijen van 28 klokjes. Het naaien van de ronde vormen gaat me niet altijd goed af. Daarom was ik ook bij dat ik op de blog van Birdblocks en iets makkelijker methode vond.


Today I want to share my W.I.P. with you. First my applecore. I finished already 10 rows of 28 applecores. But sewing round shapes is not very easy for me. So I was very happy to find a tutorial made by Birdblocks.


 Je knipt de applecore uit een kartonnetje en plakt de  beide buitenbochten vast op het kartonnetje, daarna plak je de buitenbocht op de binnenbocht. Eigenlijk op de stof wat uitsteekt, zorg dat de kartonnetjes tegen elkaar liggen. Dan appliceer je het klokje vast en kijk hier een perfecte mooie ronding.


 You cut the shape of the applecore out paper, you glue the curve onto the paper and them you glue the curve onto the innercurve. You glue it onto the fabric and put the paper applecores together. Then you applique them together. This hard to explane it, I hope you understand.


Dit is mijn tweede project, de kaleidoscoop. 3 rijen blokken zijn klaar nog 8 te gaan. Hij wordt voor mijn nichtje. Deze wordt helemaal met de naaimachine gemaakt, echt niet gemakkelijk, hoor!. Maar je moet je grenzen toch eens verleggen. Zij begint een kaleidoscoop sew along.

My second W.I.P. is the Kaleidoscoop. 3 rows of blocks are finished, 8 rows to go. It's for my niece. It's made on my sewingmachine and it isn't easy! But I have to push my limits. She is starting a kaleidoscoop sew a long.


 Het nichtje voor wie ik de quilt aan het maken ben, is zelf ook zeer creatief. Ze volgt een opleiding voor bloemiste. Deze stukjes in de vazen heeft ze "even" gemaakt.

 My niece which will get the kaleidoscoop is also a creative gril, she is learning to become a florist and she made me these beautiful flowerpieces.

 Om eens gek te doen, ben ik het naaicafé van Naaimachine Totaal een tuniek aan het maken. Ziet een beetje raar uit op de foto, maar de rok zit er nog niet aan vast en het beleg heb ik even aan de buitenkant vastgespeld.

To do something else I'm making a tunic at the sewingcafé of my local sewingshop. It looks a bite funny on the pitcure, but the skirt is attach to the top with pins.



Ik heb mezelf eens verwend met deze leuke portmonnee van Pip. Er staat naaigarnituur en klosjes garen op.

I spoiled me with this nice purse (brand: Pip). On the purse are spools and sewing things.


Dit is mijn W.I.P. voor vandaag, de strijk. Wat heb ik daar een hekel aan en het ergste het komt ook nog iedere week terug.

This is my W.I.P. for today ironing the laundery. Oh boy I hate to chore and it has to be doen every week.

Have a nice week

Een fijne week

Groetjes Mai

12 opmerkingen:

Hilde zei

Daar wordt heel wat werk verstouwd, in jouw huis! Leuk die klokhuisjesquilt, frisse kleuren en ook slim om zo in elkaar te zetten.

Stephanie zei

I've always loved apple core but don't like hand sewing. Yours is beautiful is crisp blues and greens. Darling spool purse.

Simone de Klerk zei

Ik moest wel om je laatste foto lachen! Bij WIP denk ik altijd aan een leuk project ...
Wat laat je veel moois zijn, Mai! Je apple core quilt is erg mooi. Heerlijke kleuren!
En je uitdaging voor je nichtje is ook al zo knap! Bedankt voor de link. Leuke blog!
Je tuniek kom je toch wel eens showen. Wat leuk!
Tot donderdag (((o:

Michele zei

All of your WIP's are lovely, except the laundry :-) LOL!! Your apple core looks great....thanks for sharing the tutorial. What a cute bag and arrangement made by your niece. I hope you get that laundry done quickly with plenty of time left to sew :-)

The Quilt Witches zei

Hoi,

Hoe kan een quiltster nu een hekel aan strijken hebben? Dat doe je zelfs voor je hobby! Ik vind je kaleidoscoop quilt heel mooi worden. (is met zwart he) Tot donderdag.

Groetjes

Mariëlle

katrien zei

Prachtig je applecore.En een mooie kaleidoscoop

Janine zei

wat een werk, en wat een bewondering van mijn kant naar jou, prachtig en indrukwekkend!! En je piptasje (wat is pip?) helemaal geweldig. en die bloemen dame ook!! heerlijk toch zo iemand in de familie te ehbben hahaha

Satu zei

All your WIPs are looking beautiful and you really have challenged yourself;) Have a lovely week!

Cattinka zei

You are a very productive girl, to work on such a big apple core quilt. I made a tablerunner, and it was hard to sew the curves, but your technique looks a little bit easier.
KATRIN W.

Marie-José H zei

Zo, nu weet ik waarom je minder reageert. Je bent gewoon heel erg druk met allemaal leuke dingen:-)
Handig zo met je appeltjes. Ook leuke kleurtjes. En je kaleidoscoop ziet er ook al prachtig uit. Staat ook nog op mijn lijstje. Er zijn zoveel mogelijkheden mee. Fascinerend.

Heleen zei

Wat wordt je klokhuisjesquilt mooi!!! En wat een handige methode. SUPER! Je kaleido schiet flink op zeg! Ik doe er amper wat aan. Je pipknip is gaaf.En strijken...erg he! Heb er net weer een uurtje op zitten.

Annemiek zei

ik heb bewondering voor je applecore;ik ben helemaal niet goed in ronde vormen!
de kaleido staat ook op mijn lijstje....ik heb de stof al in huis maar verder ben ik nog niet gekomen.
Handig die sew=easy tafel en zag ik dat goed dat ie aansluit op je gewone tafel??