donderdag 16 juni 2011

Van jas naar tas- From coat into a bag

Mijn schoonzus vroeg me laatst of ik van deze sueden jas een tas kon maken. Tja ik wilde het wel proberen, maar leer moet je in een keer goed naaien, uithalen is er niet bij. De jas is van mijn overleden schoonmoeder (haar moeder) geweest. Stress? Nee hoor. Een paar naalden zijn gebroken, af en toe stond me het zweet in de handen. Maar ik ben wel blij dat alles goed is gegaan.


 

My SIL asked me some time ago, wether I could make a handbag for her from this leather coat. The coat belonged to my deceased MIL (her mother). There is one problem with leather, you have to sew it right in one time. There is no unpicking. Stress? No way. Some broken sewingneedles and sometimes I had sweating hands. I'm glad evrything went well.


En zo is de tas geworden, een eenvoudige model. Maar uiteindelijk ben ik tevreden met het eindresultaat, alhoewel er zijn enkele schoonheidsfoutjes.


And this is the handbag,  it's a simple pattern. But I'm satisfied with the result, but there are some small flaws.

Groetjes Mai

19 opmerkingen:

Suus zei

Wat prachtig Mai ik zie geen foutjes hoor, vind t een heel bijzonder exemplaar.

Linda zei

Ja ich finde ,die Tasche sieht sehr schön aus.Ein Einzelstück super
Liebe Grüsse Linda

Rossana zei

It's a beautiful handbag!!! And very precious!!!

Satu zei

It's fabulous, Mai! I really admire your talent of making bags!!!

Mupminoes zei

Oh, wat een leuke tas, waar heb je dat patroon vandaan?

Simone de Klerk zei

Erg knap werk, Mai! In het echt nog mooier!
Wat zal je schoonzus er gelukkig mee zijn.

liesbeth zei

Dit is een heel leuke (herinnerings-)tas geworden en ik zie ook geen foutjes.

Heleen zei

Tjeetje, wat knap!! En wat een leuk model. Eigen ontwerp? Daarzal je schoonzus wel heeeeel blij me zijn.

Sew Useful Designs zei

Wow Mai - the bag you made is wonderful! Such a beautiful design! It's such a lovely idea to make a sentimental item in to something that can be worn every day. If there are minor flaws, they are all part of the charm, I'm sure your SIL is over the moon!

Hugs, you clever seamstress!!!!
Vikki xoxoxo

Chrissie zei

Prachtig en wat een super idee om altijd iets van je mam zo bij je te mogen dragen.
Ik denk dat je wel heel erg om je nek bent gevlogen.
Liefs Chrissie
PS lekker puhhhhhh laat de nieuwe stof niet zien, ben je lekker nieuwsgierig ??? hahahaha

Lotte zei

Wauw, knap!. En die kleine foutjes ziet , al een degene die t gemaakt heeft, ik vind m goed gelukt :-D

Francien zei

Zo Mai...het is toch een prachttas geworden...Ik denk dat je schoonzus nog nooit zo`n tas gehad heeft met zoveel liefde gemaakt...ze zal hem altijd koesteren denk ik maar...niet zo bescheiden hoor...heel knap gedaan!! Bravo!!
groetjes Francien.

Terry zei

The bag is beautiful! You did a wonderful job on it! :0)

~THEA~ zei

Mooi hoor.

En als je niks zegt, ziet niemand een foutje zitten!

Trouwens.....het is handwerk!!

Groetjes Thea♥

Marcha zei

Nou ik vind m mooi! Das nog eens een leuk idee.... zo kun je toch nog genieten van die oude jas. Hmm.... ik heb nog 2 leuke poezen met mooie vacht in de aanbieding, kun je ....

HAHAHAAH, geintje hoor, zou ik natuurlijk nooit doen.

Cattinka zei

You did a great job. What a nice way to remember your MIL by making a bag out of her coat.
KATRIN W.

Jantine zei

Oefening baart kunst. De tas ziet er geweldig uit, je schoonzus was er vast blij mee!

yvon zei

Mooie tas en wat een fijn aandenken. Heelbijzonder om van een kledingstuk zó iets moois te maken wat je lekkterlijk altijd bij je kunt dragen.

Janine zei

ik kan wel overal een kommentaar neerzetten nu ik er weer ben, maa rik denk dat je mailbox overvol loopt, haha, maar dit moest ik nog ff zeggen. jij bent echt een maak wonder, geweldig!!!!!