zondag 29 mei 2011

Twee weken hadden we weer een gezellige bee van de Totaal-quilters. Natuurlijk hadden we een show and tell. Er werden weer mooie dingen geshowd.


Vintage christmas-gemaakt door Diny

Two weeks ago we had a lovely bee of the Totaal-quilters. Of course we had a show and tell.



deze quilt is gemaakt door Gerrie-this quilt was made by Gerrie


dit was ons maandprojectje, een boekenlegger hier vindt je de werkbeschrijving. (kijk bij 14 december 2010). Ik heb het iets langer gemaakt dan de orginele beschrijving.

This was our this month project, a bookmarker here you can download the description how it is made (look for 14 december 2010) I made it a little bite longer then the orginal 


In Veldhoven heb ik de Sew ezi gekocht, ik ben heel tevreden met mijn tafeltje. Geen pijnlijke schouders meer, met als gevolg dat ik langer kan blijven naaien.
                                                                                                                                                                                  

 At the OEQC I bought the Sew ezi, it's a sewing table. I'm very happy with it. Nomore painfull shoulders. Now I can sew much longer


Vorig jaar hebben we een dromenquiltdag gehouden Wendy van Patch and stitch heeft ons toen beloofd dat ze drie quilt wilde doorquilten. Dit is de tweede quilt. Het is echt een plaatje geworden. Jacqueline van the log cabin heeft de top gemaakt.


 Last year we had a Dromenquiltdag, we made charity quilts. Wendy of Patch and stitch promised to quilt 3 quilts on her longarm. This is the second quilt she quilted. Isn't just gorgeous. Jacqueline of the Log cabin made the top.


Wendy heeft ook nog mooie fiberfill gesponseerd.

Wendy also gave us this beautifull batting.


Ik heb ook enkele mooie boeken besteld, bij mijn favoriete boekwinkel (bij hen hoef ik geen verzendkosten te betalen).

I also ordered some beautifull books at my favorite bookstore (the shipping is for free).


Deze Boedha heb ik van een lief iemand gekregen. Hij is de brenger van rijkdom.
Bedankt Francien, hij staat mooi bij mijn collectie.

This Boedha was given to me by a sweet lady. He brings wealth. Thanks Francien.



Ik zoek dit klemmetje, hij zit aan het einde van een riem. Ik zoek eentje van 3 cm in de kleur brass (dof goudkleurige). Als iemand weet waar ik deze kan kopen laat het me dan a.u.b weten.

I'm looking for this clamp, it's to cover the end of a belt. I'm looking for a brass one of 1.18 inch. So if anyone know where I can buy them, please let me know.

Groetjes Mai

8 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Jammer dat ik de quilts op de bee gemist heb.
Zo te zien zit je lekker achter je machine. Wat een goede oplossing!
Zo'n boekenlegger wil ik ook nog maken. Handig en mooi.
Fijne week!

Stephanie zei

Lovely quilt show and tell. The vintage Christmas is very sweet. Looks like you have some great reading in your future.

Mistea zei

Looks like you are in good company with your quilt friends. Those are gorgeous quilts they have made.
Thanks for sharing

Cattinka zei

Nice projects you are showing today.
I like your new sewing table it looks very nifty, and if you can sew longer now, it defenitly is doing its job. I like the bookmarks you create, mine is constantly in use.
KATRIN W.

Francien zei

Mooie quilts laat je zien Mai en de boekenlegger lijkt me zeker handig..bedankt weer voor de link naar het patroontje....het lijkt me ook hartstikke handig zo`n tafeltje bij je machine...
en wat is dat toch mooi als een quilt zo doorgepit wordt...prachtig!!..
en de BD is voor mij ook een uitkomst hoor...meestal zijn de boeken hier duurder en daar bovenop komt nog eens de verzendkosten..dit is perfect en betaalbaar zo voor ons AOW-tje
En nog graag gedaan hoor...hoop dat hij je geluk brengt.en jij ook echt hartstikke bedankt voor je mooie patroon.....en geen idee waar je de klemmetjes kan kopen...succes bij het zoeken...
groetjes Francien.

Francien zei

Misschien is mijn vorige reactie niet doorgekomen Mai of je hebt hem nog niet "goedgekeurd" dat kan ik zo niet zien...ik heb je ook een email gestuurd over het klemmetje..schrijf maar niet teveel en hoop dat het aangekomen is...groetjes Francien.

Michele zei

Beautiful quilts for show and tell! Thanks for sharing them :-) how nice that you can sew longer with your new table.....I have the same machine :-)

Jantine zei

Kan je helaas niet helpen met het klemmetje. Maar een tafel op de juiste hoogte, heerlijk!
Altijd leuk om het werk van naderen te bewonderen!