maandag 9 mei 2011

Moederdag, Veldhoven (deel 1) en een nieuwe tas- Mother's day, Veldhoven (part one) and a new bag.

Gisterochtend werd ik gewekt door mijn DS met twee kadootjes ( die hij van zijn eigen geld heeft gekocht, normaal helpt zijn vader hem financieel). Een lekker ontbijt werd geserveerd (niet op bed, want geeft kruimels in bed).
Yesterday morning my DS woke me with two presents ( this year he bought the presents of his own money, normally his father skips in). A nice breakfast was served.
Ik had me aan het begin van het jaar voorgenomen om elke maand een tas te maken, tot nu toe lukt dat aardig. Dit is dus de tas voor de maand mei. Het patroon is van de noorse ontwerpster AnnaKa, het patroon is in noors geschreven, maar ik kon het aardig volgen. De Matroesjka is door mijn moeder op haar borduurmachine geappliceerd.

De achterkant- The backside.

At the beginning of the this year I made a resolution to make one bag or purse every month. Until now I doing very well. This is the bag I made this month. It's a pattern of the norwegian designer AnnaKa. The pattern is written in norwegian, but I did pretty well. The Matroesjka is made by my Mom on her embriodery-sewingmachine.
The next pitcures are taken on the OEQC in Veldhoven, where went with a friend of mine on Thursday. It was a great show. We saw so many beautiful quilts. This is only part one.

Graceful dance-Janneke de Vries-Bodzinga
Afgelopen donderdag ben ik met een vriendin naar de OEQC in Veldhoven geweest, er hingen er veel mooie quilts. Hier een kleine impressie (deel 2 volgt nog)

Blauwe regen (Wisteria)-Ans Schipper-Vermeiren
Quilts in Miniature- Lisa Majerus
De quilts waren echt heel klein en stuk voor stuk helamaal afgewerkt.
The quilts were very small and every quilt was complety finished.

Er was een grote afdeling met allemaal Baltimore-quilts.
There were al lot of Baltimore-quilts.

Octopussy-Janneke de Vries-Bodzinga
Fabricwonderland-Francoise Maarse
My double wedding rings with flowers-Laura Kuyken (best of show)
Mijn favoriet Jacqueline de Jonge-My favorite Jacqueline de Jonge Catch me if you can
De voorkant van de quilt van Lucie Huig-The front of the quilt made by Lucie Huig
De achterkant- the backside
From dust till dawn-Pat Archibald
More quilts of Pat Archibald.
De volgende blog zal ik nog meer quilts van OEQC te Veldhoven laten zien.
In my next blog entry will I show more quilts of the OEQC
Groetjes Mai

18 opmerkingen:

Hilde zei

Leuk al die foto's! Zo kan ik in Brazilië toch een beetje meegenieten van al dat moois!

Rossana zei

Wow! Whats a beautiful parade of quilts! I've never seen so particular and special quilts! Expecially small ones!
Thanks Mai...

katrien zei

Er waren hele mooie quilts te zien hé.Heb er ook van genoten.

Linda zei

Was schöne Arbeiten,wauw..
Schön,wenn Frau sowas kann!!!
Liebe Grüsse Linda

The Quilt Witches zei

zGrappig, zitten we op dezelfde lijn wat betreft welke quilts we heel mooi vonden. de foto's zijn goed gelukt.
Jammer dat we elkaar gemist hebben in de drukte

Gerda en
Mariëlle

Heleen zei

Je bent lekker verwend!En wat is je tas mooi geworden. Prachtige foto's van Veldhoven. Kan ik toch meegenieten.

Cattinka zei

You really took beatutiful pictures at the quiltshow, these quilts are stunning.I like the colourful quilts the best.
I like your bag with the matrioshka a lot, too; what a nice idea to make a bag each month.
KATRIN W.

Marie-José H zei

Schitterende quilts hingen er in Veldhoven. Ik heb weer genoten.
je gaat goed met je tassen. Je hebt onderhand een aparte kast nodig om ze te bewaren;-)

marijke's crea zei

Was geweldig hè in Veldhoven, heb ook zo genoten!
Leuke tas geworden!
groetjes Marijke

Francien zei

Nou ik zit ook te genieten van de foto`s van Veldhoven hoor May...en je tas is hartstikke mooi geworden...wat een lieverdje zeg..elke maand een tas...wat een "werk"..maar als ze allemaal zoals deze lukken worden ze zowiezo prachtig...heb er nog nooit een gemaakt..als ik de jouwe zo zie moet ik misschien eens met een makkelijk patroon beginnen....en verwent ben je ook met moederdag...lief hoor!!
groetjes Francien.

Stephanie zei

How sweet of your son! Your bag is so cute. Love the little matroyshka. The quilts are amazing...especially the Baltimore Album and the mini. Such attention to detail.

Chrissie zei

Nou nou Marie Jozé, je bent weer aardig verwend!!!
Heerlijk Fa, daar kunnen ze altijd iemand mee verrassen hoor!!
Je tas ziet er weer super uit, mooie aarde kleuren.
Jammer genoeg ben ik niet naar de tentoonstelling geweest, maar bedankt voor de foto's, was ik er toch een héél klein beetje bij.
Knuffels Chrissie

Annemiek zei

wat grappig: ik heb PRECIES dezelfde foto's.....Jij bent alleen zo attent om de namen van de maaksters te noteren; ik heb gewoon rondgelopen en hier en daar een foto gemaakt.
Ik heb er wél erg genoten daar in veldhoven!

Esther zei

Wat een leuke tas en wat een mooie foto's prachtig al die creatieve werken. Groetjes Esther.

Michele zei

Thanks for sharing the quilt show pictures! cute bag :-)

Cybele's patch zei

Het was genieten in Veldhoven. Ik ben zondag geweest. Het was toen erg rustig en we hebben alles goed kunnen bekijken.
Mooie tas heb je weer gemaakt. Ik vind het flink hoor dat het je tot nu toe gelukt is om er elke maand een te maken.

Janine zei

de tas is weer prachtig, maar dat zijn al je tassen, ☺ Die quilts zijn zo mooi, de eerste 2 en die hele bonte met een soort persoon erin vind ik geweldig. Mooi foto's Mai. groetjes van Janine

Simone de Klerk zei

Wat leuk, om zo door zoonlief verwend te worden!!!
En de tas is weer een echt kunstwerk. Je hebt ook zulke mooie stofjes gebruikt!
Je geeft een goede indruk van de quilts die er in Veldhoven hingen. Ik verheug me al op de volgende ronde!
Fijne week en helaas niet tot donderdag )o: