zondag 15 mei 2011

Finished Le petite quilt and OEQC (part 2)

Het vervolg van mooie quilts die ik heb gezien op de OEQC in Veldhoven.




Mooie Baltimore-quilts, het is niet mijn ding maar het ziet er kunstig uit.



This part 2 of the beautiful quilts I saw at the OEQC in Veldhoven. There were beautiful Baltimore-quilts.


 

                                 Washday Blues-Gillian Travis


Maar dit was een van mijn favoriete quilts, misschien ben ik wel wat bevooroordeeld. Ik ken de maakster persoonlijk en het is haar eerste quilt. Samen met haar ben ik ook lid van de Totaal- quilters. Ze ontwerpt en maakt allemaal mooie dingen en het lijkt wel of ze het allemaal zo uit haar mouw schudt. Dit is de blog van haar en haar moeder.

                         
                              The result of my blues-Mariëlle Flipse


This is my favorite quilt I saw in Veldhoven. Maybe I'm a little biassed, because I know the quilter personally. We both belong to the Totaal-quilters. This is her first quilt (she just started to quilt not so long ago). She designs and makes beautiful things. This is the blog of her and her mother.


                               Bluework & Beyond- Marie-José Haagmans


                                            Purple Dreams-Christina Fokkema


                                   Hanenkam-Marjo Stoeckart-van den Bor


                                        Annabel-Seikelien Kruidhof-Timmer

                                      
                                                   Dancing on ice-Ruth Shadar

   
                                                  Look in- Sabina Phillipp

 Lynette Anderson was there


Afgelopen week heb ik eindelijk het Le petite project van oktober afgemaakt. Het is de schnibbles Paganini. Ik doe mee aan Le petite om mijn vaardigheden op de naaimachine te verbeteren, tevens heb ik de eerste keer een geschulpte rand gemaakt. In eerste instantie vond ik niet mooi, maar nu ik alles af heb vind ik het resultaat erg mooi. De laatste 3 maanden heb ik niet meegedaan met Le petite ( jaja ik schaam me inderdaad een beetje).



Last week I finished Le petite quilt of the month October. It's a Schnibbles pattern called Paganini. I joined Le petite to improve my skills on the sewingmachine. But I haven't made the last 3 months ( yes I'm ashamed).
I also tried for the first time a scalloped border, at first I wasn't very happy. But now I see the finished quilt, I'm very happy with the border.

Groetjes Mai

12 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Prachtige impressie Marie José, ik ben er niet geweest maar zo geniet je toch ook mee, ik vind die stars on ice ook wel erg mooi.

groetjes, Jeannet

Esther zei

Hoi May. Je Le petite is prachtig, prachtige foto's heb je gemaakt,ik koop het tafelzeil bij:

http://www.winkeltjevannicole.nl/mexicaans-tafelzeil/tafelzeil

Groetjes Esther.

Linda zei

Wauw..was schöne Arbeiten.Da braucht Frau sehr gute Nerven....
Liebe Grüsse Linda

Madammeke Ongeduld zei

ben er niet geraakt maar nu al dat moois te zien is vind ik het dubbel jammer

Rossana zei

Beautiful quilts in OEQC! I like the Gillian Travis Quilt!
...but I like very much your Le petite quilt: the scalloped border is very nice!

Sew Useful Designs zei

Wow your quilt looks amazing Mai, pieced to perfection and in one of my absolute favourite fabric ranges!

Thank you for showing us all your pics - there are some amazing quilts there! I bet you left the show feeling so inspired!!!

Hugs sweetie!
Vikki xoxoox

Cattinka zei

Thanks for the inspriration, you rally saw a lot of beautiful quilts.
KATRIN W.

Antje zei

Mooie foto's. En wat een prachtige quilts. Ik vind je Le Petite
heel mooi.
Groetjes, Antje

katrien zei

Prachtige werken waren er te zien hé.

Simone de Klerk zei

Knap werk, de rand om je Le Petite!
Wat laat je mooie quilts zien van de tentoonstelling. De quilt van Mariëlle is echt heel mooi. Washing Day vind ik ook heel leuk!
Een fijne week.

Quiltendewilma zei

Hoi... De rosebuds zijn eigen ontwerpje. Gewoon vouwen en uitproberen. Het zal snel op papier worden gezet...

Francien zei

Je hebt een prachtige quilt gemaakt Mai..supermooie rand zit erom......ben er weg van...wat een prachtkleurtjes en wat een mooie foto`s en wat een quilts hingen daar ook...soms denk ik wel eens hoe krijgen ze het zo mooi voor elkaar...
groetjes Francien.