zondag 20 maart 2011

Bags and a mystery

De vorige keer liet ik jullie mijn tas voor het werk zien, nou ze heeft er een zusje bij. Mijn collega had lang geleden gevraagd (ongeveer een jaar) om ook een tas voor haar te maken. Zij had ook geen mooie tas voor haar uniform en schoenen. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik haar tas mooier vind dan die van mij.








Last time I showed you my bag to go to work, well it got company. My colleague asked me a while ago ( about a year) to make her a bag. She also needed a bag to go to work. Ihave to admit I like her bag better then mine.





Mooie ringen heb ik erin verwerkt, het was even puzzelen hoe ze het beste kon plaatsen, maar ik ben dik tevreden met het resultaat. Nu weer gaan zoeken of ik deze ringen nog kan vinden op de markt van Sittard.


I added some grommets to the bag, I'm very satisfied with the result. Now I have to find some new ones, I bought these on a flea-market.





Eindelijk mag ik de mystery laten zien die we met de Totaal-quilters aan het maken zijn, nu nog alleen maar "even" dubbelen en quilten. Ik kwam een heel klein beetje stof tekort, maar dat heb ik (samen met Jacqueline van the Log Cabin) opgelost.





Finally I can show you the mystery I'm making with the Totaal-quilters, it "only" needs some sandwiching en quilting. When I was making the quilt, I came a little bite of fabric short. But I resolved it together with Jacqueline from the Log Cabin.








Wat dit gaat worden kunnen jullie misschien wel bedenken. Deze tas maak ik samen met enkele dames van een forum, we zitten over het hele land verspreidt, dat maakt het extraleuk maar ook spannend. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Eigenlijk is het een workshop, ik vertaal de werkbeschrijving en maak het voorbeeld. Maar ik moet een paar kleine dingetjes afmaken voor vandaag, de dames verwachten morgen deel 2 van de tas.

I thinkyou can figure it out what this is going to be. I'm making this bag with several ladies of a quiltingforum. We are spread out of the whole country, this is a lot of fun but it is also a litlle bite exciting. I'm very curious to see how all the bags turn out. It's a kind of workshop, I translate the instructions and make the model. But I have to finish some small details for today, the ladies are expecting part two tomorrow



Iedereen heeft wel de verschrikkelijke beelden gezien van Japan, ik lees ik op verschillende blogs dat het hoofd van een japans quiltmagazine gevraagd heeft voor "comfert-quilts". Ik ga dit eens beter uitzoeken over het hoe en wat. Want iedereen wilt toch wel helpen? Ik heb hier een leuke kinderquilt liggen waar alleen een nieuwe bies omheen moet. Hij heeft korte tijd op het bed van DS gelegen en hij is nog steeds heel erg mooi. Het zou toch geweldig zijn dat er in Japan een klein jongetje zich kan warmen aan die quilt. Maar voordat ik iets doe, wil ik zeker weten dat het ook op plaats van bestemming komt. Want helaas zijn er mensen die via het Net toch misbruiken maken van de situatie.

Everybody saw the horrible images from Japan, I read on several blogs that the head of editorial office of japanese quiltingmagazine asked for "comfert-quilts". I'm going to get some more information about how and what to do. Becuase who doesn't want to help? I have here a beautiful boys quilt which belonged to my DS, it needs a new biais but it still looks very nice. It was hardly used. Wouldn't it be great that a little boy in Japan could warm itself under that quilt. But before I do anything I want to be sure that the quilt will reach that little boy. Unfortunately there are some people how want to gain from somebody elses misery.



Geniet van deze mooie zondag. Lente komt eraan.

Enjoy this wonderful Sunday, we have some great weather, spring is coming.

Groetjes Mai

19 opmerkingen:

Stephanie zei

Love the Bliss bags--grommets are such fun to add to bags. Your heart quilt is gorgeous with your borders.

Heleen zei

Ohhhhhh, zusje werktas is idd heel erg gaaf! Die ringen zijn prachtig. Kun je die niet bij een gordijnwinkel kopen? Je mystery is mooi geworden. Ook alweer bijna een affo. En je tas schiet al mooi op.Ik ben klaar voor deel 2!

Janine zei

je bent een echte tassenkunstenaar, en quilt kunstenaar en deko enenenenenenee, alles knap Mai, de tassen zijn geweldig leuk. fijne zondag nog, Janine

Linda zei

Wauw..das hast Du wieder was sehr schönes gezaubert.Die Taschen sind ja ein Traum.
Liebe Grüsse Linda

Anoniem zei

zo zo alweer een nieuwetas waar haal je de tyd vandaan.je mystery is mooi geworden,ik heb vanmiddag de 3 lagen opelkaar gemaakt.morgen begin ik met quilten op de maschine hoop hem klaar te hebben voor de volgende bee groetjes van een pc amateur alles moet met 1vinger diny barendsen

Esther zei

Wat een Gave tassen en je mystery is prachtig. Groetjes Esther.

Simone de Klerk zei

Ook je tweede tas is heel mooi geworden. Heel anders, dus ik kan niet zeggen welke ik mooier vind.
Ach, en anders maak je hem toch nog eens voor jezelf. Er is altijd een liefhebber voor de andere ...
Je Mystery Quilt is echt mooi. Ik wil die van mij vóór de volgende QB afhebben. Hopelijk lukt het!
En wat leuk, zo'n tas met zo veel dames te maken. Weer een heel ander stofgebruik.
Fijne week (o:

Terray zei

Goh heb jij soms een tassen tic?? Hihihi maar ze zijn wel leuk die je hebt gemaakt!
En ik vind die mysteryquilt ontzettend mooi zeg!

Groetjes
tertia

Satu zei

Your Bliss bags are fabulous... I admit too that the bag with grommets is a little bit interesting;) And I love the colours of your Mystery quilt! You had a great week!!!

Hilde zei

Hoi Mai, ik vond het bericht over de quilts voor Japan op deze blog: http://quiltsalott.blogspot.com/2011/03/calling-all-quilters.html
Groetjes, Hilde

PS: supergave tassen!

Terry zei

Your two bags are both so pretty! And I love the mystery quilt top you made! :0)

Sew Useful Designs zei

Hi Mai! Lots of eye candy in this post! I think Bliss is one of my MOST favourite fabric lines - and your bags are gorgeous - absolutely love the grommets - are they easy to install?

Your quilt is beautiful Mai, and those little birds are too cute!

Hugs sweetie!
Vikki xoxoxoxo

Cattinka zei

Both bags are lovely, I can´t say which one I like better. The little Quilt looks very nice too, the orange on the border looks good.
And I would have the same thoughts as you when donating a quilt. You have to be sure the quilt reaches his destination, wouldn´t it be perfect to receive a little note from the new owner?
Have a nice week
KATRIN W.

Cybele's patch zei

Mooie tassen Mai. Het zusje is ook al zo leuk geworden. Je bent toch een kunstenaar wat tassen betreft. Ik geloof dat ik ook nog van die ringen heb voor een toekomstige tas. Als ik me niet vergis, heb ik die verleden jaar in de Elzas op de tentoonstelling gekocht. Waarschijnlijk vind je ze ergens op internet.

Francien zei

Prachtig zijn allebei je tassen Mai...je collega boft maar en dat was het wachten zeker waard!!..en dat quiltje word heel mooi zeker als het doorgepit wordt..hele mooie kleurtjes!!
groetjes Francien.

Michele zei

Lovely bags! They are beautiful :-)

~THEA~ zei

Ja idd,

Ik moet het toegeven,deze tas is naar mijn mening zeker mooier!

Hij ziet er misschien wat profesioneler uit?
Dat zal door die ringen komen denk ik!!
Goed idee van je!

Groetjes Thea♥

Jantine zei

De tassen zijn prachtig! Heb jij dat nou ook, dat je elke keer als je er weer een maakt weer iets nieuws verzint? Leuk die grote ringen! Als je ze weer kan vinden zou ik er maar een hele stapel inslaan als ik jou was!
En met die jongensquilt is vast een jongetje erg blij, heb je al een goed adres gevonden?

Sherri zei

I love the Bliss bags! What a fun design, and the grommets really "make" the bag!