zondag 2 januari 2011

Happy new year

Allereerst wil ik iedereen een geweldig, mooi,gezond maar vooral een creatief 2011 toewensen.

I want to wish everybody a great, healthy and creative 2011.




De eerste affo van 2011 is een feit. Een hele tijd geleden zag ik ergens op het Net dit speldenkussentje, van de maakster kreeg ik het patroontje (weet dus niet meer wie het was, maar alsnog bedankt). Het patroontje heeft zeker twee jaar in de la gelegen.
Deze week heb ik een quilting bee van de Totaal quilters en we gaan uiltjes maken.


I have my first finish for 2011. A while ago I saw this pincushion. I got the pattern of the lady who made the pincushion. I stayed in a drawer for several years. This week I will attent the Quilting bee of the Totaal-quilters and we are going to make an owl.




Ik had teveel uitjes genaaid, maar ze zijn ook leuk als scissors-fobs.



I sewed to many owls for the pincushion, so I made some scissors-fobs.




Afgelopen week kreeg ik nog een verlaat kerstkadootje van Simone, kadootjes krijgen vind ik altijd erg leuk. Ik kreeg een geweldig mooi boek met een leuk huisje. Daarnaast kreeg ik een grappig handtasje-hanger.


Last week I got a belated christmasgift from Simone. I got a beautiful book and a cute little house. But I also got a lovely purse-charm.


Dit jaar wil ik vooral mijn UFO-list inkorten, dat betekent dat ik geen nieuwe projecten ga beginnen ( ben eens benieuwd hoe lang ik dat volhou).
Mijn UFO-list:
* De antieke quilt afmaken
* De schedelquilt afmaken
* Mysteryquilt afmaken
* Het quiltje van de cursus van Jacqueline de Jonghe "scherpe puntjes" afmaken.
* Elke maand een tas gaan maken, natuurlijk ga ik ook weer samen met Heleen HeMa-tasjes maken.
* Elke maand Le petite quilt maken.
* Elke twee maanden een speldenkussen uit de la halen om te maken.
* Nog 4 blokken afmaken van Love, Hope and Faith
* Applecore quilt afmaken.
Pfff is een behoorlijke lijst ben eens benieuwd hoeveel ik er op het einde van 2011 van heb afgeschrapt.
This year I just want to shorten my UFO-list, that means that I won't star any new projects ( I'm curious how long I that going to keep up!!!)

My UFO-list:

*Finish my Antique quilt
*Finish the skull-quilt
*Finish my mystery-quilt
*Finish the little quilt from the course of Jacqueline de Jong
*Make a handbag every month, off course I'm going to make another HeMa-bags with Heleen.
*Make Le petite every month.
*Make evry two month a pincushion.
*Finish 4 blocks of Hope, Love and Faith.
*Finish my applecore quilt.


Pfff what a list, I'm curious how many finish I can cross of and the end of this year.

Groetjes Mai

15 opmerkingen:

Terry zei

Love those little owls! The pincushion is just lovely! :0)

Heleen zei

Slik.....elke maand een tas!!!! Geldt dat ook voor mij? Verder zijn je voornemens om eerst Ufo's weg te werken natuurlijk uitstekend! Daar begin ik ook mee. Maar we gaan zeker lekker tassie maken hoor!Veel te leuk. En ook ik ga ufo's wegwerken. Heb vandaag bijna de hele top van de GDO gesneden. Nu nog inelkaar stikken.

Heleen zei

Ach vergeet ik toch helemaal tezeggen dat ik die uiltjes ENIG vind! Enne...een gelukkig nieuwjaar!

Cattinka zei

Good luck with your "to-do-list" it is quite long!
And I just love your owl pincushion
KATRIN W.

Marie-José H zei

Zo, dat is dan geregeld. Jij verveelt je dit jaar niet met zo'n lijst aan ufo's;-))In elk geval krijgen wij dan veel te zien. En niet toch een nieuw project?

Mistea zei

Oh my that is so cute - I love all those little owls protecting your pins and scissors.

Enjoy that book.

Stephanie zei

Darling owls. What sweet gifts from Simone too. Best of luck with your list this year. I have one too and it's a bit scary. Happy New Year.

Satu zei

Happy New YEAR, Mai! Those owls are soo cute and small... Great idea to make a pincushion of them.

Cybele's patch zei

Voor jou ook een geweldig Nieuwjaar Mai. Veel geluk, een goede gezondheid en barstensvol creativiteit. En veel tijd!
Je hebt nogal wat op je lijstje voor dit jaar. Je UFO-lijst doet niet meer onder voor de mijne.
Ooooh, die uiltjes zijn wel heeeel errug leuk!

Homemade by Nancy zei

Wat zijn ze leuk, je uiltjes!! Leuk ook dat je meedoet met mijn give-away! Ik heb nog nooit handtasjes van fimo gemaakt, nee. Maar ik kan het eens proberen! Dan laat ik het je weten ;-) Groetjes, Nancy

Micki zei

I love the owls pincushion...very cute indeed!
Micki

Quilt Idea zei

Op een of andere manier heb ik jouw blog nog niet eerder ontdekt. Ziet er erg leuk uit! Die uiltjes zijn echt vreselijk schattig; ik heb iets met uiltjes.
Je lijst met ufo's is indrukwekkend ;). Ik vrees echter dat ik ook wel aan zo'n rijtje kom. Succes met wegwerken!

Simone de Klerk zei

Het speldenkussentje heb ik in het echt mogen bewonderen! Zo leuk!
Wow en er staat heel veel op je lijst. Alles hoeft niet af, als je maar weet wat je nog allemaal hebt.
Ik moet toch iets aan mijn blog roll doen, want hij was weer niet bijgewerkt, waardoor ik deze post heb gemist.

Kjenta zei

Super tof de uiltjes!

groetjes
Kjenta F.

Auntie Pami zei

Hi, I found you via Pinterest. I love your little owls. Is there a pattern available? Thank you!