vrijdag 24 december 2010

Last update on GDO

Vanochtend toen ik de grodijnen open deed zag ik dit. De sneeuw lag zo hoog op de vensterbank, het heeft gisteren de hele dag en nacht gesneeuwd. Ik vind een witte kerst geweldig, maar ik ben al tevreden met 5-10 cm. Inmiddels ligt hier zo'n 50 cm sneeuw. Om met de auto op pad te gaan is een uitdaging.




When I opened the curtains this morning, I saw this. It snowed yesterday the whole day and night. I love a white Christmas but 2-4 inches was enough, we have now around 20 inches of snow. Driving a car is a challenge.






Op het laatste moment heb ik nog wat kerstkadootjes gemaakt, het is een laadstation voor de mobiele telefoon. Met het rose randje heb ik voor mezelf gemaakt.

On the last minute I made some Christmasgifts. They are loadingstations for your cell-phone.

Dit is het laatste quiltje wat ik dit jaar heb afgemaakt. The Priare point tree, het project voor Le petite van deze maand. Het patroon staat op de Moda site ( zie in zijlijn).


This is my last quilt I finished for this year. It's the Priare point tree, this month project for Le Petite. The pattern is also on the Moda site ( see sidebar)





Afgelopen jaar heb ik samen met enkele dames aan de Girls day out van Libby Richardson gewerkt. Die van mij HANGT. Lang heeft hij in de la gelegen, maar door de challenge kreeg elke maand een schop onder mijn kont om er verder aan te gaan. Helemaal tevreden ben ik niet, de stitcheries van de winkeltjes zitten niet helemaal strak. Maar verder is het een hele mooie quilt geworden. Het is de eerste quilt die ik geheel met de machine inelkaar heb gezeten, met uitzondering van de stitcheries, die zijn wel met de hand gemaakt. Hij hangt langs de trap die naar mijn quiltkamertje gaat. Tenslotte wil ik alle dames die mee hebben gedaan bedanken voor dit leuke jaar, de meesten van hen hebben alleen de blokken klaar. Maar ik weet dat de quilts uiteindelijk wel afkomen. Misschien na het zien van mijn quilt ;0).




Last year I hosted with a lot of pleasure the Girls day out challenge. I'm proud to tell you that's up and hanging. It stayed a long time in the drawer, because of the challenge I got a kick in my b..... every month so I had to finish it. I'm not all statisfied with the result, not all shops are tight and they bulge a little bite. But it's a beautiful quilt. It was the first quilt I completed with my sewingmachine, except the stitcheries they where made by hand. It's hanging in the staircase which leads to my sewingroom. I want to thank all the ladies who have joined the challenge. Most of them have finished the blocks, I know that the they will finish the quilt, especially when they see my quilt ;0)






Een detail van het quilten-A detail of the quilting









Ik wil iedereen die hier wel eens komt kijken een geweldige kerst toewensen.
klik maar eens hier
I want to wish everyone who visits here sometimes a great Christmas, just see here
Groetjes Mai

19 opmerkingen:

Terry zei

What a beautiful quilt! Love the snow pictures too! We have just enough snow to cover the ground. The kids want more snow but I'm quite happy with what we have! LOL Merry Christmas! :0)

quilting Jeannet zei

Het is echt een plaatje Marie José, je GDO en de sneeuw ( lol) serieus, ik vind het zo,n mooie quilt, zag hem bij Heleen ook al als affo. En wat een sneeuw...ik kan er niets aan doen maar ik ben er jaloers op......hier is nog wel sneeuw, maar er is niets meer bij gevallen...

Satu zei

Merry Christmas to you, Mai! Your GDO is simply gorgeous!! I'm sorry that I fell off during that journey, but I'll continue in the next year...

Marion zei

Hele fijne kerstdagen en een creatief en gezond 2011!
Groetjes, Marion

Stephanie zei

That's a lot of snow!!! I love your stitchery quilt...especially the little cafe with the tea set. So cute. Congratulations on a beautiful finish. Wishing you a warm and cozy Christmas.

Bietje zei

We wonen in dezelfde provincie, ook hier is zo'n 40 cm gevallen. Prachtig met die sneeuwduinen, maar gevaarlijk om te rijden.
Je GDO is prachtig. Hier liggen de knoopjes al, gekregen met de verjaardag, maar het patroon nog niet. Dat was DH vergeten, dus daar moet ik nog een tijdje op wachten. Weet jij waar de dat nog kunt krijgen.

Bietje zei

Sorry, vergeten je fijne feestdagen toe te wensen. Maar met die witte kerst moet dat wel lukken.
Merry Christmas

Marie-José H zei

Je GDO is echt prachtig geworden. En zoals hij daar hangt....mmm, geweldig.
Ook voor jou, hele fijne feestdagen en dan 2011 maar veel stofjes mag laten zien.

Cattinka zei

I love to see your finished GDO, you really inspired me to continue stitching on mine. Not many more blocks and I can start piecing the top too.
KATRIN W.

Simone de Klerk zei

Wat een pracht, je GDO!!! Je zult wel ontzettend trots zijn. En wat leuk, dat die ook al hangt.
Je pp boom is ook heel mooi geworden!
En ondertussen sneeuwt het hier weer ... Ik ben het met je eens, 5-10 cm is genoeg ;o)
Een gezellige en fijne 2e kerstdag! xo

Hilde zei

Nog een project af?! Wat een mooi geheel is het geworden. Voor de kerstwensen is het nu te laat, maar ben wel ruimschoots op tijd om je een nog produktiever quiltjaar toe te wensen ;-D.
Groet uit Sao Paulo!

Yvonne aka sommeke zei

Jij ook héél fijne feestdagen!
En wat ben je nog ijverig zo op 't eind van het jaar!
Je GDO is echt een plaatje, zooooo mooi!

Ingrid zei

Prachtig geworden, je GDO. Ook Le Petite is grappig. Lieve kleurtjes.
Werkt 't? Zo'n laadstation? Hier liggen alle laders in een doosje, je zoekt je eigen aansluitpunt en dan probeer je alle stekkers...
Goede kerstdagen heb je gehad, ga ik tenminste vanuit. En ik ben zeker niet jaloers op die hoeveelheden sneeuw! Wat was ik blij dat we in Drenthe bleven.
Goede jaarwisseling en een super 2011 gewenst voor jullie allemaal.

Jantine zei

Ik vind hem prachtig! De details over wel of niet glad kan ik vanaf hier niet ontdekken ;-)!

Mistea zei

Your quilt is gorgeous. I love it in those colours. Perfect to display near your sewing room you get to see it often.
Enjoy

hilde zei

alle quilts zijn gewoon prachtig
ook het kerstboompje is mooi, tsst heel anders dan tradioneel mooi

en ik zit hier te lachen, ik sta onder je fav blogs in het bad hahha
raar zicht

Dolores zei

GDO is simply a beautiful quilt. Congratulations on finishing it.

Janine zei

happy new year voor jou en je familie en dat we vooral weer veel mooie dingen mogen maken dit jaar, zoals dit logje, geweldig meid!! lieve groeten van janine

Homemade by Nancy zei

Dank je wel voor je reactie op mijn blog! Je hebt zelf ook een prachtige blog! Mooi zeg!! Quilten is iets wat ik (nog) niet gedaan heb, maar ik vind het prachtig!! Groetjes, Nancy