woensdag 15 december 2010

Almost X-mas

Afgelopen week viel met een zachte plof een dikke envolop op de mat. Het was een envolop uit Duitsland, toen ik het opmaakte kwam dit mooie kersthuisje tevoorschijn. Het huisje is gemaakt door Katrin. Ik vind zo'n verrassing altijd erg leuk. Helaas is mijn kadootje nog niet klaar ( help, ik heb een zak tijd nodig).


Last week fell with a soft plop a big envelope on to the doormat. It came from Germany. When I opened it, did I find this beautiful Christmashouse. This lovely surprise was made by Katrin. Thank you Katrin. She makes so many beautiful things. But my present isn't finished yet (help, I need more hours in a day)

Zo ziet de GDO nu uit, bijna klaar, jippie.- This is how my GDO is now, almost finished, Yippie

Op enkele blogs zag ik rondleidingen in de huizen van deze dames, nu hier is mijn rondleiding. De kerstboom staat eindelijk op, hier in Huize handmade by Mai is dat altijd een gebeurtenis die nogal verhitte conversaties opleverd. Maar hij staat en dat is het voornaamste.
I saw on several blogs some tours throught the houses of the ladies, so here is my tour. Our tree is always a stressfull bussiness and there are sometimes big discussions about the tree, the tree was decorated.

Deze kabouters zijn vorig jaar gemaakt door mijn moeder. Op de achtergrond zien jullie de sneeuw die vannacht was gevallen, nu is alles alweer weg. Maar als we de weervoorspellers mogen geloven, komt er weer een nieuwe lading sneeuw eraan.
These trolls were made last year by my Mom. In the background do you see the snow we had last night. This afternoon was everything gone. But they expect more snow.

Enkele kerstquilts die ik door de jaren heen gemaakt heb.- Some Christmasquilts I made through the years



Dit is mijn quiltje die ik aan het maken voor Le Petite. Het orgineel heeft Praire points van 5". Ik heb net als Sherri Praire points van 3" gemaakt.
This is the quilt I making for Le Petite. The orginal has Praire points of 5". I used 3"squares, the idee was from Sherri.
Groetjes
Mai

13 opmerkingen:

Stephanie zei

What a sweet gift. You have many pretty Christmas goodies. I love your prairie point tree.

Cattinka zei

I am glad I could surprise you, and I love your christmas decoration. I think patchwork in christmas decorations looks very cozy.
KATRIN W.

Marie-José H zei

Je bent goed bezig geweest, alles al in Kerstsfeer. Je quilt prachtig. Hij ziet er nu al heel af uit. En het cadeautje is een schatje.

Hilde zei

Leuk hoor al die kerstspulletjes! Een voor een aan je leuke projecten werken in de knusse kerstomgeving, dan komt het allemaal goed!

Cybele's patch zei

Leuk kersthuisje. Het ziet er bij jou al heel gezellig uit Mai. Ik moet nog beginnen. Ben nog helemaal niet in de stemming.
De GDO is mooi geworden. Heb je snel gedaan.

Chrissie zei

Geweldig is je verrassing Marie Joze, wat leuk hebben jullie een swapje gedaan?
Ik doe dat voorlopig even niet meer, heb het zo druk en veel ideeën die nog tot maaksels moeten leiden.
Maar helaas heb ik ook nog steeds te weinig tijd,.
De GDO is een beauty, je bent echt al super ver.
Heb je het quilten met de hand gedaan?
Knuf Chrissie

Simone de Klerk zei

Wat een lief cadeautje van Katrin!
En je PP boom is erg mooi geworden. Prachtig, zo die kleuren en de rand.
Bij jou ziet het er wel al gezellig uit! Ik moet nog beginnen ... Gelukkig komt Laura dit weekeinde. Die vindt dat altijd leuk (o:
Ongelofelijk, de bijna af-quilt. Die is uiteindelijk erg snel gegaan!

Esther zei

Wat heb je leuke quilts gemaakt en die kerstmannetjes die je moeder gemaakt heeft, erg mooi.Groetjes Esther.

Yvonne aka sommeke zei

Wooow, dat huisje van Katrin is mooi!
En dikke complimenten voor je GDO, die is echt geslaagd!

THEA zei

Hoi Marie Jose,

Bij jou is het al echt Kerstmis!
Gezellig,dat je quiltjes nu weer uit de kast komen!

Wat heb je veel gemaakt afgelopen jaar!

Gisteravond is er weer een nieuwe laag sneeuw gevallen.Dat zal bij jou ook wel zijn, zover wonen we niet bij elkaar uit de buurt!

Gezellig weekend, groetjes Thea

Marcha zei

Wat een leuk kado, zo kom je zeker wel in de kerststemming he! En nu nog met dat pak sneeuw erbij wat gevallen is, dat gaat goedkomen!

Kaaren zei

Your home looks so pretty all decorated for Christmas, Mai. I especially love your prairie points tree.

Happy Holidays to all of you. May this be your best Christmas ever.

meijra zei

Mai het ziet er hartstikke leuk uit allemaal, en wat is je GDO ontzettend mooi geworden zeg! Wat een pronkstuk.
liefs Meijra