zaterdag 6 november 2010

International pincushionday

Bijna vergeten dat het vandaag internationale pincushiondag is. Een paar maanden geleden deed
Jeannet een oproep wie wilde meedoen aan een pincushionswap. Nou dat heeft ze geweten. Ruim 150 swappers meldde zich aan. Vandaag is de dag dat iedereen zijn speldenkussentje laat zien. Ik ben een speldenkussenverzamelaar ( geweldig woord voor scrabble). Hieronder zie je een gedeelte van mijn verzameling.






En daar tussenin staat het speldenkussentje van Eefje. Ik heb het speldenkussentje al eerder laten zien.




Maar hoe mijn speldenkussentje eruit ziet, dat blijft nog even een verrassing. Ik ben een van de twintig swappers die is gevraagd om hun speldenkussen te laten fotograferen voor het januarinummer van Quilt en zo. Toch ben ik wel een beetje trots dat een van mijn project geshowd wordt in een quilttijdschrift. Ik heb inmiddels wel een berichtje van Eefje gehad, dat ze het kussentje heeft ontvangen. En het is ook nog in de smaak gevallen, pfffff. Toch vind ik het altijd moeilijk om voor anderen iets te maken.



Almost forgot that is international pincushionday. A while ago Jeannet asked if anybody wanted to join her pincushionswap. She was overwheled with responses. 150 swappers joined her swap. I'm a big pincushioncollector. A girl never can have to many pincushions, on the pitcure above you can see a big part of my collection. In between is the pincushion of Eefje (no blogger). (I showed this pincushion before). Eefje also recieved my pincushion, she really liked it. But I can't show the pincushion I made her, because this will be showed in the Januari issue magazine of "Quilt en zo". A long with 19 other pincushions. Can you image that I'm a little proud, because this will be the first time that a project of mine will appear in a quilting magazine.

Groetjes

Mai

13 opmerkingen:

Marian zei

Ik zie op zowat alle blogs die ik volg jullie spelkenkussentjes voorbij komen, geweldig mooie zitten er tussen...
Ik zou bijna ook nog speldenkussens gaan verzamelen...;)

An zei

Heel leuk en vooral ook handig wat je ontvangen hebt! Ben benieuwd wat je gemaakt hebt, leuk dat je uitgekozen bent voor het blad!

Groetjes,
Anita

quilting Jeannet zei

Wat een schatje Marie Jose! mail je mij even prive, kan je mailadres niet meer vinden, heb een vraagje.

groetjes, jeannet

AnitaA zei

Wat leuk zo'n hele verzameling speldenkussens en dan heb je ook nog zo'n leuke gehad !
Groetjes Anita.

quiltvaria zei

Deze is in ieder geval mooi geworden.
groetjes Franny

Simone de Klerk zei

Wat een mooi kussentje!!! Heb jij die voor Eefje gemaakt of heeft Eefje die voor jou gemaakt?

Janine zei

prachtig, jammer krijg ik de foto weer neit vergroot, ik mot nl weer alles goed kunne bekijken ;))

Cattinka zei

Congratulations, I bet it feels really good to be published in a patchwork magazine. You should be very proud indeed!
KATRIN W.

Ageeth Dorsman zei

Leuk speldenkussen heb je ontvangen! Ben nu heel
nieuwsgierig naar wat jij als speldenkussen-verzame-
laar hebt gemaakt! Ik vond het trouwens ook heel
lastig iets te maken voor iemand zonder blog en
naar eigen ontwerp. Nu nog heeeel lang wachten
tot de Quilt & Zo verschijnt!
Groetjes van Ageeth

Chookyblue...... zei

wonderful swap fun........

Chookyblue...... zei

oh and you have a wonderful collection of pincushions......

Jindi's Cottage zei

Great pincushion collection...love the originality of the one you received, I've never seen one of that design...it's so much fun seeing all the variations of pincushions...how exciting for you to be in the magazine...

Mistea zei

Gorgeous pin cushion you received and congratulations on having your project published - not long now until all can be revealed.

Enjoy your pretty pin cushion collection and Thanks for sharing.