donderdag 25 november 2010

Ik geef het op- I give it up.

Ik geef het op, al twee weken ben ik in de weer met dit kleine quiltje. Maar op een of andere manier wilt het maar niet lukken. Het is het patroon van de maand van Le petite ( zie zijkolom). De dames zoeken een patroon uit, dat ik dan weer bestel en probeer te maken. Omdat ik meestal mijn patchwork met de hand inelkaar naai, was het voor mij een uitdaging om daar aan mee te doen. Ik ging aan de slag, haalde weer uit, naaide het weer inelkaar en haalde het weer uitelkaar. Begon weer opnieuw en naaide weer alles aan elkaar en haalde het weer uit. Maar de puntjes willen maar niet mooi opelkaar staan. Met als gevolg dat mijn half afgemaakte top nu in de la ligt, om er misschien ooit eens een keer uit te komen om af te maken. Op dit moment heb ik even mijn neus ervan vol. Zo dat lucht op.




I give up. Two weeks I'm working on this little quilt for Le petite. The ladies did choose a wonderful pattern. I ordered it and started it to make it. I sew it, unpicked it, sewn it again and unpicked it again. Normally I do my patchwork by hand so it was a challenge to this on my sewingmachine, also a way to learn new techniques. But after sewing it, starting over and sewing and unpicking it for 100 times. I gave up. My points don't come together and I don't like the result. I have put it in my drawer to come out of it sometime. I'm looking forward to see what the Ladies have chosen for us next month. But I feel relieved now. On to the next pattern.
Groetjes
Mai

12 opmerkingen:

Janine zei

hahaaa, Marie-joze, meid toch, jij geeft toch niet op??? hahaa. Leg het in de kast en maak er later iets anders van, het gaat om het plezier niet waar? ☺ als het een moeten word, is de fun ervan af, dus gewoon iets anders gaan doen. ☺ groetjes van mie, Janine

Madammeke Ongeduld zei

dat is wel millimeter werk he
vind zoiets ook moeilijk

Cybele's patch zei

Meid toch, wat een ellende. Dit is nou precies de reden waarom ik het liefst op papier werk. Altijd passende puntjes. Laat hem maar een tijdje liggen, ver weg in een la, misschien zie je later waar het probleem zit.

Stephanie zei

Sometimes you just have to know when to stop, put it away, and move on. It's difficult to be frustrated while working on a project. Now go make something you enjoy! :o)

Cattinka zei

It is a pity, but this happens sometimes. I have that problem with my LH Block nr. 8, and that is exactly the reason why I quit working on it. Maybe someday, I will take it out and then the corners will match.
KATRIN W.

Simone de Klerk zei

Ik denk dat je niet zo kritisch met jezelf moet zijn! Als je m'n eerste Schnibbles ziet en de latere, dan zit daar echt veel verschil in. Dus, laten zo als het is en de volgende keer beter!

Jantine zei

Wat jammer dat het niet lukt, het is een schitterend patroon!

Heleen zei

Ja,ja de naaimachine is onverbiddelijk. Met de hand kun je gaande weg nog wat sjoemelen maar met een naaimachine moet het precies passen. Dat is een kunst apart. Maar toch vreemd want je kan tassen zo keurig maken. Ik ben juist gek op machine patchen. En oefening baart kunst dus wie weet toch nog maar eens proberen. Vind het jammer als je er niks mee doet want hij wordt echt leuk!!!!!

Marie-José H zei

Heel herkenbaar hoor. Die eeuwige puntjes die maar niet willen lukken zoals je wilt. Maar inderdaad, oefening baart kunst. En pp zou een oplossing kunnen zijn. En verder is het ook leuk om het gewoon af te maken en na verloop van tijd je vooruitgang te zien. Ha ha, en anders laat je het lekker liggen. Er zijn genoeg leuke dingen om te maken:0

Micki zei

I think that it turned out very nicely.
It is a beautiful pattern!
Micki

Suzie zei

I hope you won't give it forever...I know that can be frustating...What if you try to sew it by hand like you are used to? It's not so easy, but I sew a lot by machine, specially miniatures, it takes time!...And mine doesn't look perfect, either!

Yvonne aka sommeke zei

Ai, dat is niet leuk. Even laten rusten kan geen kwaad, hé.
Goe weekend!