zondag 21 november 2010

Eye candy

Gisteren heb ik eindelijk mijn stofjes eens bijelkaar gezocht om de Butter Churn, die we deze maand gaan maken voor Le petite. Omdat ik normaal alles met de hand inelkaar zet is Le petite echt een uitdaging voor me. Helaas was het werk van gisteravond voor niets geweest. Op een of andere manier kreeg ik de puntjes niet mooi opelkaar, dus die ligt nu in de prullenbak. Vandaag maar weer een nieuwe poging en die lukte wel jippie. Ook het gebruik van de kleuren is een uitdaging, ik gebruik nooit bruin. Wordt vervolgd.........


Yesterday I finally collected my fabric I wanted to use to make the Butter churn, this month quilt for Le petite. Normally I make my tops by hand. So it's a challenge to make it on a sewingmachine, also the colors are a challenge, I never use braun. Unfortunately what I made yesterday didn't work out the way I wanted. I couldn't get the points together, so it went in to the trashcan. To be continued.........



Deze quilt wordt voor mijn zoon, ik ben heel tevreden met het resultaat, maar hij is nog niet helemaal klaar. Ik heb stof besteld voor de laatste rand. DH had een idee om op de achterkant een grote schedel te maken, zo wordt een quilt die van twee kanten te gebruiken is. De tekening is klaar, nu nog de uitvoering.
This quilt is going to be for my DS, he and I are very happy with the result. It isn't finished yet, I ordered fabric for the last border. DH had an idea to make a big skull for the backside, so it will be a reversible quilt. The drawing is ready, now I only have to sew it.


Voor dit jochie wordt de quilt, hier is hij even aan het chillen nadat hij heel veel huiswerk heeft geleerd. Normaal doet hij niet zo gek......
This is the boy who will recieve the quilt. Here is chilling after his homework. He's just silly.



Afgelopen week heb ik het erg druk gehad, woensdag heb ik een workshop gegeven en donderdag was er weer een gezellige quilting bee. Er werd weer heel veel moois geshowd. De bovenstaande quilt is van Diny. Hij is gemaakt voor haar schoondochter, een van de vele ( maar die hebben we nog allemaal gezien).


Last week was a busy week, Wednesday I gave a workshop and on Thursday we had a lovely quilting bee. The 2 quilts above are made by Diny. The white and purple one was made for her DIL. The DIL has many more, but she didn't show them all.
Deze double wedding ring wordt door Regine gemaakt, haar dochter gaat in mei trouwen en dit wordt haar kado. Regine is pas sinds heel kort aan het quilten, dit wordt haar tweede quilt. Hij is in het echt nog veel mooier.


This double wedding ring is made by Regine, she is making this quilt for her DD, who is going to be married in May. This is the second quilt Regine ever made. In real the quilt is even more stunning.


Tas van Sonja- Bag made by Sonja



Weer een mooie quilt van Diny voor haar schoondochter- Another beautiful quilt from Diny made for her DIL.





Dit is het eerste deel van de mistery quilt die we samen op de quilting bee maken. In het vorige blogje heb hier al iets over verteld. Niet alle dames hadden hem meegenomen. In totaal doen er 10 dames mee.


This is the frist part of the mystery quilt which I'm making with the ladies of the quilting bee. In my previos blogentry I told you about it. Not all the ladies showed what they made. 10 ladies joined the mystery.


Woensdag had ik een workshop van de tassenorganizer, het was pittig maar wel heel erg leuk. De dames hebben het naar hun zin gehad en inmiddels zijn de eerste exemplaren klaar. Deze is van Joke (stof is gekocht bij Naaimachinehandel totaal). Ga ook eens bij Simone kijken, zij moet hem alleen nog de bies eraan zetten.




Last Wednesday I organized my bagorganizer workshop. It wasn´t easy, but we had a great time. This organizer was made by Joke, she bought the fabric at Naaimachinehandel totaal. If you go to Simone you see her bagorganizer.
Groetjes
Marie-Jozé





14 opmerkingen:

Té la mà Maria - Reus zei

very good blog, congratulations
regard from Reus Catalonia
thank you

Linda zei

Da sind wieder sehr schöne Arbeiten
Aber Mai...so was in den Abfalleimer....schade,schade
Liebe Grüsse Linda

Heleen zei

Meid wat een zalig logje! Erg mooie dingen en wat ben je weer druk. Dat poppetje bij de foto van je zoon op de achtergrond is geweldig. Had hij vast niet gezien. LOL Ik heb ook het patroon van het tasje binnen. ZOOOOOOOOOOOOO GAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFF!

Willie zei

Hallo Marie-Jozé, ik heb heerlijk zitten lezen opje blog. Alles wat je maakt vind ik mooi ,maar de quilt voor je zoon is super , echt heel erg mooi.

Jantine zei

Wat een boel dingen te kijken. Ik ben gek op churn dash blokken. Wil je nu zeggen dat je de rode weggegooid hebt? Of heb ik dat verkeerd begrepen???
Mooie tassenorganiser, ik ga snel bij Simone kijken...

Diana / QF Quiltbuffy zei

wow, so much beautiful quilts.
Diana

Cattinka zei

You really had an interesting week and show us beautiful things. I like the scull quilt, it is perfect for a silly boy like yours. He will love it.
KATRIN W.

Antje zei

Ik zie dat jij ook heel druk bent geweest de laatste tijd.
Ziet er heel mooi uit.
Ik moest wel lachen om de foto van je zoon. Heel herkenbaar.
Groetjes, Antje

Esther zei

Gelukkig is je blok nu gelukt, Mooie stofjes gebruik je, en je quilt voor je zoon, geweldig.
Je quilting bee ziet er erg gezellig uit, wat een mooie dingen worden er gemaakt, Fijne week Groetjes Esther.

Suzie zei

I like the colors you chose for your Le Petite, I'm a bit far behind with mine. I wish I could have taken the class with you, your work is beautiful.

Cybele's patch zei

Weer lekker veel kijkplezier. Mooie dingen komen voorbij. Ik zou toch ook eens naar de bee moeten komen, maar ja, het is 's ochtends he. En de tassen organiser hoef ik lekker niet zelf te maken ...jippieeee....

Janine zei

je hebt het er druk mee, meid wat een werk die quilt maken, ik vind het maar knap hoor, en je ventje achter de pc hahaa, leuk hoor, je tas is ook weer helemaal geweldig en die vele quilts prachtiggggg, weer veel om te zien hier :)) tis als vanouds genieten. :))

Simone de Klerk zei

Heel veel moois, Mai! En Joke heeft haar tasje af. Wat is die toch mooi geworden. En dat terwijl ze dacht dat ze het niet kon ...
Fijne dag!

THEA zei

Ha bezig bijtje,

Ik heb die harten besteld bij....
http://www.itsscraptime.eu/newshop/index.php
Ik weet natuurlijk niet of ze ze nu nog hebben!! Ik bestelde ze al in April!!

Kijken kun je altijd!!

Groetjessssssss