zondag 31 oktober 2010

Update and secrets

Alweer de laatste dag van de maand dus weer de updates van mijn lopende projecten. De Girls day out is alleen maar gedubbeld deze maand, dus nu nog quilten.



It's the last day of the month, so here are my updates of the projects I'm working on. The Girls day out quilt is now sandwiched and only needs to be quilted!!!

Daarnaast heb ik me opgegeven voor Le petite ( zie zijkant). Deze maand hebben we de Schnibbles Paganini gemaakt. Het charmpack dat ik heb gebruikt heet "Pure", die was zo mooi. Ik ben dan ook heel tevreden met de top. Volgens het patroon kon je 4 verschillende versies maken. Ik heb gekozen om er een geschulpte rand aan te maken. Dit heb ik nog nooit gemaakt, dat is dus een uitdaging. Nu eerst quilten en dan kan ik er een schulprand van maken. Ben heel benieuwd wat we komende maand gaan maken.


I also joined Le petite (see my sidebar), this month we had to make the Schnibbles Paganini. I used two charmpacks called "Pure" by Moda. It's such beautifull fabric, I'm very happy with the top. The pattern has 4 different versions, I decised to make the one with the scalloped border. I have never did this before. So now I have to quilt it and than make the scallop border. I'm curious what we are going to make next month.



Het was veel snijwerk en ik heb nu een berg restjes over, quiltsters staan bekend dat ze alle stof gebruiken. Na wat geprutst heb ik een paar hele kleine blokjes gemaakt van de restjes. Hoe het quiltje er uiteindelijk uit gaat zien weet ik nog niet, maar ik hou jullie op de hoogte. O ja het blokjes is ongeveer 3,5 cm x 3,5 cm groot.


It was a lot of cutting and there were a lot of leftovers. It's a waist to throw these beautiful leftovers away. After a lot of tinker with it, I came up with these little blocks. How the quilt is going to look when it's finished, I don't know yet. But I will keep you posted. By the way the little block is 1,5 inch big.

Samen met Heleen maak ik niet alleen de Girls day out, maar ook een geheim project. Een probleem Heleen woont ruim 3.5 uur rijden van mij vandaan. Via mail hebben we dit project samen gemaakt, Heleen is bijna klaar en dan wordt het geshowd.


Together with Heleen I'm not only make the Girls day out quilt but also this secret project. There was only one problem Heleen lives a 3,5 hours drive away from me. By e-mail we made this secret project together, Heleen is almost finished and then we are going to show it.



Afgelopen week heb ik deze little quilts of love naar de kraamafdeling van het ziekenhuis waar ik werk gebracht. Jaarlijks breng ik gemiddeld 30-40 quilts, helaas begint mijn voorraad aardig te slinken, dus als iemand nog tijd over heeft.........Als je me wilt helpen met de quilts kun je me mailen.
These are the little quilts of love I brought to the maternity ward of the hospital I work for. They need about 30-40 quilts a year. It's sad, but the quilts give so much comfort to the parents. My stash is shrinking, so if you have some spare time and want to help me, just send an e-mail.



Groetjes
Mai

16 opmerkingen:

Terry zei

Your Girls Day Out is beautiful! And so is your Paganini! Love your little leftover triangles put together. I can't waste those little bits either! LOL

Cybele's patch zei

Nog even wat andere dingen doen en dan maak ik weer een paar LQL voor je. Je GDO is prachtig Mai en ik vind dat je het snel gedaan hebt. De schnibbles is ook een droppie. Had er ook aan willen meedoen, maar ja, die tijd he ....

Janine zei

wat doe je met die little quilts of love?? das me neit helemaal duidelijk, het klinkt wel erg leuk. En wat spannend, een geheim project, leuk!! ben benieuwd, en wat een werk die quilts van jou maar wel zo mooi . groetjes van janine

Cattinka zei

Hello Mai,
I am so glad to see that you are constantly working on your GDO and are coming along so nicely.
The schnibbles look nice too, and it is amazing to see the little block you make out of the scraps.
KATRIN W.

Dolores zei

You have been busy. I love the Girls Day Out Quilt.

meijra zei

Mai, hij is schitterend geworden. Je mag er best trots op zijn. Best jammer he als hij klaar is eigenlijk.Het was leuk en gezellig om te doen met zijn allen. Ik ben nog steeds aan het doorquilten.
Wat een klus.
liefs Meijra

quilting Jeannet zei

Wat zien de "girls"er prachtig uit! echt een plaatje, en die kleine quiltjes, ook heel erg leuk, ik ga zo eens kijken in de link......

fijne dag! Groetjes, jeannet

Marie-José H zei

Je girls day out ziet er schitterend uit. Maar ook het quiltje van Pure. Ik vind dat een schitterende serie.

Simone de Klerk zei

Je GDO is in het echt nog veel mooier en dit is al prachtig!
Je Schnibbles is om te snoepen. Wat zijn ze toch leuk!
Ik ben benieuwd naar je geheime project!

JOOSJE zei

Hoi hoi,
welke maten wil je hebben voor LQOL?
Ik wil binnenkort er wat gaan maken.
Doe je de achterkantjes ook met fleece?

Groetjes Joosje

Chrissie zei

Wauwwwwwww, de GDO ziet er super uit, en wat doe je ons nu aan??
Heb jij geheimen voor ons, toe nou!!! hahaha.
Nou maak je me wel nieuwsgierig hoor.
Knuf Chrissie

Satu zei

You have been busy with your pretty works;) They are wonderful - all! I must really give up now with GDO, but I'll promise on the next year I'll have something to show again;)

Marion zei

Hoi Marie-Jose,
Leuk he, die stoffen! Van de markt! Maar dat wist je al, ha ha.
De volgende regiodag is op 8 april (weer een vrijdag, sorry, kan niet anders).
Leuk quiltje heb je gemaakt van hele mooie stofjes!
groetjes,
Marion

May Kristin zei

Love your Paganini! And I love Pure! It's such a beautiful fabric line!

Sew Useful Designs zei

Wow Mai, you have been very busy!

I LOVE LOVE LOVE your Girls Day Out quilt - in fact, I have just purchased the patterns to make it myself - after Xmas!! I love the "Pure" fabric range too - you have made lovely quilts with the charm packs! As for the secret...OOH! I'm intrigued!!!

Hugs! Vikki :-) xx

Terray zei

Hoi hoi, je hebt wel iets moois van een charmpack gemaakt hoor!! Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met die schulprand.

De girls day out vind ik ook te gek geworden!

En daarnaast maak je ook nog elke jaar 30-40 quilts voor "little quilts of love" Ik vind het maar wat knap, trouwens ook een goed initiatief. Wanneer ik zelf iets beter en sneller kan quilten wil ik ook quiltjes maken voor little quilts of love. Ben zelf moeder van 2 engeltjes dus ik heb daar wel wat mee.
Lieve Groetjes
Tertia