zondag 10 oktober 2010

This and that

Ik heb vanalles te vertellen, waar zal ik eens mee beginnen. Ik doe de eerste keer mee met een internationale wedstrijd en wel een tassen wedstrijd (dat ik van tassen hou dat weten mijn trouwe lezers inmiddels wel). Je kon je foto insturen en dan gaan juryleden de top 10 vaststellen, daarna mogen de lezers op hun favoriete tas stemmen.
Zij heeft het georganiseerd.




Ik doe mee met de zomerversie van mijn Mai flower bag. De tas is gemaakt van gordijnenstof en de bloem van batik stof. De bloem heb ik ergens op het internet gezien ( maar kan nu even de link niet meer vinden). De tas is mijn eigen ontwerp. De tas sluit met een rits. Ben eens benieuwd of ik de top 10 haal, want er waren wel heel veel mooie tassen ( staan op FlickR)





I have a lot to share, where do I start. First I joined for the first time an international bagcontest ( I love bags, but that is old news). You could send in the pitcure of the bag, then the judges are going to decide which bags are the 10 most beautiful bags. After that the readers can pick there favorite. She is hosting the contest.
My bag is the summerversion of Mai flower bag. The bag is made of fabric which is used to make curtains and the flower is made of batik fabric. I saw the flower on the Net somewhere (can't find the link anymore). The bag is my own design and it has a zipper for closure. I hope I make it in the top 10, but there were a lot of beautiful bags (you can see in it on FlickR)





Afgelopen week was ook weer de eerste quilting bee van het seizoen, het was weer volle bak. Er was zelfs een gaste. De dame in kwestie kwam uit Katwijk en zat op een camping in Voerendaal. Ze was vorig week toevallig in de winkel en toen heb ik haar uitgenodigd om naar de quilting bee te komen. Ze was aangenaam verrast over de gastvrijheid die er bij Naaimachinehandel totaal heerst. Maar de dames hadden de zomer ook niet stil gezeten. Er kwamen weer allerlei mooie stukken uit de tassen.








Een oudje van Dini (maar wel erg mooi) -An oldie from Dini ( but it's still a beauty)



Jacob's ladder van Gerdie- Jacob's ladder made by Gerdie



Weer een hele mooie quilt van Sonja- And again a beautiful quilt made by Sonja.



We hebben van de stichting Jopie's dromenquilts 2 dozen met stoffen en 2 rollen fiberfil gekregen om dromenquilts van te maken. De dames hebben er al in gegraaid en ik hoop met de dromenquiltdag in Maart weer mooie quilts te mogen ontvangen voor de stichting. De fiberfil staan bij Naaimachinehandel totaal. Peter bedankt voor het brengen vanuit het hoge noorden. Inmiddels zijn weer 4 quilts naar de stichting gegaan.

We got some fabrics and batting to make charityquilts.




Deze top is gemaakt door mijn moeder op haar borduurmachine ( workshop Naaimachinehandel totaal). Omdat ze de rand graag gequilt wilde hebben belde ze me op of ik haar wilde uitleggen hoe ze moest quilten met de naaimachine. (even uitleg geven via de telefoon grrrrr).

My Mom made this top with her embrioderysewingmachine. But she wanted the border to be quilted, so she called me and if I could explain to her how she could quilt with her sewingmachine ( She wanted the explaintion over the phone Grrrrr).

Dit wordt de nieuwe quilt voor mijn zoon, ik zag de quilt bij haar. Aangezien mijn zoon nu een brugmug is, is het natuurlijk absoluut niet cool om een quilt te hebben van Cars. Inmiddels is het gevorderd tot 4 rijen doodshoofden, nog 4 rijen te gaan.




This is going to be the new quilt of DS. He is going to Highschool and it isn't cool to have a Cars quilt on your bed. I already made 4 rows of skulls, 4 rows to go.
She made this quilt for her DS, when my DS saw it, he asked me to make it for him.





De volgende blok van Love, hope and Faith is klaar.


I finished another block of Love, hope and faith.


En nu mijn give away, ik heb heel veel reactie's gehad (dat was erg leuk). Bedankt hiervoor, maar ik hoop dat jullie blijven lezen, maar ik vind het nog leuker als jullie ook een reactie achterlaten. Maar de winner is .........................


IS JOS VAN CYBELE'S PATCH. Gefeliciteerd



Thank you everyone for entering my give away and the comments you gave. I hope you will keep coming back and please give a comment ( it's so a nice feeling to know that someone is reading my blog and enjoys it). But the winner is

JOS FROM CYBELE'S PATCH Congratulations

Laatst vroeg Katrin of iemand met haar wou swappen. Omdat ze altijd hele leuke spulletjes maakt wilde ik dat wel. Inmiddels heb ik dit hele leuke huisje van haar gekregen ( ze heeft er 48 geruild). Mijn kadootje gaat van de week op de bus.


The other day Katrin asked if somebody wanted to swap with her, she makes such beautiful things and I swapped with her before. So I said I do, I got this beautiful little house( she already swapped 48 of these little houses. My swapgift will go to her this week.

Groetjes

Mai

8 opmerkingen:

Janine zei

nou das is inderdaad veel te vertellen, en allemaal erg spannend, die quiltbee ziet er erg gezellig uit en mooie stukken komen uit de doos. jouw quilt voor je zoon ziet er al erg mooi uit, en dat huisje eniggggggggggggggg. Proficiat aan de gelukkige vd loting. fijne week mariejozee. groeten van janine

Cybele's patch zei

Wauw, wat heb je veel te vertellen vandaag. En dan nog een verrassing onderaan. Heb ik echt de bag organizer gewonnen? Ben er helemaal beduusd van. Hartstikke bedankt. Eindelijk een opgeruimde tas! Ben er heel blij mee.
En natuurlijk ga ik op je stemmen. Jouw tassen zijn toch sowieso de mooiste!

Suzie zei

A nice post with beautiful things! Your bag is a fantastic one, a lot of work and creativity!

Simone de Klerk zei

Wat een gezellig post! Je tas is prachtig geworden, en die blokken vind ik qua kleur en motief zo mooi!
Gefeliciteerd Jos, met je geweldige prijs!!!

Micki zei

That bag is just stunning, and I enjoyed seeing all of the eye candy.
Micki

Annemiek zei

Hééé!! Die is van mij! Wat leuk zeg. Mijn DS slaapt er élke nacht onder en als ie helemaal versleten is MOET ik een zelfde nieuwe maken.
Leuk dat je meedoet aan een tassenwedstrijd. Veel succes iig!!

quilting Jeannet zei

Ik wens je heel veel sucses met je tassenwedstrijd, maar dat gaat goed komen, ik ben wég van je tassen, dat heb ik je al eens gezegd, dus je maakt vast een goeie kans, het zijn altijd zulke originele en leuke ontwerpen.

groetjes, jeannet

Ingrid zei

Die doodshoofdenquilt is schitterend. Teuni wil die ook wel op bed. Weet ik weer waar ik voor sparen moet.
Groetjes Ingrid.