zaterdag 23 oktober 2010

Herfstvakantie- Fall break

Al jarenlang gaan wij een keer per jaar samen met het gezin van mijn schoonzus (zus van DH) een dagje erop uit. Normaal hebben we de familiedag in de zomer, maar dit jaar was het er tot nu toe niet van gekomen. Omdat deze week wij herfstvakantie hadden zijn we op woensdag naar een pretpark geweest. Zoals altijd hebben we weer een hele gezellige dag gehad.


For years we have a familyday once a year, with our family and the family of my sister in law ( sister of my DH). Normally we have our familyday in the summer, but due to our workschedules we had to postpone it. Last week we had our fall break and we went to amusement park and as always we had a wonderfull time.

Omdat mijn beide mannen thuis waren heb ik afgelopen week niet veel tijd met mijn machientje doorgebracht. Eindelijk heb ik een tassenorganizer voor een collega gemaakt (ze wacht al ruim een jaar). Nu nog staan er 3 tassen op de wachtlijst. Eens kijken wanneer ik die ga maken.

Because both my men were at home the whole week, I didn't have much time to spend with my sewingmachine. But I did finish a bagorganizer. It's for a co-worker of mine, she asked my last year if I could make one for her (yes I'm ashamed). There are now only 3 handbags on my waiting list. When I'm going to make them, I don't know.



Tijdens mijn vakantie in Noorwegen heb ik een patroon van een tas van AnnaKa (noorse ontwerpster) gekocht. Er staat een applicatiepatroon van een Matroesjka op het voorpand. Mijn moeder heeft het gedigitaliseerd en geborduurd met haar naaimachine. Ik ben heel erg blij met het resultaat, vooral omdat dit haar eerste project is wat ze heeft gedigitaliseerd. Het patroon heeft ook een applicatie van een uil, die gaat ze ook nog voor me maken :o). Op de onderste foto zie je welke stoffen ik ga gebruiken. Het wordt een grote tas, deze tas kan ik dan gebruiken om mijn uniform en schoenen met te nemen naar mijn werk.





I bought this bagpattern of AnnaKa (norwagian designer), when I was on vacation in Norway. On the front is an application of a matroesjka. My Mom digitized it and embroidered it with her sewingmachine. I'm very happy with the result, especially because this was her first project she digitized. The pattern also has an application of a owl, hse is also going to make that one for me :o). It's a big bag, I need a big bag to go to work. Because I have to put my shoes and my uniform in it. In the picture you can see which fabrics I'm going to use for the bag.



Ik heb afgelopen jaar, elke maand heel veel mooie schnibbles van Simone zien langskomen. Zij had zich opgegegeven voor A year of schnibbles. Maar er is een vervolg. Dit jaar heet Le petite. Deze maand maken we de schnibbles Paganini, ik ga de charmpack "Pure"ervoor gebruiken. Ik moet wel opschieten want de maand is bijna om. Maar de eerste blok is klaar.




Last year a saw a lot of beautiful schnibbles she made every month. But there is a continuation and it's called Le petite. The first project is a schnibbles Paganini. I'm going to use the charmpack "Pure". I have to hurry, because it's almost the end of the month, but I finish the first block.



Groetjes
Mai

9 opmerkingen:

Linda zei

Das gibt wieder eine sehr schöne Tasche.Stickmaschine....ja das habe ich leider nicht.Steht aber ganz oben auf meiner Wunschliste
Liebe Grüss Linda

Chrissie zei

Wow, Marie Jozé, wat knap van je mam.
Ik weet als geen ander hoe moeilijk digitaliseren is, dus petje af!!!
Heb je nog wat aan de dames gehad die ik je toestuurde?
Zit jullie vakantie er nu op dan, geboft met het weer zo te zien,.
Bij ons is ie net begonnen, de kermis is verlengt met een week vanwege het slechte weer.
Ik heb hem nog niet gezien en het gaat er niet van komen ook hoor, niets voor ons!!!
Knuffels Chrissie

Terry zei

Looks like you all had a great family day! Love the bag organizer and your start on Le Petite as well! :0)

Janine zei

nou, mij krijg je niet in zo'n karretje hoor :), wat een leuke tas weer, ik ken het wel, nog zoveel wachtenden voor u, zo gaat dat ook met mijn dozen, :)) en wat lijkt me dat heerlijk dat je iets samen met je moeder kunt doen, geniet er maar van Marie-joze. fijne zondag groeten van janine

Cattinka zei

Hello Mai,
tell your mum she did a great job digitizing that design! Your new schnibbles block looks good, and I also like the new bag organizer. You have been a busy girl!
Have a nice sunday
KATRIN W.

Cybele's patch zei

Gezellig zo'n dag met de familie. Wat heeft je moeder die matroesjka al goed gedaan. Ik krijg binnenkort nog een lesje. Bij mij gaat met het digitaliseren altijd iets mis. Wordt weer een prachtige tas. De nieuwe serie Schnibbles had ik ook aan willen meedoen, maar er ligt teveel wat af moet. Ben benieuwd of ze in Houston nu eindelijk ook tijd verkopen. Dan breng een container vol mee!

Heleen zei

Dat ziet er mooi uit! Knap van je moeder. En die snibbels vind ik ook zo leuk.....zucht....eerst een boel afwerken de komende tijd.Zo te zien hebben jullie je vorige week best vermaakt. Jullie vakantie zit er morgen op maar hier begint hij. Ik ga ook lekker een dagje met DH en DD opstap. Fijne zondag.

Esther zei

Wat een mooi blok, je tas ziet er erg mooi uit, dat Noorse model lijkt me erg leuk om te maken, groetjes Esther.

Jantine zei

Je tassenorganizer is geweldig! Die moet ik toch ook maar eens gaan maken... Eigen patroon?