woensdag 8 september 2010

Vacation part two

Enkele van jullie hebben me gevraagd of ik ook wat gekocht heb in de leuke quiltwinkel ( zie vorige blogverhaal). Natuurlijk, ik ben tijdens mijn vakantie jarig geweest en had wat centjes gekregen van mijn ouders en dat heb ik besteed in deze winkel. De dame van de quiltwinkel kwam met allerlei mooie engelstallige patronen aanzetten. Heel leuk, maar die krijg ik ook hier ik wilde patronen van Noorse ontwerpers.




Some of you asked if I did buy something in the lovely quiltshop (see previous blogentry). Of course I buy something. I had my birthday when I was on vacation and Mom and Dad gave me some money to spoil myself. And I did.




Paleis in Oslo- Royal palace in Oslo.


Na Oslo zijn we naar Stavanger gevaren. Hier zijn we met een bootje een prachtig fjord gaan bekijken. Het water van de waterval was heel helder, we hebben er zelfs van kunnen drinken.


After Oslo we sailed to Stavanger. Here we visited with a small boat a beautiful fjord. The water of this waterfall was so clear that we could drink it (and we did).




Ook hebben we enkele bewoners van Stavanger gezien, vraag me nog steeds af hoe deze beesten hier terecht waren gekomen. Want om hen heen waren alleen maar steile rotsen.



We also so some residents of Stavanger. I'm still wondering how they got there, because around them there were only steep cliffs.


Daarna ging de reis naar Flam, met een treintje gingen we 20 km omhoog. Boven zijn we uitgestapt en het was de bedoeling om een stuk terug naar het schip te lopen. Helaas hebben we halverwege de trein gemist en moesten we 20 km naar beneden lopen, pfffff. Maar het was er wel heel erg mooi.



Our journey brought us to Flam, we went up for 20 km. with this train. We planned to walk down for a few km. But we missed our train so we had to walk all the 20 km. Pffffff. But what was the nature beautiful here.

Verder ging onze reis naar Molde. Ik hoopte op een rustige dag, omdat we de dag ervoor 20 km in een pittig tempo hadden gelopen, maar helaas. DH had een mooie wandeling gezien van maar 4 km lang, maar wel weer enorm steil.

Our journey brought us to Molde. I hoped to have an easy and relaxed day,WRONG. DH found a nice short hikingtour, just 4 km. But it was steep again!

Natuurlijk isolatie

En verder ging de reis naar Geiranger, dat is pas een mooie fjord. Hier lagen we midden in de haven en werden we met bootjes naar de kant gebracht. Die dag was ik jarig en DH had als kado een mooie wandeltocht uitgezocht. Inmiddels was ik er achter dat in Noorwegen een wandelingtocht bestond uit steile bergen te moeten beklimmen. Maar het uitzicht was wel adembenemend. Het was een hele bijzondere verjaardag.

Our journey went to Geiranger, what a beautiful fjord. We laid in the middle of the harbor and were brought a shore with little tenderboats. It was my birthday and DH had a present for me, a hikingtrip. I found out that in Norway all hiking trips had steep mountians. But the vieuw was breathtaking. It was a special birthday.

De heren hebben achter deze waterval gelopen, dat was mij toch echt te steil. Ik was toch een jaartje ouder geworden *zucht*.

DH and DS walked behind this waterfall, that was to steep for me.

Dit was het kado van mijn DS, het grote hart was mijn hart en het kleine hart dat was van hem.

This was the gift I got from my DS, the big heart is mine and the small heart is his.Our vacation wasn't over, so next time the last pitcures of our trip.

Onze vakantie was niet voorbij, dus de volgende keer de laatste foto's van onze vakantie. Maar dan ook weer iets quilterigs.

Groetjes

Mai

11 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Tjee, Marie-Jozé, wat een prachtig land. Wat geef je een goede indruk ervan. Ongelooflijk!
Wat een lief cadeau van je zoon (o:
PS: Ik ga vandaag naar Totaal - zaterdag kan ik helaas niet, dan in mijn vader jarig. Ik ga eens kijken naar de organizer en angel purse!

Chrissie zei

Oh Marie Jozé, wat een prachtige foto's van een super vakantie!!!
Nooit geweten dat het daar zooooooooooo mooi was.
Ach wat een lieverdje, zo een mooie harten ketting, is ook wel mijn ding, dus heeft je DH een goede smaak!!!
liefs Chrissie

Linda zei

Ich wünsche Dir noch viel Glück zum Geburtstag....
Glaube Du hattest einen sehr schönen Urlaub...
Die Bilder sind super schön

Liebe Grüsse Linda

Janine zei

wat een landschap, geweldigggggggggg, en ke vondsten at the quilt shop, leuk!! Maar die hartjes stelen toch de show :)) lief van je DS wat dat ook beteken mag :) groeten van Janine

nellie S zei

Wat leuk omdat te zien
Vroeger gingen wij elk jaar naar Noorwegen
Het allemaal herbaar ook dat treintje
en vooral die Fjorden

Marielle zei

Wat een prachtig land en prachtige foto's. Het kado van je zonn is echt ontroerend mooi

Cattinka zei

Thanks for sharing the lovely pictures of your vacation. I bet it was exhausting to do all these day trips!
KATRIN W.

Cybele's patch zei

Schattig dat cadeautje van je zoon.
Wat is Noorwegen een schitterend land. Je beentjes zijn waarschijnlijk wel wat korter geworden, maar je hebt wel schitterende landschappen gezien. Mooie foto's.

Sew Useful Designs zei

Wow Mai, what beautiful places you have seen - and hiked!! I love hiking so much, as you are rewarded with such beautiful views. It looks like heaven! I really also love the pendant your son gifted you - it brought a tear to my eye when you explained the thought behind it! I look forward to reading more of your adventures!

Hugs! Vikki xoxo

Micki zei

Happy Birthday to you! What lovely gifts you got and the trip was wonderful!
I love what you DH gave to you!
Micki

Marie-José H zei

Schitterende foto's van een prachtig land. Wat een rust biedt zo'n land nog. Heerlijk.