zaterdag 7 augustus 2010

And again some more bags and flaps.

Deze week is niet veel uit mijn handen gekomen, geprobeert om toch elke dag even achter de naaimachine te gaan zitten. Maar de productiviteit blijft een beetje achterwege, dat zal naar de vakantie wel weer goed komen.
Mijn koffertje is klaar. Het was bedoeld als toilettas, maar het kan ook doorgaan als naaikoffertje. Het is echt heel veel rose en zoals DS zegt het is tuttig!



I didn't do much this week. I tried to sew every day for an hour. But my productivity isn't that big. I need vacation really bad. I finished this suitcase, it supposed to be a toiletbag but it could be a sewingsuitcase as well. It's very pink, I liked it very much, but my DS said it was frumpy.




Binnenkant- the inside
De voorkant- the front

Ik heb toch weer een poging gedaan met skaileer. De vorige poging is in de prullenbak geëindigd. Maar met deze poging ben ik heel tevreden. Dit is de derde tas waar ik de verwisselbare kleppen aan kan bevestigen.
I did another attempt with imitation leather. The last attempt ended in the trashcan. I'm very pleased with the result. This is the third bag for my exchangable flaps.





Ik weet niet meer van wie ik deze tip kreeg, maar hij is wel erg handig. In plaats van freezerpaper gebruik ik dit papier. Het zit om het printerpapier, je tekent erop wat je wilt appliceren en strijkt het daarna op de stof. Diegene die me de tip heeft gegeven, heel erg bedankt.
I can't remember who gave me this tip, but do want to share it with you all. In stead of using freezerpaper you can also use the paper you see in the pitcure. It's the cover of the pinterpaper my DH uses at his work. Just draw the piece you want to applique on the paper and iron it on the fabric. The inside of the paper goes on the fabric. It works with this cover and it works very nice. The one who gave me this tip, thank you.


En nog steeds is de applicatie niet klaar (zucht).
The application for a bag is still not finished (sigh).


Dit is een klein projectje waar ik vanmiddag me bezig was. De eerste poging is mislukt, maar inmiddels zijn er weer bijna 2 klaar en die zijn veel mooier geworden, maar jullie vragen zich natuurlijk af wat het is. Een sleutelmapje. De sleutelhanger van A bag sew along vond ik niet zo leuk, dus ben ik zelf eens aan de slag gegaan. Misschien ga ik hier wel een tutorial van maken, hmmm wat vinden jullie van dat idee. Ik ga maar eens de 2 sleutelhangers afmaken, zodat ik jullie die kan laten zien.

This was the little project I was working on this afternoon. But it didn't turned out the way I wanted. I started over and made 2 other ones, they are almost finished. You might think what is it, it's a little cover for my keys.
I'm off to finish some small things, I will show you my covers when they are finished. I'm thinking to do a tutorial. Hmmmm, what do you think I should do?
Groetjes
Mai

12 opmerkingen:

Linda zei

Ich finde den Koffer super...
Die Taschen mit dem Tieren einfach genial
Ich finde Du warst doch fleissig
Liebe Grüsse Linda

Kaaren zei

Your bags are amazing, Mai. I think you have to change professions. *wink*

One of them looks very similar to the one you made for me for the FRIENDS swap. I use it every time I have to take the projects that I'm working on out of the house. You would not believe the compliments I've received and I'm so proud when I say that my friend Mai from Holland made it for me.

{{{hugs}}} to you my friend!

Heleen zei

Je koffertje is een schatje! en je kleptassen steeds leuker! Wat wordt je applicatie mooi!!!!!! En dat sleutelmapje lijkt me wel wat. Maak er maar een tuto van. Die sleutelhanger was inderdaad een aanfluiting. Heb hem wel gemaakt maar net iets anders. Wat heb je een schattig biasband voor je koffertje en dat sleutelmapje. Zoiets heb ik voor het keukenschort van schoonmoeders gekocht.
Fijne zondag

Cattinka zei

I think you have been very productive. I always like to the the bags you work on they are so inspiring. And tutorials.... you know we all love them!
KATRIN W.

Stephanie zei

So clever to have one bag and changeable flaps! Saves room in the closet and you get a "new" bag each time you go out. Love the toilet/sewing case.

THEA zei

En daar kon je het mee doen??

Tuttig.....Tssssssss!!

Je gebruikt wel printerpapier van de concurent zie ik!! Dat kan natuurlijk niet!
Mijn man werkt bij Xerox!!!

Ik ga het eens uitproberen, je tip!!

Fijne zondag verder, groetjes Thea

Simone de Klerk zei

Zo te zien ben je behoorlijk bezig geweest en heb je heel wat mooie dingen gemaakt! Wat een schattig koffertje! En de tassen blijven één voor één mooi!
Je applicatie - maakt me helemaal blij!
Fijne week en ik ben benieuwd naar de sleutelhangers.

Francien zei

Je koffertje is zo leuk Mai...en je tassen zijn geweldig...wat een schitterende stofjes heb je gebruikt...zag er al een bij Kaaren ...Je bent van alle markten thuis geloof ik...wat een prachtige creaties maak je...en een tutorial van het sleutelmapje is natuurlijk altijd welkom...ik vind juist dat je heel veel gedaan hebt zeg...prachtig!!bedankt voor de tip van het printerpapier..
groetjes Francien.

Jeany in a Bottle zei

wow, wat jij allemaal maakt, gewldig, tuttuig of niet ik vind je tas harstikke cool. En die poging tot skyleer, te bewerken fantastisch. Erg mooi je tassen, oh hadden we maar meer tijd dan konden we nog meer maken niet waar ? :)) groeten van Janine

Esther zei

Je tassen/ koffertje zijn erg leuk, we zaten in Wellerlooi groetjes Esther.

Cybele's patch zei

Jemeneetje Mai, wat ben jij toch actief als er niets uit je handen komt ^:^ Mooie tassen zijn er weer te zien en je toilet- annex naaikoffertje is super, tuttig of niet!

quilting Jeannet zei

Ohhh, wat ziet deze er weer luek uit, je bent er toch wel echt een kanjer in hoor! zet je eigen tassenlijn op en ga er boetieks mee langs.....wedden dat je sucses hebt!

groetjes, jeannet