zondag 25 juli 2010

Show and tell

Zoals belooft foto's van de laatste show en tell van de quilting bee de M en M's (we moeten toch echt een naam gaan bedenken). De foto's zijn gemaakt met mijn mobieltje en zijn dus niet van al te goede kwaliteit. Maar omdat de quilts van goede kwaliteit zijn wil ik jullie de foto's niet onthouden. Deze quilt is gemaakt door Diny, het ontwerp is van Ulla Schertz.

I promised you to show you the pitcures of our last quilting bee the M and M's (we need to find a name). The pitcures are made with my cellphone and the quality of the pitcures isn't that great, but the quilts are so beautiful, that I have to share it with you. This quilt is made by Diny and the design is from Ulla Schertz.


En een detail. Diny houdt van roze en heeft zich dus erg moeten bedwingen om heel weinig roze te gebruiken in de quilt. Ik vind het een hele mooie quilt.


Diny just loves pink, she had to push herself not to use a lot of pink. I think she did a great job.

Dit quiltje is gemaakt door Sonja allemaal huisjes die iets te maken hebben met naaien, echt een hele grappig quiltje.

This little quilt is made by Sonja. The little houses all have a theme which is related with sewingnotions.


De volgende quilt is gemaakt door Leny, ze is een beginnende quiltster, maar is o zo handig op haar borduurmachine. Deze huisjes zijn allemaal gemaakt op haar borduurmachine. Het is allemaal applicatiewerk. (Ik krijg de foto niet gedraaid, dus even met het hoofd draaien). Leny gaat waarschijnlijk een workshop verzorgen in het najaar bij Totaal.


This quilt is made by Leny, she just started to quilt. But she is a star with her embroider/sewingmachine. She made this applique with her embroider/sewingmachine. She is thinking about giving a workshop at totaal.

Een detail-a detail


Deze Bunny hill mandjes zijn gemaakt door Joke, alleen nog de rand quilten en afbiezen.
These Bunny hill baskets are made by Joke, she only has to quilt the border and put the biais around it.


Ook deze geweldige mooie quilt is gemaakt door Sonja, allemaal geappliceerd. Dus geen glas in lood.

This last quilt is made by Sonja, all applique, isn't beautiful.


Natuurlijk hebben we ook Simone in onze groep zitten, haar mooie quilts kun je bewonderen op haar eigen blog. Elke maand heeft ze weer mooie projecten om te laten zien, gemaakt van de mooiste stoffen. De stoffenkeuzes van Simone zijn erg mooi en ik sta elke keer weer versteld van haar keuzes.
Maar naast Simone komt ook Marie-José elke maand naar de quilting bee. Elke maand komt ze met haar quiltvriendin Ad. Ook Marie-José heeft net als alle dames een enorme productie, daarnaast heeft ze een hele leuke blog.
Zo is de club dames heel erg verschillend, iedereen heeft zijn eigen smaak wat betreft de stoffen en hun stijl van quilts maken. Iedereen helpt elkaar als het nodig is. Het is een geweldige groep.


In our group has also 2 ladies who have a own blog. Go over there and you can enjoy there quilts. First we have Simone. Every month she has beautiful quilts made from even more beautiful fabrics. She always surprises me with her fabric choices.
Then there is Marie-José, she comes every month with her quiltingfriend Ad. She is very productive and she has a beautiful blog.
Everyone has his on taste and favorite style, that makes it much fun. All are so helpfull for each other. It's so great to be in charge of this quilting bee.

Ik heb zelf deze week weer een nieuwe klep gemaakt voor mijn tas. De panel is van Loralie, die vind ik zo leuk. Er zijn hier nog meer panels van, die ga ik verwerken in mijn nieuwe toilettas. De GDO blok is ook klaar, maar die laat ik van de week zien, eerst nog evn wat stof eromheen zetten.



This week I made another flap to put on my bag. The panel is from Loralie, I like them so much. There were some more panels, I'm going to use it on my new toiletbag. I also finished my GDO block, I will show it later this week. I want to put some fabric around it first.
Groetjes
Mai

9 opmerkingen:

Linda zei

Ich finde Ihr macht da sehr schöne Sachen.Schade dass Du so weit weg bist:(:(
Den Klep für die Tasche super


Liebe Grüsse Linda

Stephanie zei

Lots of talented ladies in your group. I read Simone's blog already but the link to Marie-Jose` blog didn't work.

Yvonne aka sommeke zei

Mooie show and tell, m'n complimenten voor alle dames!

Cybele's patch zei

De quiltjes zijn allemaal even mooi. Die met de borduurmachine is geappliqueerd vind ik wel heel interessant.

Cattinka zei

What beautiful quilts have been created in your quilting bee. They are all very talented ladies, and you must be a great teacher!
KATRIN W.

Simone de Klerk zei

De dames zijn zo getalenteerd! Wat hebben we toch een geluk, dat wij dit allemaal in het echt mogen zien!
De draak heb ik op de een of andere manier gemist.
En je nieuwe klep ziet er heel mooi uit! Zoveel variatie met een tas!
Fijne week!

Heleen zei

Wat een prachtige werkstukken. En van een heel hoog niveau. Ik kan me voorstellen dat jullie elkaar enorm inspireren. Dames jullie mogen super blij en trots zijn op jullie kluppie! Heel bijzonder.Ga zo door!

Sabine zei

Hoi :-)
Bedankt voor je berichtjes op mijn blog. Volgens mij kwam het van de quiltpuzzel in Eindhoven. Heb op crea Elly's blog gelezen dat ze het hebben bij Aztec Rose...

quilting Jeannet zei

Wat een mooie inpressie van jullie BEE werkstukken, en inderdaad, hoog niveau, die huisjes vind ik snoepjes, goed dat ik ver genoeg weg woon, je zou er zo aan mee willen doen.

groetjes, jeannet