zaterdag 10 juli 2010

Hot again

Het is een paar dagen iets koeler geweest en tijdens die iets koeler dagen heb ik geworsteld met een tas. Ik wilde een basistas met klep maken, maar waarvan de kleppen uitwisselbaar zijn. Bij Blokker heb ik een kunst koeienvel gekocht en daar heb ik in eerste instantie een tas van gemaakt.

It has been a bite cooler the last few days en during those cool days I have been wrestling with a new bag. I wanted to make a basisbag with a flap. These flaps should be made in a way I can exchange them. I bought some imitation cowskin, from that I made my first bag



Maar ik twijfelde of het wel leuk werd......

But I had my doubts, whether I would like it.........



Toch maar nog een andere basistas gemaakt. DH en DS vonden de tas wel leuk.

I made another bag. DH and DS liked the bag.





Zelfs de sluiting kan ik loshalen en op de ander kleppen zetten......maar nog steeds twijfel..

Even the clousure is removeable......still some doubts.



Dit zijn de andere kleppen die moet nog gequilt worden, maar inmiddels is het weer zo warm dat ik niet op mijn naaikamertje kan zitten.


These are the other flaps, they need to be quilted, but it is hot again, really hot. To hot to sit in my lovely sewingroom.


Dit is het uiteindelijk geworden, toch ben ik tevreden met het eindresultaat. Alleen nog de klep vastzetten aan de tas. Met knopen of drukkers......(twijfel nog).

This is how the bag turned out, I satisfied. I only have to attach the flap to the bag. With buttons or snaps..... (doubts again).



Tijdens mijn twijfelen heb ik maar de girls day out voor tweederde inelkaar gezet. Het is een vrolijk quilt. Daarnaast gebruik ik alleen maar restjes en heb ik nog geen nieuwe stofjes gekocht.

During my doubts I pieced the Girls day out together, I finished 2/3 of the top. It's a beautiful quilt and I'm using my scraps, I didn't buy any new fabric for this quilt.


Mijn laatste blok is nog steeds niet helemaal klaar.

My last block is still not finished.


En dit is het volgende project....

Next project.......

Groetjes

Mai

13 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ik dacht eerst dat je een koe had gekocht toen ik het foto,tje zag in mijn bloglijst.......hahaha Je girls day out vind ik ook erg mooi, en zo kom je nog eens van je restjes af, ik ben benieuwd naar het nieuwe project, ziet er intrigerend uit met al die rondjes, ik heb ze wel eerder op blogs gezien. Toch niet de Phebe ???

groetjes op deze erg warme dag, ik ga weer naar de appelboom.

Kaaren zei

You never cease to amaze me, Mai with your gorgeous bag designs. I think this one is my favorite so far.

It's been brutally hot here too for the last week and we've been breaking records with the high temperatures and humidity. Thank goodness for central air conditioning. Without it I think I would have melted!

Linda zei

Ich finde die Tasche super.Das mit der Kuh,gute Idee. Ich finde es viel zu warm,um was zu tun 35grad....Nee nee nichts für mich...

Liebe Grüsse Linda

Satu zei

It has been hot even here in Finland;) And forecast is promising a little warmer. I'll melt - soon! Your GDO is gorgeous!!! And you are very talent sewer of the bags, too.

Micki zei

I love your bag...Where did you get the zebra print? It is wonderful!
Micki

Cattinka zei

Hello Mai,
what a good idea to make a bag with exchanchable flaps, thats really fun!
And your GDO quilt is coming along soooooo nicely! It looks absolutely great!
Hugs
KATRIN W.

Simone de Klerk zei

Echt een leuke tas, met zo veel mogelijkheden! Neem je hem donderdag mee. Dit wil ik wel eens in het echt zien.
Je Girl's Day Out ziet er ook erg mooi uit. Al 2/3 klaar. Wow.
Mmmm, ik ben benieuwd wat je volgende project zal worden. Die cirkels lijken me in ieder geval heel handig.

Simone de Klerk zei

PS: Een vergrote foto doet veel (((o:

Heleen zei

Een hele bijzondere tas hoor!! Maar dat past wel een beetje bij je. Je GDO wordt heel mooi! En je laatste blok schiet toch lekker op. En ja.....je nieuwe project. Hoop er vandaag of morgen ook mee te beginnen. Zo leuk!!!

Cybele's patch zei

Geinige tas met die zebraatjes. Dat van die klep is me niet helemaal duidelijk, maar dat komt waarschijnlijk door de hitte (brain melting). Je GDO wordt steeds mooier. Moet hij dit jaar af?
PS ik heb ook een tasje gemaakt, heel simpeltjes maar.

Lappeklipp zei

Hi Mai!
Thanks for you blogcomment. I love your "Girls day out"!!!!!!
You´re right it´s Strawberries I´m sewing at the moment, they are going to be two tablerunners but it´s a slow progress because I´m working full time the whole summer and have very little time for sewings, still hope to get them finished soon. Wish you a lovely summer!!!
Hugs from Finland

Jantine zei

Ik vind je tas erg leuk geworden! Enne.. die laatste foto, daar word ik nou zo nieuwsgierig van...

Annemiek zei

Niet teveel twijfelen: het ziet er weer erg origineel uit! Je quilt wordt/is ook erg mooi.
Ik word ook errug nieuwsgierig van je nieuwe project.."perfect circles"??
Hier is het ook zweten! ZElfs ales het net keihard geregent heeft!