zaterdag 5 juni 2010

Bag sew along

Ik doe mee aan een bag sew along, elke week gedurende 8 weken maken we bij haar een tas en accessoires. Het eerste deel staat nu bij Kelly op de site. Op de site vind je ook alles wat je nodig hebt. Dit is mijn eerste deel, ik kan haast niet wachten voor deel 2 van de tas.






I joined a bag sew along, go over to her and see for yourself. During 8 weeks we are going to make a bag and some accessories. Part one is now on her site. This is my part one. I'm looking forward to next week.



Vandaag het vervolg gegeven van de workshop van de Mai flower tas. Het was weer erg gezellig en de dames (vooral Janine) gingen als een trein. Mijn moeder wilde ook wel een tas maken, of liever ze wilde dat ik haar de tas maakte. Omdat ze mij vroeger altijd aanspoorde om het zelf maar te doen, heb ik dat dit keer maar eens gedaan.

Today I gave another workshop on my Mai flower bag. It was very lovely to do, the ladies were very fast (especially Janine). My Mom wanted also to make a bag, in fact she wanted me to make that bag. She always encouraged me to make it myself, now it was my time to do so.


Dit is de tas geworden, hij is nog niet helemaal klaar. Mijn moeder heeft een hele mooie borduur/naaimachine, ze heeft het voorpand op haar machine gemaakt.

This is her bag, it isn't finished yet. My Mom recently got a beautiful sewing/ embroidermachine. She made the front with her sewingmachine.



Dit zijn 2 tassen van de andere dames (rechts is van Janine en links is van Maria). Ze zijn beide nog niet helemaal klaar.



These are the bags of 2 other ladies (the one on the right is from Janine and the one on the left is from Maria). The bags aren't finished yet, but I think they are lovely.

Ik ben al een tijdje aan het dubben wat de laatste rand van mijn antieke quilt zal worden. De laatste 2 randen van de originele quilt vind ik niet zo heel mooi. Derhalve wordt dit blokje mijn laatste rand en dan komt er nog een rand met applicatie eraan.



I thought alot lately what my last border would be on my antique quilt, I didn't like the last two borders of the original quilt. So I decided that this block will be my last border and then I will put a border with applique on it.
Ik zit nu lekker (het is 21.30) buiten met mijn laptop op mijn schoot nog te genieten van het mooie weer.
It was lovely weather today and I'm enjoying a lovely evening with my laptop on my lap.
Groetjes
Mai

11 opmerkingen:

Linda zei

Super.Ich finde die Taschen sehr schön.Die mit den Blumen haben es mir angetan.Wauw.....
Liebe Grüsse Linda

Sew Useful Designs zei

Wow - the Maiflower bags from your workshop are absolutely gorgeous! Well done Janine and Maria!! :-)

Mai, your mother's bag is absolutey beautiful too. :-)

I'm curious about the bag-a-thon... will go and check it out!

Have a lovely week ahead, Mai... your evening complete with laptop sounds like a nice way to relax!

Heel veel liefs!!!!
Vikki xoxoxoxoxoox

Cattinka zei

Hello Mai,
a bag sew along, is exactly the right thing for you! I can imagine you couldn´t resist.
Please tell your mum the embroidery on her bag is beautiful, she must have spent a long time on it.
The other two flower bags look great already, and I believe the border will match your antique quilt well.
Have a nice sunny sunday!
KATRIN W.

Kaaren zei

I wish I could have been there to take the class with you.

Your Mom's bag is gorgeous, Mai. She is very talented...just like her daughter.

Have a wonderful week.

Anoniem zei

Hoi Marie-Jose,
Geweldige tassen! Die van je moeder vind ik helemaal super! Marja-Brabant

Marielle zei

Wat een prachtige voorkant heeft je moeder haar tas.
Leuk he de tas sew along

quilting Jeannet zei

Hoi Marie - José, wat maak je toch altijd een schitterende tassen, als je dichterbij woonde kwam ik een workshop volgen, een tas in Civil war stofjes, Mmmmmm, ik vind tassen maken zooooo moeilijk!Ik zag je sterrenbeeld maagd, je bent toch ook niet toevallig 31 augustus jarig ??? (lol)

groetjes, jeannet

Cybele's patch zei

Mai wat ziet het er weer gezellig uit. Het borduurwerk van je mams is geweldig. Ik denk dat ik bij haar eens een workshop moet volgen.
Wat worden de tassen van Janine en Maria mooi. Had ik maar wat meer tijd........................!

Jantine zei

Ik ga gelijk kijken bij de bag sew along, dat klinkt leuk!

Micki zei

I love the two bags with the larger flowers...very beautiful!
Micki

Janine zei

wat leuk, wat zeg ik mooi die tassen allemaal, ohjee, ik zie het alweer aankomen, wil ik ook weer leren, :)), maar ik moet eerlijk zeggen, die tas van je ma, geweldig dat voorpand, leuk om zoiets samen met je ma te doen. Succes verder. groetjes van janine 2. ;)