zondag 9 mei 2010

Eigenwijs- Being headstrong

Vorige week was in Kerkrade het stoffenspektakel. Wat was daar veel stof te koop. Ik heb me redelijk kunnen beheersen. Van het zwarte skai-leer ga ik een tas van maken, het zwarte stof met roosjes wordt de klep van de tas.

Last week we had a fabricspectacle. I have controled myself and didn´t buy that much. The black imitation leather will I use for a new bag. The black fabric with the roses will be the flap.

Allemaal mooie stofjes, wat ik er van ga maken, weet ik nog niet.

What I´m going to make from all these beautiful fabrics, I don´t now yet!


Dit is tafelzeil, maar het is iets anders dan het normale tafelzeil. Het is dunner en je kunt het ook nog strijken, daarnaast is het ook gemakkelijker te naaien dan het gewone tafelziel. De dames waar ik het van gekocht heb hebben geen webwinkel, ik heb wel hun telefoonnummer en kan het daar dan wel bestellen.

This is wax-cloth and it´s great. It is a bite different than normal wax-cloth. It´s thinner, you can iron it and it´s easier to sew. The ladies from which I bought from don´t have a website


Afgelopen donderdag heb ik weer een Bee gehad, de dames hadden weer allerlei mooie dingen gemaakt. Deze quilt is van Diny die ze gemaakt had tijdens een workshop bij Naaimachinehandel totaal.


I had a bee last Thursday, the ladies made zome beautiful things, Diny (no-blogger) made this at a workshop at Naaimachinehandel totaal. And this blockkeeper is made by Lenie (no-blogger).


Deze blokkenrol is gemaakt door Lenie (no-blogger).


Afgelopen week heb ik mijn mandjestas gewassen, gewoon in de wasmachine, alleen had de tassenband afgegeven. Normaal maak ik de hengsels zo zodat ik ze voor het wassen kan verwijderen, alleen deze keer niet. Stom stom stom. Inmiddels heb ik het tasje weer opnieuw gemaakt, maar dit keer kan ik de hengsels wel verwijderen voor het wassen.



Last week I put my bag in the washingmachine, only the handles were not colourfast. So I had to remake the bag again. Normally I make my handles that I can remove them before I want to wash my bags. I was so stupid, that I didn´t do that this time. Stupid, stupid.

Ook heb ik deze week geprobeerd om een toilettas te maken. De onderste lap was mijn eerste poging voor mijn toilettas. DS vroeg aan me of hij niet te groot werd. Ik was eigenwijs en maakte hem toch zo groot. Bij nader inzien was hij echt te groot, inmiddels heb ik een kleinere versie gemaakt.



Last week I tried to make a toiletbag. The big one was the first one I made. My DS asked me whether it wasn´t to big. But I was heardstrong. But he was right it was to big, so I made a smaller version.

En tot slot wil ik jullie mijn moederdagkadootjes laten zien. De zelfgemaakte kadootjes van mijn DS zijn voor mij de allermooiste. Ik hoef geen gekochte kadootjes. DH had het boeketje snoepjes voor me gekocht.




Today was mothersday, my DS made so beautiful gifts. The handmade gifts are very dear to me. I don´t want any bought gifts. DH bought me the bouquet of candy.



Een beursje- a purse


Een sleutelhanger- a keychain.


Groetjes
Mai


8 opmerkingen:

Madammeke Ongeduld zei

als je niet weet wat je met deze mooie stofjes gaat maken stuur ze maar naar mij.toch mooi he hoe de kinderen met kleine dingen mama verwennen

Stephanie zei

Happy Mother's Day! We celebrate it today also. Lovely fabrics. I'm especially interested in the wax cloth. My daughter has asked about it. Difficult to find, maybe even elusive here. Great prints too. Wow you've been busy sewing. Sorry about the washer accident! Yikes.

Cybele's patch zei

Lief he die cadeautjes van de kinderen.
Mai, noem je dat je inhouden op het Stoffenspektakel? Ik vind dat je je goed geaaid hebt. Zelf heb ik echt maar 3 stofjes gekocht, voor kleding nog wel!

Lien zei

Oei wat was ik graag met je meegegaan op stoffen jacht. dat mis ik wel hoor zo ver van huis! genoten van al je leuke verhalen en mooie foto's

Cattinka zei

We should go shoppig together some day, I like the fabrics you chose, and I bet I would find some in the stores you to as well. Too bad what happened with your bag, next time you will not forget for sure.
I like the things that were created at your bee, and your Redwork looks very nice.
KATRIN W.

Jantine zei

Wat een prachtige stoffen.
Mmm. tas afgegeven. Wat een klus om het weer over te moeten doen... het is je toch maar gelukt!

Micki zei

I loved seeing all of the projects! Your fabric is wonderful, and I can't wait to see what you do with it all!
Micki

Annemiek zei

Goed ingekocht!
Ik had dun tafelzeil van Ikea maar ik durf dat niet te strijken!
Jammer dat de dames geen webwinkel hebben (of misschien ook maar goed, dan kom ik niet in de verleiding..)