woensdag 17 maart 2010

Quiltweekend Quiltretreat

Afgelopen donderdag had ik weer een quilting bee. De laatste keer had ik samen met de dames deze naaimachinematten gemaakt.





Last Thursday I joined my quilting bee. The last quilting bee we made some toolbelts, the ladies finished their toolbelts at home. They did a great job.



De laatste bee had ik een schoenspeldenkussentje gemaakt, de dames vonden dat erg leuk. En zie hier het resultaat. Het zwarte schoentje is gemaakt door Mariëlle en de andere schoentjes zijn gemaakt door Sonja ( die heeft ze gemaakt voor haar quiltvriendinnen).
At the last quilting bee I also showed my shoe-pincushion. The ladies loved my pincushion, this is what they made. The black one is made by Mariëlle and the others where made by Sonja, she made them for her quilting friends.

Dit is het project voor volgende maand. Een blokkenrol. Ik heb er inmiddels twee gemaakt. 1 voor mij en 1 voor Mathilda. Ik moet nog een patroon schrijven. Daarna zijn de pakketjes verkrijgbaar bij Naaimachinehandel totaal.


Next month we are going to do this project, a blockkeeper. I already made 2 blockkeepers, one for me and one fro Mathilda. I still have to write the pattern for it.


Afgelopen weekend ben ik de eerste keer zonder DH en DS een heel weekend weggeweest. Zatermorgen ben ik met de trein naar Lunteren vertrokken. Hier waren we met 45 dames die allemaal dezelfde hobby hebben nl. QUILTEN.
Last weekend I went for the first time on a quilting retreat, the first time away without my DH and DS. On Saturday I went with the train to this place. We were with 45 ladies with the same hobby QUILTING.



Dit was het quiltatelier, verder was er ook een aparte ruimte waar workshops werden gegeven en weer een aparte ruimte waar je je quilts kon dubbelen. Ik ben voornamelijk in deze ruimte geweest.


This was the quiltpalace, there was also a separate room for workshops and another room where you could sandwich your quilts. I stayed the most of the time in this room.





Er werd tot in de late uurtjes gepatcht en gequilt, maar voornamelijk hebben we heel veel gepraat en lol gehad. Ik heb het hele weekend aan mijn Girls day out gewerkt.

There was a lot patching, quiltingand a lot of laughter. We stayed up very late. I worked the whole weekend on my Girls day out.



Even was het quiltatelier leeg, want er werd ook gegeten. Kok Jan heeft ons het hele weekend goed verwend.

Just for a short while the quiltpalace was empty, why?? We had to eat. Chef Jan did spoil us the whole weekend with delious food.


Dit ziet er toch lekker uit.

It looks great, doesn't it?


Er was ook een gezellige open haard, ook hier zaten quiltende dames.


There was a cozy fireplace with quilting ladies.



Al met al was het een zeer geslaagd weekend. Een compliment naar de twee dames die alles hebben georganiseerd. Ik had bedenkingen voordat ik ging, ik kon niet veel dames en de eerste keer alleen weg. Maar mijn spaarpotje staat al klaar om gevuld te worden, zodat ik volgend jaar weer kan gaan. Mijn DH en DS hebben een geweldig mannenweekend gehad, ook zij willen dat ik volgend jaar weer op quiltweekend ga.

I had a great weekend. I want to thank the 2 ladies who organized this lovely weekend. I have started saving my money for the next weekend. By the way my DH and DS had also a great weekend. Just for the boys.


LOL


Nog 3 dagen en dan begint de lente. Vandaag was het al een mooie dag en als de zon begint te schijnen dan kriebelt het bij mij. Ik moet poetsen!

Within 3 days the spring will start. Today was it a beautiful day and when the sun start to shine, I have to clean.

Groetjes

Mai

8 opmerkingen:

Cattinka zei

You must have had a great weekend. Im nosy to see what you did on your girls day out quilt. And guess what I started to do yesterday when the sun was out?.... I cleaned my windows.
KATRIN W.

Anoniem zei

Hoi,

Ik zag dat je een blokkenrol had gemaakt, super, heb je enig idee wanneer die te koop is bij naainmachinehandel totaal?

groetjes en nog een fijne dag, Christel

Cybele's patch zei

Het was weer geweldig Mai. Goed dat je toch bent meegegaan. Mijn vegetarisch menuutje is wel erg populair. Ik zie het op diverse blogs terug. Volgend jaar allemaal maar vegetarisch?

Simone de Klerk zei

Zo te zien hebben jullie het erg gezellig gehad! Heerlijk zo'n weekeinde zonder mannen (O:

Micki zei

What a beautiful place you all stayed at and what gorgeous, creative projects!
Micki

hildebelgium zei

ja het was leuk he
en ik zie dat mijn sticker op mijn auto je ook is opgevallen :)):)

Guute zei

Ha, je hebt net hetzelfde gedaan als ik: een quiltweekend. Ik waarschuw je: 't wordt een verslaving die je niet meer kwijt raakt.

THEA zei

Leuk die schoentjes!

Voor het harling vatbaar dus, je weekend!!

Groetjes Thea