zondag 28 februari 2010

Update Girls day out and long arm quilters.

Update van mijn antieke quilt, ik was wederom niet tevreden over het middenblok. Het boord tussen de sterren en de ruiten bobbelde en hobbelde, kortom ik heb het er weer tussenuit gehaald en weer opnieuw begonnen. Inmiddels zit het middenblok er weer tussen.




Update on my Antique quilt. I wasn't satisfied with the centerblock. The border between the stars and diamonds was all bumping. So I deciced to unpicked it and start all over again * sigh*. The centerblock is back in place and I'm happy with it.


Het is alweer de laatste dag van de maand dus hier een update van mijn Girls day out. Dit is eigenlijk blok 1. Het was wel veel werk, maar wel erg leuk om te doen. Kijk in mijn kantlijn naar de blokken van de andere dames.



It's alread the last day of the month so here is an update of my Girls day out. This is the first block. It was a lot off work, but I enjoyed it. Go to my sidebar and look at their blocks.




Eigenlijk wil ik geen nieuw stof kopen voor deze quilt. Ik denk dat ik voor om de blokken deze stoffen ga gebruiken. De rest zijn allemaal blokjes van 3x 3 inch, daarvoor gebruik ik mijn restjes.




I don't want to buy any new fabrics. I think I will use this fabric around the blocks. The rest are squares from 3 x 3 inch, I wil use my scraps for these scraps.

In januari heb ik een dromenquiltdag georganiseerd, Marion had aangeboden om 4 quilt te quilten op haar longarm. Hieronder zie je het resultaat van de quilts. Ze zijn geweldig mooi geworden, dank je wel Marion.




In January I organized a day to make charityquilts, Marion promised to quilt 4 qults on her longarm. Here you can see the wonderfull job she has done. Thank you very much.



Detail van het quiltwerk- Detail of the quilting.








Deze quilt is door Marion. This quilt was made by Marion herself.



Vorig week had ik een afspraak met Wendy, om quilts te brengen. Zij had ook aangeboden om 4 dromenquilts door te quilten op haar longarm. Haar quiltstudio is erg mooi, daarnaast heeft ze een kleine collectie stofjes en quiltgaren. Hieronder zie je een van haar mooie quilts, je kunt een workshop bij haar volgen voor deze quilt. Kijk daarvoor op haar site.




Last week I had a meeting with Wendy. She also promised to quilt 4 charityquilts on her long arm. She has a beautiful quiltstudio, she also has a small collection of fabrics and threads. The picture her above is one of her quilts. You can follow a workshop to make this quilt, look at her website.

Groetjes

Mai

11 opmerkingen:

Cattinka zei

Your "girls" block turned out very nice, and I think it is a good idea to use up scraps for this project.
How nice of the ladies to quilt on the longarm for you, maybe you can get your own machine some day soon.
KATRIN W.

Stephanie zei

Sorry you had to unpick your antique quilt but I know you have to be happy with it. It's a lot of work and gorgeous too. Very cute charity quilts. I love your cottage block. You've been busy.

MARGA'S HAPPY PATCHWORK zei

Hi Mai, your Girls day out is very nice, I try upload my work in my blog the next days.
Hugs.

Heleen zei

Je blok is prachtig geworden. Ik gebruik ook merendeel mijn restjes en heb creme stof gekocht en voor de randen.
Wat een prachtige dromenquilts. Ze zijn prachtig gequilt!!
En je AQ wordt wel mooi hoor. Wat een werk am alles wwer los te halen maar beter nu als dat je er niet tevreden over bent.

Simone de Klerk zei

Wat een geduld, met die antiekquilt! Ik weet niet of ik er nog zin in had. Maar goed, hij is wel heel erg mooi!
Je Girl's Day Out ziet er ook weer erg mooi uit.
En wat zijn de quilts mooi geworden! De stichting zal heel blij zijn!!!

THEA zei

En ben je nu wel tevreden??

Ik zou het ook uithalen, je blijft het toch zien als je het laat zitten. En je steeds ergeren!!

Is wel een heel werk, dat quilten.Geeft niet als je er maar plezier aan hebt!!

Groetjes Thea

Laura zei

Mooi gemaakt allemaal! Ben benieuwd naar je volgende block

tagskie zei

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

Chrissie zei

Heel mooi Mai, wat een machtige blok om te maken he!!
Heb je voor de randjes onder ramen ook kantband gebruikt?
Ik kan het een beetje moeilijk zien zo.
Knuf Chrissie

Cybele's patch zei

Wat is het een mooi blok geworden. Complimenten hoor! Wat een weelde aan Jopie's quiltjes. Fantastisch van Marion dat ze dat heeft gedaan.
En wat je AQ betreft heb je helemaal gelijk. Uithalen als het niet bevalt is beter dan een quilt die niet bevalt.

Micki zei

Your girls' quilt is just lovely! You have done a wonderful job!
Micki