dinsdag 9 februari 2010

Problemen met mijn AQ- Troubles with my AQ

Ik ging als een speer vooruit met mijn antieke quilt tot afgelopen woensdag, rand 3 was klaar maar helaas paste het geheel niet, het trok en was schot en scheef. Hoe kon dat nou? Ik had de gansjes met paperpeicing gemaakt. Alles weer eens nagerekend en tot mijn verbazing klopte een berekening van de gansjesrand niet. Ik had 2 cm over. Alles uitgehaald ( tot aan de sterrenrand) en weer opnieuw alles eraan naaien.
Ooooo wat was ik boos.

I was going fast with my antique quilt untill last Wednesday. Row 3 was finished, but it didn't fit at all ( grrrrrr). How did this happen? I made the flying geese with paperpiecing. I counted and counted, I was surprised that the calculation of this border wasn't correct, I had 2 cm left. I unpicked everything ( all the way till the starborder) and I started sewing again. Ooooh boy I was mad. I had to start all over again, because it wouldn't fit.

Inmiddels heb ik alweer een rand klaar, maar nu naai ik de gansjes zo aan elkaar geen PP.

I already made a new flying geese border, just sewing no PP.



Ik ben ook weer aan een nieuw project begonnen, ja ja ik had nog niet genoeg te doen. Deze quilt komt op de bank te liggen, hier kunnen mijn zoon Tim en ik lekker onder weg kruipen.I have started a new project a quilt for my DS Tim and me, so we can crawl under it when we are sitting on our couch.

Groetjes

Mai

12 opmerkingen:

Cisca zei

Balen is dat, hè. Hopelijk past het nu wel.
Je nieuwe quilt gaat vast mooi worden. Mooi patroon is dat!
Groetjes, Cisca

Marion zei

Wat vervelend he, als je iets moet uithalen. Ik laat 't dan meestal een tijd liggen, want dan heb ik er geen zin meer in....
De quilt voor jou en Tim heeft mooie kleuren. Is dat ook (weer) naaimachinewerk??

THEA zei

En Mai...heeft het geholpen dat je boos was???
Gewoon opnieuw beginnen, das de enige oplossing!!

Even de tanden op elkaar, och zo blijf je bezig, niet!

Groetjes Thea

Cattinka zei

Hello Mai,
did the flying geese fit after all?
I like your apple-cores, the colours are very pretty, and it will make a beautiful quilt.
KATRIN W.

Guute zei

Laat je het papier of de luierinleg zitten bij paperpiecing? Dan is het moeilijk bijpassen als er ergens ook maar 1cm verschil op zit. Altijd de rand in het midden beginnen opspelden, dan de hoeken en daartussen de ruimte verdelen, is de goede manier van werken maar misschien doe je het op die manier en ligt het inderdaad aan de paperpiecing. Veel succes in ieder geval!

Simone de Klerk zei

Wat vervelend met de AQ! Maar, je hebt het moedig opgelost.
Leuk, de quilt voor jou en Tim!
Tot morgen (O:

Suzie zei

I hope the flying geese fit now, it is a bummer when the pattern has a mistake. The apple-cores look so nice, beautiful colors. Are you sewing them by hand?

Cybele's patch zei

Wat een gedoe met de rand zeg. Maar het is zoals Guute zegt, vanaf het midden opspelden. Ik heb de sterren ook in pp gedaan (ik doe bijna alleen maar pp) en heb hier en daar wat moeten schipperen. Ben dus voorbereid op de andere randen.
Je nieuwe project wordt ook leuk. Handwerk?

Kaaren zei

Isn't that so frustrating, Mai? Especially when you took the extra time to paper piece. You never told us whether it finally fit. I sure hope so.

Love the colors in your mother and son quilt.

Micki zei

That must have been so frustrating! I love your new project!
Good luck with fixing it up!
Micki

Marie-José H zei

Tsja, die AQ maakt wel wat los. Frustrerend is het als je zoveel moet loshalen. Maar als hij zo meteen klaar is en op bed ligt, mmm, dan is het wel een plaatje.

Jantine zei

wat frustrerend als het niet past. Gelukkig is het nu wel goed, hij wordt erg mooi! Je nieuwe bank quilt is ook leuk, duurt nog wel even lijkt me.