zondag 24 januari 2010

Swaps and toolbelt

Toen ik vrijdag van werk thuis kwam stonden daar 2 pakjes op me te wachten. En als ik vrijdags van mijn werk kom ben ik ( volgens mijn DH) niet te genieten, ik ben dan moe. Ik moet een stuk rijden voordat ik op mijn werk ben, dus het is door de week altijd vroeg op. Ik kijk dan ook uit naar mijn weekend. Als dan ook nog twee pakjes op je staan te wachten. Het eerste pakket was van Katrin, zomaar omdat ze het leuk vindt dat ik de Girls day out challenge heb georganiseerd.





Fridaynight when I came home from work, were there 2 packages waiting for me. When I come home from work on Friday', according to my DH I'm in a bad mood. I have to drive about a hour before I get to my work ( that's here in the Netherlands a long drive), so I have to get up early during the week, so when it's Friday I'm tried. So it was a very pleasant surprise. The first package was from Katrin, she send me these sweetiest just because. She wanted to thank me for hosting a Girls day out challenge.





Het andere pakje was van Vikki, we hadden een tassenswap. In het vorige bericht zie je de tas die ik heb gestuurd en deze mooie tas heb ik van Vikki gekregen. Vikki vindt zichzelf niet zo'n goede naaister als ik, maar daar ben ik het niet met haar eens. De tas is zeer netjes genaaid. Er zaten ook nog enkele kleine pakketjes in het pakket. Stof, een grote knoop en een knoop met een engeltje.Maar ook de laatste editie van Homespun. Dank je wel Vikki. Dit moeten we nog eens doen.






The other package was from Vikki. We did a bagswap and this is the bag she send me, along with some great goodies. Especially the last edition of Homespun ( I love that magazine). In the last blogentry you can see what I send Vikki. Vikki told me she isn't such a good seamster like me. But I don't agree with her. She did a great job on this bag. Thank you Vikki, we should do it again sometime. (The stationary paper was so cute).

Deze heb ik op meerdere blogs al gezien, het leek me handig dus heb ik er ook een gemaakt. Er zit een zakje op voor de draadjes en natuurlijk ook een speldenkussen.

I saw this toolbelt on several blogs, it looked so handy that I decided to make one of my own. There is a little pocket for the threads and offcourse there is a pincushion.


Het speldenkussentje is uiteindelijk heel leuk geworden, maar er is heel wat gevl........... aan te pas gekomen voordat zij klaar was.



The pincushion turned out very nice but there was a lot off sw............ before I could finish it.

Groetjes

Mai



15 opmerkingen:

Cisca zei

Wat een mooie en leuke dingen laat je zien, dat ene speldenkussentje leek op het eerste gezicht een echte donut, je tas met pakjes heel leuk en dat speldenkussen-schoentje, wat grappig, ook heel leuke stof. Handig, ja, zo'n "kleedje" onder je naaimachine!
Groetjes, Cisca

Stephanie zei

Sweet goodies. I've seen the sewing machine "toolbelt" on several blog. Great idea too. Very cute pincushion.

Simone de Klerk zei

Ik kan me voorstellen dat je deze vrijdag goede zin had!
Wat leuk, die zoetige pincushions van Katrin!!! En de tas van Vikki is erg vrolijk. Vooral de grote button die je erbij gekregen hebt vind ik erg mooi!
Tja en het ander moois heb ik al gezien. Kan niet wachten tot februari!!!
Fijne week.

Simone de Klerk zei

Ik kan me voorstellen dat je deze vrijdag goede zin had!
Wat leuk, die zoetige pincushions van Katrin!!! En de tas van Vikki is erg vrolijk. Vooral de grote button die je erbij gekregen hebt vind ik erg mooi!
Tja en het ander moois heb ik al gezien. Kan niet wachten tot februari!!!
Fijne week.

Anja.M zei

Je hebt weer mooie dingen gemaakt.
Wat een mooie tas heb je gekregen, en het spelde schoentje is geweldig.

Cattinka zei

I like the bag Vikki sent you, and it looks as if she can sew very nicely! The toolbelt you made looks very handy and I love your new pincushion!
KATRIN W.

Kaaren zei

What wonderful goodies to come home to after a long week, Mai. The cupcakes and donut look good enough to eat! Well almost.

What a bright and colorful bag from Vikki. I'm sure you will enjoy it.

Your tool belt is a great idea but the pincushion? It is more than wonderful and I think I'm in love!

SATU zei

I love the toolbelt, should I steal the idea from you?!

Chrissie zei

Leuke tas heb je met je swap gekregen zeg.
Ik vind de schoen ook zo leuk en meost even lachen dat je er zo mee hebt zitten stoeien.
Heb je dat zakje met opberg vakjes zelf verzonnen?
Heel erg handig om alles zo vlak onder je neus te hebben tijdens het naaien.
Ik vind dat een pracht idee.
Knuf Chrissie

Cybele's patch zei

Dat schoentje is zoooo leuk! Je bent ook weer goed verwend deze week. Leuke tas en leuke speldenkussentjes.

Sew Useful Designs zei

Hello my darling friend! :-)

I'm so glad you liked the bag! The sweet treats that Katrin gifted you are just so gorgeous I could eat them all up - yum yum yum!!

I have made that very same pincushion Mai! I had a giggle, I had a difficult time getting the base to sit right so it would stand up my itself! I love the fabrics and colours you chose!

Lots of love my dear friend!
Vikki xoxo

Annemiek zei

Da's een heel goed begin van t weekend!! En speldenkussentjes? die heb je nóóit genoeg :)

Corina zei

Wat een mooi creaties heb je gemaakt!
Je speldenkussen was mischien een heel gedoe maar hij is erg mooi!
Groetjes Corina

Marion zei

Hoi Mariejose,
Ik heb je blog vandaag pas ontdekt (schaam schaam). Vanaf nu blijf ik je volgen!!!

Groetjes, en quilt ze!

Marion

THEA zei

Hoi Marie Jose,

Wat een boel leuke dingen!!

Het schoentje als speldekussen is helemaal het einde!! Erg mooi!

En dan die doek met vakken voor onder je naaimachine...dat weetik niet zo goed wat ik daar nu van moet vinden. Die scharen en pennen steken er toch uit???

Je blijft er dan toch met je kledingstukken achter hangen?? Of zie ik dat verkeerd??
Groetjes Thea