zondag 17 januari 2010

Dromenquiltdag en swap -Charityquiltdag and swap.

Gisteren was eindelijk de dag waar ik me voor heb ingezet. De dromenquiltdag. We waren met 16 dames bijelkaar met een gezamelijk doel, quilts te maken voor ernstig en/of chronische zieke kinderen. Jopie's dromenquilt was vertegenwoordigd door Yvonne en Ingrid.



Yesterday was the day I have been working on for a few months now. The Dromenquiltdag. There were 16 ladies with all the same cause, to make quilt for very sick childeren. Jopie's dromenquilt was represented by Yvonne and Ingrid



Er was tijd voor een praatje

Time to chat.



Natuurlijk werd de inwendige mens verzorgd. Mathilda van Naaimachinehandel totaal had lekker broodjes besteld.

Mathilda ( the shopowner ) had ordered delious sandwiches.




Diny (no blogger) had een enorme snelle methode om blokken te maken. Dit blok wordt in vieren gesneden en zo maak je met 2 blokken weer een hele nieuwe blok.

Diny ( no blogger ) had a easy way to make new blocks. Cut 2 of these blocks in 4 even pieces and join them together again.



Jos was bezig met de blok miles a minute, al snel had ze andere dames ook enthousiast met het maken van deze blok.


Jos showed us how to make the block mile a minute.


Daarna werd hard nagedacht hoe we de blokken tot een top konden verwerken.

After that we had to think very hard how to join the blocks together



Ook werd het nieuwe quiltrek van Bernina uitgetest.




We also could try the new quiltframe from Bernina.

Probeersel, ziet er toch mooi uit.

Nice....



Er zijn uiteindelijk 20 quilts/tops gemaakt. Ook zijn er nog tops in de maak. Ik zal terzijner tijd de foto's op mijn blog zetten. Het was een geslaagde dag wat zeker een vervolg zal krijgen. Als iemand van jullie ook wilt meehelpen.Je kunt de tops afleveren bij mij of Naaimachinehandel totaal. Hier zie je de foto's van de dag ( kijk in de zijkant, klik op DQD Kerkrade 2010) .

At the end of the day we had 20 quilts/tops. And there will be more. I will put the pitcures on my blog later this week. If you want to help you can send quilts/tops or blocks to me.

Here can see the pitcures of the quilts we have made ( look in de sidebar and click on DQD Kerkrade 2010).


Vorige keer heb ik jullie verteld dat ik een prive swap heb gedaan met Vikki. Ik had twee dezelfde tassen gemaakt een voor mij en een.............



Last time I metioned my prive swap with Vikki. I made two the same bags one for me and one for...........


.........
voor Vikki. Ze was erg blij met de tas. Kijk eens naar de foto's. Bij mij ligt er sneeuw en is het koud en bij Vikki schijnt de zon en is het erg warm.

.....Vikki she was very happy with the bag. Take a better look at the pitcures at my place is it cold and snowing and Vikki has very sunny and hot weather.

Dit had ik er ook nog ingestopt.


Some little goodies I put in the bag.


Groetjes

Mai

10 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Het was een geweldige dag, Mai! Bedankt voor het organiseren. Het heeft me een heel warm en fijn gevoel gegeven.
Fijne week.

Cybele's patch zei

Het was een super dag Mai en we moeten dat zeker weer doen. Heerlijk werken met zo'n stel gelijkgezinden.
Jouw tas heb ik gisteren van dichtbij mogen bewonderen. Hij was prachtig (hoewel ik het natuurlijk nog steeds zonde vind van.....)

Cattinka zei

I bet you had a nice weekend, the pictures you show us are great. I like the look of the quiltback in the Bernina frame. It would be nice if someone had such a frame and you could do your quilting on it.
I love the bag you made and the goodies you put inside. I bet Vikki was very happy with it!
KATRIN W.

Isabella zei

Super dat "jou" dag zo geslaagd is. Een volgende keer ben ik er graag bij.

Suus zei

Dat zag er gezellig uit zeg. Mooie tas heb je gemaakt Mai.

Annemiek zei

Ik las het net al op Jossie's blog. Hard gewerkt en t ziet er supergezellig uit!20 quilts is een indrukwekkend resultaat; er kwam vast rook uit de naaimachines!

Guute zei

Een hele organisatie maar je hebt er wel een geslaagde dag van gemaakt!

Micki zei

The pics were wonderful and what a worhthy cause.The quilts were lovely! I do love that bag...It is so unique and pretty!
Micki

SATU zei

Love, love, love the things you have been doing....

Litamora's Quilt & Design zei

Looks like you've had fun :o)
I am hoping to buy a Bernina with the quilting frame one day. One day... ;o)
Have a great weekend,
Laila