woensdag 4 november 2009

Ik heb mezelf verwend I did spoil myself

Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar dat had een reden. Ten eerste heb ik me deze beauty gekocht. Onze computer had de laatste tijd af en toe kuren, daarnaast deelde ik een oude laptop met mijn zoon. Dit was soms een probleem, omdat we allebei tegenlijk de laptop nodig hadden. Ik heb een computer nodig als ik wil borduren met mijn naaimachine. Ik duw elke week het kleingeld in een spaarpot en dat loont zich. Nu moeten mijn DH en ik ( meer DH dan ik) hem nog inrichten. Alle patronen, downloads en foto's moeten nog omgezet worden. Maar ik ben wel heeeeel blij met haar.




The reason for my absents is these beauty. Every week I put the coins which I have in my purse in a piggy bank. My DS and I had an old laptop together, but when I needed to use the laptop was it occupied. I need a laptop to embroider with my sewingmachine. Now my DH and I ( more my DH than I) have to put all the patterns, downlaods, pitcures from our computer on this laptop








Daarnaast zijn we een paar dagen naar Zeeland geweest. We hadden een huisje gehuurd samen met mijn DH, DS, SIL, BIL en nichtje. Even lekker uitwaaien, alhoewel het vrijwel windstil was, maar we hebben wel uitzonderlijk mooi weer gehad.






We also went to the sea for a few days, we rented a small house near the sea. We wanted to get a breath of fresh air. There was no wind, but we had very nice weather for the time of year ( sunny and warm 17 c).



Neeltje Jans ( Oosterscheldekering)



This is made after the every thing was flooded in 1953, a lot off people drowned then. We call it Oosterscheldekering.





Dit is het boxkleed geworden, die ik in mijn vorig blog heb genoemd. Ik had "lekker"dikke fiberfill gekocht. Maar.............wat een ergenis, het was met geen mogelijkheid te quilten met de naaimachine. Ik quilt al mijn quilts machinaal, dus ik ben echt geen beginner meer. Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden met het resultaat. Mijn moeder heeft met haar machine de figuurtjes geborduurd.



This is the babyquilt I mentioned in my previous blogentry. I bought soft and thick batting, this would be very nice for the baby to lay on. But it was impossible to quilt. I quilt al my projects with the sewingmachine, so I'm not a beginner. But with a lot of s......... it turned out alright. My Mom made the clouds with the animals on it.









Dit weekend was de dochter van mijn vriendin jarig en het kind kreeg een keukentje kado. Tja, daar hoort een schort en theedoek bij, die heb ik dus even voor de jarige job gemaakt.




Last weekend the daugther of my friend was having her birthday, the little girl got a small kitchen to play with. And what do you need in a kitchen, yes an apron and a towel. So I made one for her.

Groetjes
Mai

14 opmerkingen:

Heidi zei

Heerlijk Mai! Een nieuwe laptop en lekker uitwaaien op de stranden van Zeeland. Het leven is goed! De boxkleed is lief geworden.

Hugs en groetjes ~
Heidi

Stephanie zei

Britt is going to be one happy girl with her own apron and towel to go with her new kitchen. Beautiful photos by the sea. Congratulations on your new lap top.

Cisca zei

Mooie laptop en heerlijk uitgerust in Zeeland. Wat is dat boxkleed mooi geworden en dat schort voor Britt is helemaal te gek. Je hebt niet stilgezeten in ieder geval.
Groetjes, Cisca

Jantine zei

Een nieuwe laptop, wat een heerlijkheid. Zie ik het goed dat het een Mac is?
Het schortje is lief, het boxkleed ook leuk en als jij er al moeite mee had... nou ja, het is af en dat is het belangrijkste nietwaar?

CONNY zei

hoi may,

wat leuk dat je nu een eigen laptop hebt.
super dann moet je niet meer delen...
lach

groetjes conny

THEA zei

Hoi Mai, wat is dat toch de laatste tijd vind ik allemaal blogs inLimburg. Laat ik altijd gedacht hebben dat ik zo ongeveer de enige was!!(lol)
Wat is het bloggen toch leuk, in notime ga je de hele wereld rond!

Groetjes van Thea uit Noord-Limburg.

Sew Useful Designs zei

You have been busy Mai!! I'm glad you got to spend a few days by the sea enjoying the fresh air. It makes all the difference doesn't it?

Your projects (as always) are gorgoeus! Britt is going to love her gifts!!!

Hugs from Australia! Vikki xoxo

Isabella zei

Jij hebt jezelf echt verwend, een nieuwe laptop en ook nog een paar dagen op stap.

Cattinka zei

I didn´t know you had an embroidery machine as well. What kind is it? How nice that you have a laptop of your own now so you can use it whenever you want.
KATRIN W.

Cybele's patch zei

He Mai, daar ben je weer. Ik had je gemist, vreesde nog even dat de griep je te pakken had. Leuk speeltje he, zo'n nieuwe laptop. Meid, wat zullen er weer mooie dingen gebeuren op je borduurmachine! En gezellig naar Zeeland geweest. Wij zijn daar de laatste weken ook vaak geweest. We zitten nog steeds in Bergen op Zoom.

THEA zei

Geweldig...wat een boel tassen heb je gemaakt!
Ik heb nog niet zo lang geleden m'n eerste gemaakt.Er volgen er zeker meer, want het was erg leuk om te doen.

Groetjes Thea

Kaaren zei

Congratulations on your new laptop. I love mine, especially because it's portable.

Britt is going to love the gifts you made for her. They are so beautiful and colorful.

Guute zei

Een eigen laptop: dat is een luxe die ze je niet meer kunnen afnemen!
En je bent lekker actief bezig geweest!!!

CONNY zei

hoi m..j...

nu heb ik je weer.wat stom van mij.ik heb je niet meer mit je nam in verbinding kunnen brengen.also ik hat je nooit verloren.je blog,maar door je nam was ik echt in de waar.sorry vor het nederlnads ik ben steets an het oeffenen.

leuk dat die sacken al da zijn groetjes conny

wat een leuk idee met die quilttag bij jou.
wet je ook wanner een keer in nederland een hel groote quiltontmoeting is.een sort boerse????da ben ik al hell lang in het www op suk.