zondag 29 november 2009

Een gezellige dag- A nice day

Gisteren heb ik een gezellig dag gehad bij Mathilda. Mathilda had een workshop""Scherpe puntjes "georganiseerd, die werd gegeven door de bekende quiltster Jacqueline de Jonge. Ze heeft hele mooie quilts gemaakt. Helaas was ik mijn fototoestel vergeten.


Yesterday I had a really wonderfull day at Mathilda. I went to a workshop sharp points. The workshop was given by the famous dutch quilter Jacqueline de Jonge". She showed really beautifull quilts, but I forgot my camera.







Mijn probeersel, ik gebruik de kleuren paars en donker grijs. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar ik tevreden met mijn resultaat zal ik het hier laten zien. Het was best een pittig cursus, maar ik heb heel veel geleerd. En het vraagt om een vervolg.

This is my project, I'm using the colors purple and dark grey. It's not finished yet, but when I'm satisfied with the result, I will share it with you all. The workshop wasn't easy, but I learned a lot.


Het resultaat van mijn buurvrouw, erg mooi. De foto's zijn niet van goede kwaliteit, want ze zijn gemaakt met mijn mobiele telefoon.

This is my neighbour's project, very nice. The pitcures aren't very good, they were made with my cell phone.



Ik heb weer een Rudolf klaar, dit keer van kerststofjes......

I made another Rudolf, this time with christmasfabrics.......



en lampjes...

and lights....


Nog wat kerstkaarten die ik heb gemaakt.

Some christmascards.




Dit is mijn nieuwe map voor mijn geknipte blokken in te bewaren. Ik had al langer een map, maar die vond ik niet meer mooi en viel langzaam uitelkaar. Mijn moeder heeft de dames van Lorraine geborduurd.


I also made a book to keep my cut blocks. I already had such book, but I didn't like the cover so I made a new one. My mom embroidered the ladies from Lorraine.



En de achterkant.....
The backside......


Groetjes


Mai

8 opmerkingen:

Cattinka zei

I´m happy for you that you had such a nice day. I´m sure your zig-zag thing will turn out beautiful! I like the embroidered ladies, they look very cute.
KATRIN W.

Simone de Klerk zei

Wat een gezellige post!!! De dag bij Mathilde was inderdaad erg geslaagd! Ik wil daar zeker in verder gaan!
Ik verheug me zo op Rudolf komende donderdag!!! Deze bevalt me ook erg goed. Zoiets heb ik in gedachte.
Wat zijn de kaarten mooi die je gemaakt hebt en je nieuwe map is helemaal geweldig! Die borduursels zijn het einde. Complimenten voor je moeder!!!

Doe rustig aan (als het lukt) en tot donderdag!!!

Stephanie zei

I guess you and Simone were at the same workshop. I just came from her blog. Those perfect circles are amazing. What a clever idea for your blocks and a very stylish cover!

Cybele's patch zei

Het ziet er heel gezellig uit. Als Jacqueline nog een keer komt met een workshop 'ontwerpen' wil ik graag meedoen. De omslag van je blokkenboek is leuk geworden. Rudolf ziet er ook grappig uit.

Sew Useful Designs zei

Hello sweet Mai!

I must apologise for not being in touch sooner... I am a naughtly little Australian friend!! LOL..

You and Simone must have attended the same class? The workshop looks amazing, and you are going to be one very skilled lady!! I love your Rudolph!

I shall be in touch real soon!
Hugs and love!!!!

Heel veel liefs! Vikki xoxo

Guute zei

Ben benieuwd naar je affe blokken. De quilts van Jacqueline zijn prachtig! Je bent enorm actief geweest als ik dit hier allemaal lees en zie!

Jantine zei

Ik ben zoooo nieuwsgierig, ik zou graag de binnenkant willen zien!!!

Micki zei

What a wonderful workshop that you attended! I love paper piecing so much! You all must have had so much fun!
Micki