zaterdag 21 november 2009

Drukke week - After a busy week

We hebben weer een quilting bee gehad. Dit keer heeft iedereen aan zijn eigen werk gewerkt. Het was weer erg gezellig en ik kijk uit naar de volgende keer. We hadden ook een show en tell.

Two weeks ago we had a great quilting bee, I'm looking forward till next time. We all worked on our own work. We had also a show and tell









Deze quilt is gemaakt voor Joke en is gemaakt door haar vriendinnen. Ze hebben haar hobby's erin verwerkt nl, rondtrekken met de camper en fiets door Nederland.



This quilt belongs to Joke and is made by her friends. The blocks are refering at her hobbies that is traveling with her moter home and bike through the Netherlands.








Dit is ook alweer een mooie quilt, ik ben even kwijt wie hem gemaakt had ( ik heb een heel slecht geheugen).


I forgot who made this quilt, but is a lovely quilt.





Deze quilt wordt gemaakt door Gerrie voor haar kleinzoon. Ze is hier pas aan begonnen en hij moet klaar voor kerst. De favoriete kleuren van haar kleinzoon zijn zwart en paars. Hij wordt echt heel erg mooi.

This quilt is made by Gerrie and it isn't finished yet. She is making this quilt for teenager-grandson. She just started to make this quilt and it needs to be finished before Christmas. His favorite colors are black and purple. He's going to love it.





Dit heb van Katrin gekregen. Ik had haar een verrassing gestuurd, ze was hier erg blij mee en als dank kreeg ik deze kadootjes.



I got this from Katrin. I send her a surprise. She send me this to say Thank you.





Met Conny heb ik een prive swap gehouden, deze windlichtzakjes heb ik van haar gekregen.



I had a private swap with Conny. She send me this lovely bgas to put candles is ( in a glass).



Dit lopertje heb ik deze week gemaakt. Het is een patroon een noorse ontwerpster Annaka, ik ben helemaal verliefd geworden op de ontwerpen van deze ontwerpster. Ik heb met koord gemeandeerd. Dit was heel erg leuk om te doen en het geeft een speels effect.




I made this tablerunner this week. It's a pattern from the norwegian designer Annaka. I fell in love with her lovely designs. I did some meandering with cord.



Dit is een probeersel. Het is een heel klein paneltje, wat ik heb doorgequilt met metallicgaren.

I tried something out. This is a small panel, which I quilted with some metalic threads.





Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige blog entry ga ik een dromenquiltdag organiseren. Inmiddels hebben zich 13 vrijwilligers zich opgegeven. Dit is mijn eerste dromenquilt, ik moet hem alleen nog doorquilten. Hij is in elkaar gezet op aanwijzingen van mijn zoon.



In my previous blogentry I mentioned that I'm organizing a charity quiltday. Already 13 ladies are going to join me that day. This is my first charity quilt, which I have made with the directions of my DS.



Update van mijn Antieke quilt, ik heb me aangesloten bij een groepje dames die ook deze quilt maken. De dames liggen net als mij een beetje achter op schema. We hebben afgesproken dat we elke woensdag minimaal 3 sterren af moeten hebben. Deze week heb ik de deadline gehaald, pfffft. Nu weer hard werken aan de volgende 3 sterretjes. Het laatste blokje heb ik op de eerste hulp gemaakt, terwijl ik daar met mijn DH zat. Hij is met spoed geopereerd, het gaat nu goed met hem. Alleen is hij een zeer actieve man en die moet dus nu op zijn g.... blijven zitten en dat is echt niet gemakkelijk voor hem.


Update on my Antique quilt. I also jopined the buddy-project from the Antique quilt. That means every Wednesday I have to show my stars at least 3 stars. I made my deadline this week. The last star I made in the ER waiting with my DH. He had emergency operattion. He's doing well now. He's a very active man and it's very hard for him to sit on his a......and doing nothing


Groetjes

Mai

15 opmerkingen:

Annemiek zei

Mooie quilts hoor! de zwart/paarse lijkt me een heel werk met al die kleine 4kantjes.
Je "antieke"wordt ook erg mooi!
Ik moest wel lachen dat je, voor je met je DH naar t ziekenhuis ging, gauw een patchwerkje mee hebt gegraaid! Of heb je een tas klaarstaan bij de deur voor het geval dát??

Micki zei

The quilts are just wonderful! Thanks for all the pics of the lovely eye candy!
Micki

Cybele's patch zei

Hallo Mai, blij weer wat van je te zien. En meteen zoveel! Je hebt hard gewerkt. Het lopertje is enig geworden en de Dromenquilt ook.

Cattinka zei

You are showing beautiful quilts and table runner, and bags in this post. You know very nice people, I bet you are having a lot of fun in your quilting bees.
I hope your hubbie will be well sooon!
KATRIN W.

Isabella zei

Jij hebt echt een drukke week gehad. Veel moois laat je weer zien, van jezelf en ook van anderen. Dat lopertje vind ik helemaal super.

Stephanie zei

Best wishes to your husband for a speedy recovery! I really enjoy seeing the bits of progress on your antique quilt. Did you do the cording on your machine? Lovely.

Simone de Klerk zei

Tjee, Mai, wat heb jij veel te laten zien! De bee was weer erg gezellig! Bedankt!
En wat is die table runner mooi geworden. De cadeaus zijn ook erg leuk die je gekregen hebt. Vooral het windlichtje vind ik prachtig! Leuk je dromenquilt. Ik begin met die van mij na de Kerst (O: Maak hem dit keer voor een meisje.
Je AQ schiet ook al aardig op. Mooie kleuren.
Hopelijk gaat het goed met DH. Was denk ik wel even schrikken.
Een fijne week!

Kaaren zei

I hope your husband recovers quickly, especially since he is such an active man.

Your antique quilt is going to be absolutely beautiful when it's finished, Mai.

Thanks for showing all the other wonderful quilts as well. They are beautiful. And I saw that wonderful pincushion too!

Wendy zei

wat een prachtige quilt wordt dat zeg! Leuk ook zo'n club daarvoor.
groetjes, Wendy

leintje zei

Knap hoor, een zieke man en dan toch 3 sterren. Ik vind het ook erg stimulerend zo met elkaar onderweg om onze achterstand in te lopen. Nou liep ik dan ook wel heel erg achter, want bij aanvang had ik alleen het middenstuk klaar, en nu al de driehoeken met sterren, randen en 6 van de 28 sterren en het is nog geen woensdag!
Het groene lopertje en het paneeltje vind ik ook erg mooi!
Groet, Leintje

THEA zei

Het lopertje vind ik idd heel erg mooi geworden.
Apart zo met dat koord!!

Groetjes Thea

Madammeke Ongeduld zei

zeer mooie blog en al die mooie werken ik zal nog veel moeten bijleren

annette-p zei

De quilt op je bee zijn toppers!
Ook vind ik het groene lopertje geweldig. De ontwerpen van Annaka zijn hier ook favoriet. Vaak een simpele basis, met daarop een sprekende applicatie.

SATU zei

So many beautiful things.
Hope all well with you. I have a new blog, please visit.

Shirley zei

Oh die AQ wordt mooi, je hebt er mooie zachte kleurtjes voor gekozen. Die sterren maken is heftig, maar het resultaat als ze klaar zijn is zo geweldig dat je er echt geen spijt van krijgt.