donderdag 8 oktober 2009

Quilting bee

Vandaag heb ik voor de eerste keer een Quilting bee voorbereid bij Naaimachine totaal. Ik was best wel zenuwachtig voor alles wat me stond te wachten. Maar het was zo leuk, we hadden samen een geweldig leuke morgen gehad. Eindelijk heb ik Simone ontmoet. Simone en ik hebben al een tijdje via onze blogs contact met elkaar. Maar er gaat toch niets boven persoonlijk contact. Ze is een geweldig lief en getalenteerde dame.




Today was my first Quilting bee I had to give at Naaimachine totaal, I was nervous for it, because I didn't know what to expect. But the ladies were so nice to me, they give some tips to improve the quilting bee. I finally met Simone. Simone is blogging-friend of mine. We are mailing now for some time, but the best thing is to meet in person. She is such nice and talented lady.


Ik had een kleine workshop voorbereid, het viel gelukkig bij de dames in de smaak. Iedereen heeft zo zijn eigen draai eraan gegeven. De volgende quilting bee is 5 november, dan houden we een show en tell , daarna zal ik nog iets nieuws demonstreren.








I had prepared a small workshop and this is what the ladies have made. Next quilting bee will be 5 november. There will be a show and tell and I will show and demonstrate some new products.


Natuurlijk heb ik weer niet stil gezeten. Mijn christmas wish van Gail Pan is gesandwicht ( klopt dit woord zo wel?) en ligt nu onder de naaimachine. De top van het boxkleed is klaar en kan worden gesandwicht. De maandblok oktober heb ik klaar en hangt weer op zijn plaats ( sorry foto vergeten te draaien).


I have sandwiched the Gail Pan BOM Christmas wish, I only have to start to quilt it. The top of the babyquilt is also finished and needs to be sandwiched. And I have finished my Country Calender block October and it's hanging on my calender ( sorry forgot to turn the photo).

Daarnaast heb ik ook aan mijn "bestellingen"gewerkt. Vier tassenorganizers heb ik gemaakt, eentje ontbreekt op de foto. Dat was een verjaardagskadootje en ik ben natuurlijk vergeten om een foto te maken.

In the meantime I made 4 bagorganizers ( one was a present and I forgot to take a pitcure).

Hetzelfde patroon maar toch 3x anders.

The same pattern, but they are all different.

Kom je ook? Naar……….
Jopie’s dromenquiltdag in Zuid-Limburg

Wanneer: 16 januari 2010
Waar: Naaimachinehandel totaal
Akerstraat 80
6466 HL Kerkrade
Tijd: 10.30 tot 15.30

Je kunt je opgeven via Naaimachinehandel totaal of via mijn blog.
Meer informatie over de stichting Jopie’s dromenquilt vind je op www.the5oaks.web-log.nl/dromenquilts/.


Deze dag wordt mede mogelijk gemaakt door Naaimachinehandel totaal en de Log Cabin in Hillensberg.

This text above is an invitation to join a quilting day, that day we will making quilting for charity. The quilt(s) will go to very sick childeren.



Mathilda (naaimachine totaal) is met iets bezig wat wel interresant is voor ons quiltsters, nadere gegevens volgen nog. Laten jullie weten of jullie komen? Dan weten we hoeveel lekkers we moeten bakken.



Mathilda ( the shopowner of Naaimachine totaal) is trying to arrange something what will be interesting for us quilters. Details will follow.


Groetjes


Mai

8 opmerkingen:

CONNY zei

hoi mai,

wat leuk,dat je dat kon doen.
sorry je wet mijn nederlands ist niet so goet.
also jetzt in deutsch.
ich finde es grosse klase, das du diese moeglichkeiten hast.
leider gibt es in meiner stadt keinen quilt bee.das ist sehr schade.

also viel spass weiterhin bei deinen tollen abenden

liebe gruesse conny

Isabella zei

Wat leuk zo'n bee en wat jammer dat ik door de week/overdag niet kan. Zo te zien is het heel gezellig daar.
Als het lukt ga ik komen in januari. Dat durf ik nu alleen nog niet met zekerheid te zeggen.

Simone de Klerk zei

Het was een ontzettend leuke ochtend! En wat heel erg fijn om je eindelijk eens te zien (O: Ik heb net mijn blog opnieuw ingedeeld, maar hij heeft niet aangegeven dat jij een nieuwe entry had. Vervelend. Dus daar kan ik niet op vertrouwen. Jammer.
Nog een fijne zondag en ik verheug me op de volgende bee!!!

zigzago zei

Daag Mai, ... ik ben terug van weggeweest, ... geef me enkele dagen tijd om alles terug op zijn plaats te krijgen en ik kom met kalmte eens kijken wat ik gemist heb! Renata.

Cattinka zei

Where do you take the time to make all those beautiful things? I believe your fist bee was very successful, because you all have made beautiful pincushions!
KATRIN W.

Annemiek zei

Leuk hoor en leuke speldenkussentjes zijn het geworden! Ik vind die tassenorganizers ook geweldig. Heb zelf een gekochte van het kruidvat en vind het echt geweldig handig. Heb je het patroon zelf bedacht?

Cybele's patch zei

Wat goed dat je eerste bee zo geslaagd is. Ik had van Mathilde al e.e.a. gehoord. Volgende keer kan ik er weer niet bij zijn, maar in december probeer ik zeker te komen. Jammer dat ik de speldenkussentjes workshop heb gemist. Ze zijn zo leuk!

Sew Useful Designs zei

Hello darling friend :-)

Your quilting bee looked like so much fun and I wish I could have been there with you and Simone! Funnily enough, last night I dreamt that I flew to Holland to meet you both... but had to return back to Australia within 24 hours! It's funny how the mind works!!!

How are you Mai? Have you been busy with preparations for your workshops? I'm sorry I haven't written in a while, I've just been busy, but I have been thinking about you.

Lots of love!
Vikki xoxo