woensdag 30 september 2009

Workshops en Quilting bee

Komen jullie ook naar mijn workshop tassen maken die ik hier geef.

22 oktober en 19 november van 10.00 uur tot 13.00 uur zijn de tassenworkshops (bij aanmelding krijgt u het benodigdhedenlijstje).

En op 8 oktober, 5 november, en 3 december verzorg ik een quilting bee, ook van 10.00 uur tot 13.00 uur.

Aanmelding en voor vragen kunt u terecht bij Naaimachinehandel totaal.




De quilting bee was van oudsher een bijkomst waar vrouwen samen aan een quilt werkten en zo de ervaringen en de techniek van quilten doorgaven.

Mijn bedoeling van de quilting bee is om ongeveer 1 x per maand bij elkaar te komen om elkaars werk te bewonderen en evt. te bespreken welke materialen en technieken zijn gebruikt. Daarnaast zal ik regelmatig een klein workshopje verzorgen, hiervan worden jullie op tijd op de hoogte gesteld. In een workshop worden kleine werkjes gemaakt, maar ook nieuwe producten worden gedemonstreerd. En indien gewenst kan ik ( of iemand uit de groep) ook uitleg geven omtrent onderwerpen die worden aangedragen vanuit de groep. Ik wil vooral dat we een gezellige morgen samen hebben, met dames ( en heren?) die net als ik verslaafd zijn aan het patchen en quilten en die respect hebben voor elkaars werk zodat we samen ervaringen uitwisselen waardoor onze quilts nog mooier worden.

Heeft u vragen, klachten of wensen kunt u altijd bij ons terecht en dan proberen hier samen een oplossing voor te vinden.

Deze maand is er een verrassingsworkshop, als u zin heeft om hieraan mee te doen, dan heeft u het volgende nodig.

Benodigdheden voor 8 oktober:

-Schaar om papier te knippen
-Schaar om stof te knippen
-Potlood.
-Sterk garen
-Groen stof
-2 andere kleuren stof
-Schuurpapier (fijn), ik gebruik dit om het stof erop te leggen zodat het niet schuift bij het tekenen.
-Goed humeur

U mag natuurlijk ook aan u eigen quilt werken. Ook is het leuk als u iets meeneemt voor de show en tell. Echter niets moet!!

Ik zie u graag 8 oktober
Tijdstip: 10.00 uur tot ongeveer 13.00 uur

Dit gaan we maken.

This is all in dutch it's about my workshops and quilting bee which I will be giving.




Groetjes
Mai

8 opmerkingen:

Kaaren zei

Darn! I nust learn to read and speak Dutch! (wink)

But I love and understand the picture!

Cisca zei

Het lijkt me heel gezellig, Mai, maar helaas te ver weg voor mij.
Groetjes, Cisca

Simone de Klerk zei

Leuk, Mai ~ ik kom naar de quilting bee! Heb er zin in (O:

Cybele's patch zei

Helaas Mai, ik kan er niet bij zijn. Ik ga een maand op werkvakantie ;-) Maar ik hoop dat de bee's zo'n succes zijn, dat je na november doorgaat.

Sew Useful Designs zei

I wish I could speak Dutch, too! :-) It is such a beautiful language to "look at"!!!

Not long to go now until your workshop? How exciting!!!

Hugs! Vikki xx

Isabella zei

Jammer dat die bee overdag/door de week is anders kwam ik zeker ook langs.

Cattinka zei

I bet you are very excited about your workshop an quilting bee already. I wish you all the best of luck!
KATRIN W.

Heidi zei

Hallo Mia! Ik ben een blogging vriendin van Kaaren. Ik wens je veel plezier met de quilting bee. Ik heb een groep die een keer per maand bij mij in huis komt. Dat doen we al 10 jaar met veel plezier. Er zijn goede vriendschappen er mee gegrooid.

Groetjes ~
Heidi