vrijdag 18 september 2009

Ufo's

Ik wil jullie graag laten zien waar ik allemaal mee bezig ben. Als eerste ben ik met de BOM van Gail Pan bezig. De rand met blokjes moet verder worden afgemaakt, daarna zet ik een rand aan waar ik hulstblaadjes op appliceer. In het midden moet ik nog een blok borduren. Deze wordt op de naaimachine inelkaar gezet.




I want to show you what I have in my hands right now. First of al I'm working on the Christmas BOM of Gail Pan. I will put little squares around the blocks after that I will add a some plain fabric where I will applique some holly leaves. I still have to embrioder one block. The patchwork is done with the sewingmachine.

Vervolgens ben ik 's avonds op de bank bezig met de Antieke quilt. Ik loop hopeloos achter, maar inmiddels heb ik al aardig wat sterretjes geknipt.

The second quilt I'm working on right now is my antique quilt. I hopless behind, but I have been cutting stars. This is done by hand.
Als ik even geen zin heb in sterretjes ga ik verder met de BOM a girls day out van Libby Richardson.
When I don't want to make stars, I'm working on the third quilt, the a girls day out from Libby Richardson
Natuurlijk ben ik ook met iets tasserigs bezig. Mijn collega's hebben inmiddels ontdekt at ik erg creatief vinden. Vooral mijn collega's van de vrijdag vinden het heel erg leuk dat ik vanalles maak. Ze hebben al een paar " bestellingen" bij mij geplaatst. Hier ben ik voor een collega een tassenorganizer aan het maken. Nog 3 bestellingen te gaan, dit wordt ook met de naaimachine gemaakt.

Of course I'm also working on something baglike. I'm making a bagorganizer for a colleague of mine. My colleagues have discovered what I make and they like it very much :0) They already placed some orders. I have to make another 3 bagorganizers.
Mijn lijst van WIM is veeeeel langer.
My list with WIM is endless long.
Have a nice weekend
Fijn weekend
Groetjes
Mai

5 opmerkingen:

Terry zei

Well done on your Gail Pan quilt! I'm having trouble finding fabrics to go with my blocks but I know I'll come up with something! :0)

Cattinka zei

I like all three quilts you are working on, but the third is my fabvourite. And .... I want to be one of your collegues too, then I could place an order for one of your bag organizers ;-D
Hugs
KATRIN W.

Stephanie zei

Love all of your projects but the antique star one really caught my eye. Such beautiful colors.

Sew Useful Designs zei

Hi Mai! :-)

You are so very talented sweetheart, and I love your vintage quilt! It is stunning! As is your Libby Richardson quilt... she is such a gorgeous designer isn't she?!!

Love and hugs!
Vikki xoxo

Simone de Klerk zei

Je antiek quilt wordt ontzettend mooi! Wat een prachtige kleuren. De andere projecten waar je mee bezig bent zijn ook erg mooi (O: En de oplossing voor je Christmas Wish Quilt heb je goed gekozen. Ik ben nog op een stofje uit de VS aan het wachten.