vrijdag 4 september 2009

Ik ben er weer I'm back

Ik was te laat met mijn Country calender, ik ben al begonnen aan september.
I finished august to late, I already started with september.




Het is even rustig geweest op mijn blog, ik ben nl. lekker weggeweest. We zijn 10 dagen naar Mallorca geweest. Iets gebruind en lekker uitgerust. Op vakantie heb ik ook mijn 40 ste verjaardag gevierd met mijn 2 mannen.

It has been very quitte on my blog, I was on vacation. We have been to Mallorca. We got a tan and we had a relaxing time. I celebrated my 40 th birthday while is was on vacation together with my 2 men ( it was good idea to go away on my 40 th birthday ;0).



Ik heb op vakantie zelfs nog iets geborduurd. Het eerste ontwerp van Vikki ( het is een freebie).
I even did some stitching on my vacation. The first designs from Vikki ( it's a freebie).



Toen ik terug kwam van mijn vakantie lagen er 13 enveloppen te wachten op mijn deurmat, ik ben lid van een verjaardaglijst. Van de gekleurde lapjes wil ik "meg's garden"maken van Kellie.

When I came back from my holiday I found 13 soft envelopes, I member of a birthdaymailinglist. I want to use these fabrics to make "meg's garden" from Kellie.






Maar op de eerste dag van mijn vakantie heb ik met 2 vriendinnen een workshop gevolgd van Babette. Omdat we geen zin hadden om op maandagmorgen in de file te staan, zijn we zondagavond al richting Nieuwegein gereden. In de buurt van Leerdam hadden we een gezellig bed and breakfast gevonden. Zondagavond hebben we nog samen gezellig gequilt en de dag erna was er een lekker ontbijt.

But before I went on holiday I went to a workshop with to friends. It was a workshop to make feathers with the sewing machine. Because we didn't want to get up very early on monday, we stayed in a bed and breakfast. We did some quilting in the evening and we had a great breakfast.



Daarna naar Nieuwegein waar we een workshop Veren uit de vrije hand hebben gevolgd. Het was best wel pittig, maar we moesten zeker 400 uur oefenen voordat we het niveau hebben van de profesionele quiltsters, dus nog even oefenen. Marlies had het al snel onder de knie hoe het moest, Christine en ik moeten toch nog veel oefenen.
I still have to practice a lot. Marlies she was a quick student. Christine and I have to pratice some more.

Mijn resultaat:

The result:



Ik quilt veel met mijn quilthandschoenen, maar nu zag ik op een site dat deze rubberen vingerhoedjes het ook goed deden. Via het forum Costa heb ik ze van Cuny gekregen. Nog hardstikke bedankt Cuny. En nu maar oefenen!!!!


I quilt with gloves on, but somewhere on the internet I saw somebody who quilted with these thimbles. They are very hard to get them here. But I got them from a lovely lady I met on a forum. I'm so glad I have them now I only have to practise!!!!








Natuurlijk heb ik ook weer een tas gemaakt, deze is helemaal van mij. Ik heb het patroon ook uitgetekend. Deze tas heet "Mathilda" en ook deze ga ik gebruiken voor mijn workshop. Deze tas kun je groter maken en ook naar harte lust mee variëren. Hij is ook gemaakt van tafelzeil. Vanaf 8 september opent Naaimachine totaal de deuren van hun prachtige nieuwe winkel. Donderdag 10 september ben ik ook aanwezig om te demostreren.

Of course I made a new bag, it's a bag which has a lot of possibilities. You can make it bigger and decorate the top just as you want to. I made it from oilcloth, it wasn't easy. I just love the bright colors. The shop were I will giving the workshops will open on the 8 th of september with a beautifull shop. I will be there on the 10 th, are you coming????



Groetjes

Mai

10 opmerkingen:

zigzago zei

Hoi, leuk terug van weg-geweest! Helemaal fit om er terug in te vliegen! ... en een gelukkige verjaardag! Renata.

Stephanie zei

Happy Belated Birthday! How nice to come home to squishy birthday packages. I just love your oilcloth bag. I've worked with it once and it was a struggle.

MooZ KaartenFabriekje zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je 40ste verjaardag!
Wat een leuke workshop (wat prachtig die veren!) heb je gevolgd en je tafelzeil-tas vind ik helemaal SUPER!!!!

groetjes, Monique

Kaaren zei

Your vacation sounds wonderful, Mai. Happy Birthday, my friend. I wish I had known.

Your new bag is AWESOME! I just love it and the colors are perfect. It looks very retro, especially made from oilcloth.

I wish I could join you on the 10th the the new shop. How exciting!

Guute zei

Je hebt niet bepaald stil gezeten. En je machine quiltwerk is heel mooi geworden. Eigenlijk geldt voor alles hetzelfde: oefenen en nog eens oefenen. Succes met de workshop!

Jantine zei

Vond het al zo stil bij jou. Maar vakantie vieren is heerlijk. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Je tas is leuk en die veren zien er helemaal niet gek uit, ik wou dat ik het zo kon. Helaas had ik geen oppas in de zomervakantie, ik had graag dezelfde cursus gedaan. Babette is een gezellige meid om cursus van te krijgen...

Simone de Klerk zei

Wat fijn je weer terug te zien. Verveeld heb je je zeker niet. Zo veel moois. En knap, de Mathilda tas die je zelf ontworpen hebt!!!Het quilten ziet er goed uit. En je Country Calendar applique voor augustus is ook heel mooi!
Wat een schatje, de freebie stitchery van Vikki! Mooi, mat dat huisje.
Wanneer was je eigenlijk jarig? Alsnog van harte!
Nog een fijne week en succes donderdag!

Micki zei

Your work is just beautiful! I love the stitchery and the bag.
Micki

Cattinka zei

I really wish I could come to your workshop. You are so talented and I bet you are a great teacher!
KATRIN W.

Cybele's patch zei

Deze posting heb ik helemaal gemist. Ik zie normaal altijd een update maar deze keer niet. En er is nog wel zo veel te zien en te lezen. Je hebt bepaald niet stil gezeten. En ik ben echt onder de indruk van je quiltwerk. Móói!