zaterdag 1 augustus 2009

This and that

Eindelijk heb het eerste gedeelte van Guute's antieke quilt af ( zie sidebar) . Ik ben al begonnen met het knippen van de hoekstukken ( deel2).


Finally I have finished the first part of Guute's antique quilt(see sidebar). I have already started with cutting part 2.

Deze sleutelhanger heb ik voor mijn collega gemaakt. Ik heb dit huisje ergens op het internet zien staan. Inmiddels heb ik hem al meerdere malen gemaakt. De witte stof met roosjes is een dekbedovertrek van Ikea ( Rosalie). Het kleine varkentje is een lampje

.





This keychain I made for a co-worker and already made it several times. I saw it on the web.The white fabric with roses is from Ikea (Rosalie quilt cover). The little pig is a small light.( the red fabric you send me Vikki, goes so well with the fabric from Ikea).


Katrin vroeg op haar blog wie wilde ruilen. Nou ja, ik ben altijd in voor een swapje. Ze stuurde mij dit heerlijk reukende lavendelhart met mooi borduurgaren en een lapje stof. In ruil hiervoor ga ik haar een leuk hart maken. Het ligt al klaar om geborduurd te worden. Ik vind hartjes zelf ook erg leuk, daarom maak ik ook maar meteen een voor me zelf.

Katrin asked who wanted to swap with her. She has send me a beautifull lavender heart, in exchange I will send her also a handmade heart. She has also added some thread and fabric to the heart. Her heart is ready to be stitched.


Ik heb een give away gewonnen. Ik win haast nooit wat, dus ik was erg blij met het pakketje. Dank je wel Nancy.

I have won a give awy, I hardly win anything. So I was very pleased with the gifts I got. Thank you Nancy.

Vorig jaar zijn 2 quiltvriendinnen en ik begonnen aan deze dromenquilt. Hij is nu klaar en we hebben besloten om hem aan Jopie's dromenquilts te geven. Hij 1.50 mx1.20 m.


Last year 2 friends and I have started to make this Charityquilt. Now it's finshed and we have decided that it will go to Jopie's dromenquilts. It's 1.50 mx 1.20 m.


Deze heb ik ook nog even gemaakt. Het frame heb ik gekocht bij Robin-eva. Het is een dubbele portemonnee.

I also made this on the weekend. I have bought the frame at Robin-eva. It's double purse.


Deze tas maak in opdracht van Mathilda van Naaimachinehandel totaal in Kerkrade. In het najaar ga ik hier workshops tassen maken verzorgen. Deze tas is vrij groot en erg handig om vanalles in te stoppen. Het borduurpatroon is van de Bernina 830. Er zitten zakjes aan de binnenkant en er komt een rits om te tas mee te sluiten. De volgende tas ligt al klaar om genaaid te worden, dit keer niet alleen maar stof. Ik hoop dat de tas zo wordt als ik hem in gedachte heb.


I made this bag for Mathilda, she owns a great sewingmachineshop in Kerkrade. In the fallI will start giving workshops making hand-bags. This bag is big, has inside the bag 4 sidepockets and it will get a zippergusset. The embriodery is made with the Bernina 830. The next bag is cute and is waiting to be made, this time I won't use only fabric, I hope it turns out as I wont it to be.


Groetjes
Mai

15 opmerkingen:

Stephanie zei

CUTE house keychain you made. And I love the little snap purse too. I'm a bit addicted to making bags. So much fun. What a gorgeous charity quilt.

Cattinka zei

Oh you were so busy and have created so many beautiful new things! Really lovely keychane and I never have seen a double snap purse, how nice!
KATRIN W.

Kaaren zei

Mai, if I lived closer, I would be the first one to sign up for your class. You make the most beautiful bags...and keychains...and pincushions...and EVERYTHING!

And just think...I have the sewing case you made for me and it is the best!

Hugs to you my friend.

wilma zei

Zo wat laat je veel zien!! Erg mooi allemaal en heerlijk bezig met van alles...

Sew Useful Designs zei

Hi Mai x

Every time I see your creations, the words "OH WOW!" always, always escape my lips!!

I love everything you make and you have such a clever way at choosing fabrics. I love the little house (and yes, that red fabric looks amazing with the Rosalie fabrics). And I LOVE that little double-purse (great colours again!) Was it difficult to make?

I'm so glad you will be teaching workshops, I know you will be brilliant at it - I just wish I lived closer so that I could attend!! :-)

Big hugs you talented lady!!!!
Vikki xxxxx

Helena zei

Lots of wonderful things you have made! I really love that sunny quilt....and the purse and......

Isabella zei

Wat een productie weer! Het is allemaal even mooi wat je maakt.

Anja.M zei

Dat is heel wat, wat je laat zien.
De droom deken vind ik erg mooi.
En de beurs is ook al zo mooi.
Ik heb net een patroon binnen voor een tas te maken.
Maar dat doe ik als ik er heel veel zin in heb, dan moet ik eerst uitzoeken hoe hij in elkaar gezet moet worden, de beschrijving is in het engels en daar ben ik niet zo goed in.

Micki zei

You have created some beautiful things. I love them all!
Micki

Heleen zei

Wauw, wat veeeeeeeeel!! Waar haal je alle tijd vandaan. Al die tassen en al die andere prachtige dingen die je maakt. Echt super. En wat lief dat jullie die mooie quilt aan Jopie's dromenquilt gaan geven. Heel erg lief. Daar zal straks een kindje heel erg blij van worden. Ik zet je maar bij mijn bloggen die ik volg want je maakt zoveel misschien werkt het aanstekelijk.LOL

Jenny of Elefantz zei

Mai, that purse is gorgeous!!! You are such a beautiful and imaginative stitcher - I love everything you do!!

Cybele's patch zei

Marie Jozé, wat heb je weer veel mooie dingen gemaakt. Super! Het middenstuk is ook erg mooi geworden. Op naar de sterren!

Annemiek zei

Jeetje, slaap jij wel? "even" dat portomonneetje gemaakt...een prachtige gele quilt en die "holland" tas is ook alweer zo leuk!

Simone de Klerk zei

Tjee, Mai, wat ongelovelijk veel mooie dingen die je laat zien! Echt geweldig. Ook je andere posts zijn heel indrukwekkend en geeft me veel inspiratie.
Fijn weekeinde (O:

Mirjam zei

Wat maak jij een mooie dingen zeg!!!! Ik heb net lekker even lopen kijken op je blog, heerlijk!! Hele mooie tassen en wat een lief schattig sleutelhangeropbergertje is dit zeg!!

Groetjes, Mirjam