woensdag 12 augustus 2009

Surprise, I made some bags!


In het vorige berichtje heb ik al iets van deze tas laten zien, hij is klaar en hij heet "Bernie-tas". Het voorpand is gebordureerd op de Bernina 830 door Mathilda van Naaimachinehandel totaal in Kerkrade.

In my previous post I told you about this bag, I finished it and it's called "Bernie-bag". On the front it's embriodered with the Bernina 830 and it's done by Mathilda from a sewingmachineshop were I will be giving some workshops.



Deze 3 tassen hingen deze week bij mij in mijn naaihoekje, de buitenste 2 zijn nieuw en de middelste heb ik eerder gemaakt voor een vriendin. Omdat zij haar hele hebben en houwen mee sleept in deze tas ( o.a. een portofoon!!!!) hebben de hengsels het begeven en moet ik er nieuwe aan maken. Ik denk dat ik van alledrie de tassen een workshop ga geven. Maar welke vinden jullie het leukst?

This was hanging in my little sewingcorner this week. The one on the left and right are new bags and the bag in the middle I made a while ago for a friend. Because she carries her whole life in that bag ( even a walkie-talkie!!!!) the handles broke and I have to replace them. I'm thinking about giving a workshop of all three the bags. But which one do you like the best?


Dit was een experiment en het is ook nog goed gelukt. Mijn collega's waarmee ik op vrijdag altijd werk, vonden dat ik maar eens tas moest maken die zij op het internet hadden gezien. De voor-, achterkant en bodem zijn gemaakt van tafelzeil, het middenstuk en de binnentas zijn van stof gemaakt. Ook heb ik nog een geweldig broche gevonden in de vorm van een aardbei, die zit op het hengsel. Ik benieuwd hoe mijn collega's de tas vinden, ik vind hem erg leuk. Zelfs DH vond hem goed geslaagd.

This bag was an experiment and it worked out alright. My co-workers, whom I always work with on friday found a bag on the internet and asked ( told) me to make one. The front, back and bottom are from a plastic tablecoth ( is it called this way??), the middlepart and the innerbag are made from fabric. I found also a great brooch in the shape of a strawberry. I'm curious what my co-workers will say of the bag, I'm very pleased with the result, even my DH liked my bag.



In het vorige bericht had ik een hart ontvangen van Katrin, in ruil daarvoor heb ik een hart voor haar gemaakt. Ik heb er meteen ook maar een voor mezelf gemaakt. De roze ruikt naar rozen en de paarse ruikt naar lavendel.

In my last post I told you about a private swap I'm doing with Katrin, she made me a heart and in exchange I made a heart for her. I also made one for myself. The pink smells like roses and the purple heart smells like lavender.



Groetjes
Mai

23 opmerkingen:

Stephanie zei

I'd love to come take a workshop but it's a far distance to travel. :o) I love the oilcloth bag with the fruit. Fun!!! But they're all beautiful and different.

Terry zei

Those hearts are so pretty! Your bags look great too! Enjoy your day! :0)

Heleen zei

Wat een onwijs gave tas is die van tafelzeil. Helemaal geweldig. Die zou ik ook wel willen leren maken. Geef je geen workshops? Maar, ja Limburg is wel heel ver weg voor mij.;-(

Cattinka zei

Hello Mai,
I can´t believe you are giving me one of those beautiful hearts! They are both gorgeous! And for the three bags it is really hard to say which one I like most, they are all great, but I think my favourite is the one with the big flower on it.
KATRIN W.

CONNY zei

HOI MAI,
ik ben verbast,wat zijn dat voor mooie hartjes.willen wij ook een ker ruilen?sorry voor het nederlnads.mijn duits is beter.
heb je ob mijne seit gezien?ik heb jou juteutensilo ook genaait.

beste groeten conny

Jo in TAS zei

All the bags are gorgeous, you're so clever! Love the hearts too

Sew Useful Designs zei

Hi Mai!

As always your bags are gorgeous! I love the strawberry bag because it is so much fun, and it would be interesting to find out how to make one. It looks tricky with the plastic-based fabric and zipper!

I love the hearts too - and love that they are scented. :-)

Your English is fantastic by the way! I admire you for writing in another language, and feel so incredibly guilty that I do not do the same. Please forgive me! xx

Hugs! Vikki xoxo

zigzago zei

Prachtige tassen! Mijn favoriete is die met de rode bloem maar de andere twee zijn ook heel mooi! Eem workshop, ... spijtig zo ver weg! ... misschien ooit een tutorial?
Ook de hartjes zijn prachtig! Ik wens je een leuke dag! Renata.

Anja.M zei

Die harten vind is geweldig, en wat de tassen betreft ik denk die met dat tafelzeil.

Yvonne aka sommeke zei

Ik ben ook helemaal weg van de tas uit tafelzeil! Super!

Cybele's patch zei

Ik maar denken dat je met vakantie bent en ondertussen ben je hard aan het werk! Leuke tassen, ik zou niet kunnen kiezen. Als Bernie-meisje moet ik misschien toch voor de Bernie-tas gaan. Hoewel..., ik weet het echt niet.....

Kaaren zei

Great bags, Mai! I love the table cloth one, probably because it's different and of course the colors are wonderful too!

Great job!

wandar-wanda zei

Hoi Mai,
you work is Beautiful !!!
grotjes,
Wanda

wandar-wanda zei

Hoi Mai,
your art. work is beautiful,
groetjes,
Wanda

Micki zei

The bags are beautiful and so are the hearts!
micki

Jantine zei

De tassen zijn alle drie leuk! Ik vind de middelste op het oog het leukst, maar de detailfoto's van de rechtse zijn ook erg aantrekkelijk!

SATU zei

Oh- I love these bags.
You´re so talented.

Cisca zei

Ik vind ze ook alle drie erg mooi, maar ik denk, dat ik die met het tafelzeil het leukst vind. Je bent goed in tassen maken, zeg. De hartjes zijn super, het patroon ligt bij mij ook klaar en het engeltje is helemaal top, maar ik ben er dan ook een groot fan van.
Groetjes, Cisca

Annemiek zei

Leuk die van Kitch en Kitchen zeil!!Hoe krijg je het toch weer voor elkaar en zo netjes! petje AF hoor!

MooZ KaartenFabriekje zei

Wat een prachtige tassen weer! Mijn favoriet is echt die van tafelzeil...ik vind 'm helemaal geweldig!
Leuk, jij hebt de "Cindy"-hartjes ook geborduurd/gemaakt!

groetjes, Monique

Simone de Klerk zei

Je 'tafelkleed' tas is geweldig! Zo kleurrijk! En de hartjes zien er ook erg leuk uit. Leuk dat je er ook een voor jezelf hebt gemaakt.

Suzie zei

I love the oilcloth bag, it is so sweet! Who knows, maybe one day I'll take one of your workshops, that would be nice!

Simone de Klerk zei

Lang niets meer van je gehoord! Hopelijk gaat alles goed met je. Zal wel rustig zijn, nu zoonlief weer naar school is. Fijne week!