zaterdag 4 juli 2009

Nieuwe tas en Costa -dag- A new bag and Costa-dag

4 juli 2009 9.15 uur: een beetje zenuwachtig sta ik te wachten op Liesbeth en Anja ( beide dames had ik nog nooit live gezien).

4 July 9.15 a.m: I'm waiting for Anja en Liesbeth. A little bite nervous because I only know the ladies from the internet.



10.00 uur: arriveren we in Kerkrade en worden hartelijk ontvangen door Jos , Ingrid en anderen. We gaan meteen aan de koffie met vlaai. Dan opent Ingrid de Costa-dag en legt uit wat we gaan maken.


10.00 a.m: We did arrive and we had pie and tea. Ingrid opens the first Costa-day and tells what we are going to make.










Al snel zijn we allemaal druk bezig met onze werkjes, na 2 uurtjes heeft bijna iedereen het naaldenmapje af ( Het idee is van Jaqueline van de the Log Cabin)




The results what we made a needlemap.


She forgot to remove the needle.


Onze Leewin was iets te ijverig had alles vastgenaaid, maar vergeten dat de naald er ook nog verwijderd moest worden ( kan iedereen gebeuren). En daarna was het weer eten en het was lekker.

Than we ate again and it was delious.



Daarna was show and tell. Hier had iedereen echt hele mooie quilts bij zich.

Show and tell




Engelen quilt van Liesbeth Angel quilt.


Verschillende engeltjes van Tandy, wat stof al niet doen.


Very different angels, left is Kaffe Fasset fabric and on the right is fabric with roses.





A jelly roll quilt ook van Liesbeth en heel mooi doorgequilt.

A jelly roll quilt and very beautifull quilted.



Een zijden quilt - A quilt made of silk





Nog een zijden quilt.



Another silk quilt




Dromenquilts



Quilts for charity






Weer een hele mooie quilt


And again a very beautifull quilt








Oeps vergeten te draaien, sorry Anja.


Oops, I forgot to turn the pitcure.







Dit is door Isabelle zelf ontworpen, de tekeningen zijn gemaakt door de kinderen en daarna door haar geborduurd.


This was designed by Isabelle herself, she made drawnings with her kids which she made beautifull stitcheries of.











Dit is mijn tas, ik heb het patroon in Veldhoven gekocht. Maar ik heb wel enkele veranderingen aan gebrcht. Zo heeft het origineel geen binnentas en rits.

This is my bag for the OPAM Juli. I bought this pattern at a quiltshow. I made some changes, I made a bag inside and I put a zipperclosure in the bag.







Daarna werd nog iets nagekletst en zo kwam een mooie dag, die veel te snel voorbij ging, ten einde. Patches (Jos) en Ingrid bedankt voor het organiseren van deze hele mooie dag.

This was my Costa-day. Costa is a quilting forum and it was the first time we got together and meet everyone in person. It was a beautifull day which ended much to soon. I hope we will get together again. We had a great time.


Groetjes

Mai

13 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Een TOP-dag, één om nooit te vergeten, dat is duidelijk! Prachtige show and tell wooooow!

Cattinka zei

What a nice day you had at the Costa meeting! Beautiful quilts there! I like your bag you used these nice colours again!
KATRIN W.

Kaaren zei

Quilting friends are the best!

What beautiful quilts your friends made. And your bag is gorgeous, Mai.

Jo in TAS zei

Sounds like a lovely day, there were some gorgeous quilts on show!

Sew Useful Designs zei

Wow Mai, there are some fantastic quilts on show there! Looked like you had an amazing time... and the gardens pictured look stunning!

I have just noticed that you used the Amy Butler fabric inside your bag... !!! I thought I recognised it! :-) You are really talented when it comes to putting colours and patterns together!

Have a great week!!!
Vikki xoxo

Isabella zei

Jij hebt ook al zulke mooie foto's gemaakt. Het was een hele gezellige dag zaterdag, ik vond het leuk om je (en ook de anderen natuurlijk) te ontmoeten.

Simone de Klerk zei

Wat mooi om deze foto's allemaal te zien! Heerlijk, om met zoveel gelijk gezinden samen te zijn. Hopelijk kan ik de volgende keer er ook bij zijn!
De tas die je gemaakt hebt is erg mooi. Mooie vrolijke stofjes. En er zelf iets aan toe te voegen en weg te laten - zo wordt het ook echt iets van jou!
Een fijne en gezellig week (O:

Cybele's patch zei

Het was een heel geslaagde dag. Het was zo leuk om jou eindelijk persoonlijk te ontmoeten. Je tas is prachtig Marie Jozé. Je bent een echte kunstenaar op tassengebied. Nogmaals dank je wel voor het enige speldenkussentje. Ik ben er zo blij mee. Denk dat ik toch maar ga verzamelen ;-)

Micki zei

Beautiful quilts and projects! it was lovely looking at all of them!
Micki

SATU zei

I just love the bag you made, the fabrics are so nice.
Over here I haven´t done that much, just relaxing and taking it easy with the kids:)

Have a good, warm and sunny summer.

yvo zei

Het was een topdag zaterdag en zeker de moeite waard om daar voor naar Limburg te komen. In ieder geval voor herhaling vatbaar en dan ben ik er zeker weer bij..
groetjes
yvon (alias: leeuwin)

Ana Cristina zei

Everything is so beautiful, the bags is so prety, congratulaions

Expeditieteam brwrmd zei

Hoi schatje,

Ik schaam me diep want dit is de eerste keer dat ik eens rustig naar je blog heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben hoe goed deze er uit ziet. Nu zie ik pas hoeveel mooie spullen je al gemaakt hebt. Ik ben trots op je.

Grtjs en dikke knuffel van John