woensdag 1 juli 2009

Is it already X-mas- Is het nu al kerstmis

My mailman has a hard job, why? Look her what had to bring me in this hot, sunny weather. 2 days ago he brought me a soft envelope. These buttons and fabric were inside.



I'm making a Girls day out BOM from Libby Johnson and these buttons have to go on the quilt. I ordered them here. Karen is the owner of the webshop, she is from Australia and lives in the Netherlands. She did put some extra fabric in for me, I will use them on my antique quilt.

Ik heb medelijden met mijn postbode, waarom? In dit warme weer moet hij heel wat naar mijn brievenbus slepen. 2 dagen geleden bracht hij mij een zacht pakketje met daarin deze mooie knopen, die ik ga gebruiken op mijn quilt a Girls day out van Libby Johnson. Ik heb inmiddels een halve blok af. Ik heb ze hier besteld. Karen is de eigenaresse van de webwinkel. Ze komt uit Australië en woont al een tijdje in Nederland. Ze had een paar mooie lapjes erbij gedaan die ik weer ga gebruiken voor mijn project de antieke quilt.


Yesterday he brought me 2 soft envelopes. One with patterns I ordered. It's pattern for bag to put in my bag. I have so many bags but I hate to take my stuff from one bag to the other. I will make a portapocket. I put all my stuff in that bag and .....



The second envelope was from Kellie. I made the 3000th comment on her blog. She send these patterns to me. OOOOh I 'm such big fan of her designs and I'm so thrilled to get something from her, but it goes on..............


Gisteren bracht de postbode alweer 2 zachte pakketjes . In de eerste envelop zaten 2 patronen die ik had besteld. Ik heb inmiddels heel wat tassen, maar ik vind het ontzettend vervelend om de altijd mijn zooi van de ene tas naar de andere tas te verhuizen. Met dit patroon maak ik eigenlijk een tas in een tas. In de portapocket doe ik mijn zooi en die doe ik mijn tas en zo hoef ik alleen de portapocket te verhuizen. Ik vind het erg slim bedacht.


De tweede envelope was van Kellie. Ik had laatst de 3000 ste reactie gegeven op haar blog en als dank kreeg ik 2 patronen van haar. Ik bewonder haar creativiteit enorm. Dus die patronen zijn erg welkom. Maar dat was nog niet alles.........


Today the mailman came with two packages

The first package was from Vikki. We had a private pincushion swap, she send me a little perfect teacup-pincushion,tea, chocolate and some fat quarters. She says she isn't a good seamstress as me, but I don't agree with her. The teacup is perfect and very well made, thank you Vikki. We have to do that again, it was/is a lot of fun.


Vandaag bracht de postbode twee pakjes, het eerste pakje was van Vikki. We hadden samen een privé pincushion- swap. Ze stuurde me een perfect uitziend theekopje, choclade, fat quarters en thee. Ze schreef me dat ze niet zo goed kon naaien als ik, maar ik ben het helemaal niet met haar eens, kijk eens hoe mooi het theekopje is. We gaan in de toekomst dit nog een keer doen, want het was echt leuk om te doen.



The second package was from Kaaren, she is my swap-partner from the F.R.I.E.N.D.S.-swap, her package was loaded with goodies. It felt like X-mas. Thank you so much Kaaren
Het tweede pakje was van Kaaren, zij was mijn swap-partner van de F.R.I.E.N.D.S.-swap. Ze heeft zoveel leuke spulletjes opgestuurd, het leek wel kerstmis in de zomer.



Socks, I didn't keep them one because it was 30 C ( very hot), but they fit perfectly.
Sokken, ik heb ze met deze hitte niet aan gehouden, maar ze zitten als gegoten.

Buttons, pins, fat quarters and a magnet.
Knopen, spelden, fat quarters en een mooie magneet.


Cards, notebook, beautifull threads and a great magazine ( I love it).
Kaarten, notitiebloc, heel mooi garen en een geweldig tijdschrift.


Don't you just love this.
Geweldig mooi.

A beautifull bag
Een mooi lief tasje.



And a pattern to make a bag and a drawn-string bag ( did i wrote this correctly?). Can you image that I had some wonderfull days, I feel spoiled. Thank you everyone and especially Vikki and Kaaren.

En tot slotte een patroon om een tas te maken en een heel mooi zakje. Kun je je voorstellen dat ik een paar geweldige dagen heb gehad. Ik ga nog even nagenieten van al dat moois.

Groetjes

Mai

16 opmerkingen:

zigzago zei

Ja, het is net of de kerstman bij je langs kwam! Zoveel ontzettend leuke spullen! Renata.

Dolores zei

What wonderful gifts the mailman brought from around the world. Enjoy!

Jo in TAS zei

Wow! what a post, so many beautiful things to show us!
Love those socks!!

Sew Useful Designs zei

Hello darling Mai!

I am so delighted that you like the pincushion! It makes me happy!

I think your buttons are so gorgeous! Libby Richardson is a very talented designer, I think her teddy bears are just the cutest! I am so looking forward to seeing the Girls Day Out project in progress! :-)

As for your gifts from Kaaren... I think she knows your tastes so well... the gifts are so YOU! Kaaren is a lovely lady and so talented!

I'm so glad you have been spoilt Mai, you deserve it!

Lots of love!
Vikki xx

Cattinka zei

You really had beautiful mail in the last few days! Have fun with all of it!
I love your idea to make a portapocket, I have the same problem. Everytime I want to change bags or purses I don´t do it because of all the stuff thats in side it.
KATRIN W.

Mascha zei

Zo, wat een verwennerij. Die postbode toch... Maar wat een mooie spullen en patronen.
Groetjes Mascha

Isabella zei

Jij laat je postbode wel werken voor z'n geld!! Geweldig mooie post heb je gekregen.
Mag ik vragen waar je het patroon voor die tas in een tas besteld hebt? Dat lijkt me een reuze handig ding.

Annemiek zei

Jéétje!!! Het is echt feest daar bij jou!

Simone de Klerk zei

Tjee, Mai, wat een prachtige spullen allemaal!!! Jij zult wel heerlijk aan het genieten zijn. Het lijkt inderdaad Kerst bij jou. De pincushion van Vikki is een schatje (O:
Nog een fijne week en geniet van de heerlijke zon en lange avonden.

Simone de Klerk zei

PS: wat heb je een leuke nieuwe achtergrond op je blog.

Kaaren zei

I'm so happy that you like your gifts, Mai. The tea cup pincushion from Vikki is wonderful. I love it, Vikki.

I think swaps are so much fun. How else would we have become blogging friends?

Each time I would see something I would have to buy it or make it because the more we communicated, the more I got to know what you liked.

I hope you enjoy everything as much as I enjoyed making and collecting everything for you, Mai.

Hugs,

Kaaren

Micki zei

I hope that you enjoy using all that you ordered. What fun!
Micki

Christine zei

WOW. You ceratainly received some lovely mail. Love the buttons for your Girls Day Out BOM.

Cybele's patch zei

Ben nu pas aan het bij lezen. Wat een leuke posting. Zoveel mooie spulletjes ontvangen. Lucky you! Echt heel mooie cadeautjes.

Khris zei

OMG you got lots of wonderful goodies in the swap....I love it all...hugs Khris

Khris zei

OMG you got lots of wonderful goodies in the swap. I love it all..hugs Khris