donderdag 9 juli 2009

Home alone

Vandaag is mijn DH vertrokken naar Chamonix om daar aan zijn beklimming te beginnen van de Mont Blanc. De groep bestaat uit 10 brandweermannen en vrouwen. Zij hebben sponsers gezocht voor het goede doel Brandweer zonder grenzen. Hier kunnen jullie hun tocht volgen (en hun aanmoedigen).



Today my DH has left to Chamonix to climb the Mont Blanc. Together with 9 firfighters they want to reach the top and they have found several sponsors to support them. The money they collect will go to Brandweer zonder grenzen. It's an organization which buys old firetrucks and materials, repair them and bring them to countries who needs any of those things. Together with the supplies they also teach them to use the supplies. Here you can follow their journey. (it's in dutch, sorry)

Dus ik heb 9 dagen het rijk voor mij alleen met mijn zoon. Zoonlief moet nog 2 weken naar school en ik hoef maar 2 dagen te werken, dit om bij zoonlief te zijn. En wat heb ik vandaag gedaan. Eerst wat gepoetst, daarna natuurlijk naar mijn naaihoekje gegaan en het tweede lopertje voor mijn moeder gequilt ( ik moet de bies nog even vastzetten). Het heeft een tijdje geduurd voordat ik het tweede lopertje klaar had omdat ik te weinig stof had ( cremekleurige stof). Besteld via internet en voilá....

So I'm 9 days alone with my DS. DS has to go to school and I only have to go to work for 2 days. So what did I do today. First I did some cleaning and after that I went to my own little space and finished the second tablerunner for my Mom. I only have to sew the binding. It toke some time to finish them because I ran out of fabric. I ordered on the internet and voilá.....

Gisteravond toen DH aan het pakken was heb ik de blokken van Verandah vieuw afgemaakt.Vanavond ga ik beginnen aan de blok van Gail Pan.


Yesterday whem DH was packing I finished these 2 blocks of Verandah vieuws. Tononight I going to stitch block 7 from Gail Pan.

And I just added some great give aways, look in my sidebar.

Ik heb 2 give aways in mijn sidebar gezet.

Groetjes

Mai

13 opmerkingen:

Anja.M zei

Lijkt me spannend zo'n tocht.

Gisteren ben ik ook even door het huis gegaan, was ik meteen in beweging, zit al een paar dagen ziek thuis kon twee dagen helemaal niet meer praten alles moest via een briefje, en ben dood moe van het hoesten, maar gelukkig gaat het nu weer een stuk beter.

De lopertjes zien er ook erg leuk uit.

Kaaren zei

Enjoy your time alone. Just think, Mai...you will have less food to prepare for meals, less dishes and clothes to wash (until he gets home)and more time to yourself to sew and do 'girl-y' things.

Your table runners are gorgeous. I'm sure your Mom will love hers.

Priscilla zei

I love your table runners - they are really pretty colours and I like the design too.

Cybele's patch zei

Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat maken in al die vrije dagen.
De lopertjes zijn leuk geworden. Weer twee AFO's!

zigzago zei

Heb een leuke tijd samen met ja zoon, ... en veel creagenot! Renata.

Cattinka zei

Sometimes it even feels good to be alone for a while, at least you can get your sewing done. I like the tablerunners, you sewed them very accurately, and your stitchery is beautiful as always. I also plan to do my Gail Pan stitchery tonight, so we have one thing in common!
KATRIN W.

Lappeklipp zei

Hello!
I love your tablerunners, your Mom is a lucky girl who get´s them! And your stitchery looks great.
I wish you a nice week-end!
Hugs from Lappeklipp

Micki zei

How wonderful! I wish that I could have followed their journey, but I wish them all the luck in the world.
Micki

Jacqueline zei

Hallo Marie José,

Die 9 dagen zijn ook zo om. Ik weet zeker dat je je geen minuut verveeld. ( missen doe je hem natuurlijk wel !!).
De tafellopers zijn erg mooi geworden.

Ik kan me voorstellen dat jullie een fijne Costa-dag hebben gehad. De naaldenmapjes zien er erg leuk uit.

Tot gauw, Jacqueline

Simone de Klerk zei

Dat zal wel even wennen zijn, zo alleen! Je stitcheries zijn erg mooi geworden en de table runners - WOW!!! Prachtige stofjes en een erg mooi patroon. Veel plezier met je vrije tijd! Een heel fijne week (O:

Sew Useful Designs zei

Hi Mai! :-)

Time will pass quickly I am sure, and your DH will be home and back in your arms before you know it. xx

The tablerunners you have made are beautiful, Mai. Just like everything else you create! :-)

Hugs and love!
Vikki xoxo

Stephanie zei

Your work is beautiful. Love the stitcheries and tablerunners. Best of luck with the climb. Such a fantastic cause.

Terry zei

Your table runners are beautiful! And your Verandah Views blocks look fabulous! I can't wait to get mine put together in a quilt! Enjoy your day! :0)