woensdag 15 juli 2009

Home alone part 2

Mijn echtgenoot verblijft op dit moment op 3800 meter van de Mont Blanc, vannacht om 2.00 uur gaan ze voor de top, ik wens ze veel succes en dat ze de top mogen halen. Maar dat ze vooral gezond en wel weer terug komen. Hier een actie foto van mijn menneke.


My DH is now staying at 3800 meter at the Mont Blanc. Tonight at 2.00 a.m they are going to go for the top. I wish him and his co- worker al the luck. Above an action photo.

Terwijl mijn echtegenoot zich vermaakte in het gebergte, heb ik me geamuseerd in mijn naaihoekje. En ik heb zeker niet stil gezeten.....

And I have been sewing and sewing and......


Ik heb de eerste blok van een Girls day out af, het is eigenlijk blok 2. Maar blok 1 is een behoorlijk pittige blok, die bewaar ik nog even voor later.
I finished the first block of the BOM a girls day out. In fact this the second block of the BOM, but the first block is difficult so I saved it for later.

Ook heb ik blok 6 van Christmas wish van Gail Pan af.
I also finished block 6 of the BOM Christmas wish from Gail Pan.
Zoals jullie misschien weten heb ik een tic wat betreft tassen, ik maak en heb al heel wat tassen gemaakt. Echter doordat ik zoveel tassen heb, moet ik mijn zooi altijd van de ene tas naar de andere tas verhuizen. Nu heb ik deze week daarvoor een oplossing gemaakt. 2 weken geleden heb ik een mooi patroon gekregen voor tassenorganizers. En tadada...Hier zijn ze dan, medium en de kleine, de XL moet nog even wachten. Het was een heel gedoe om ze te maken, maar al doende leert men.

You might have noticed it that I love to make bags. But the negative side of having a lot of handbags, that you have to move your stuff from bag to bag. AND I DON"T LIKE THAT. So I made 2 bag organizers. I recently purchased this pattern. I made small and medium, XL has to wait. I'm not completed satisfied with the result, but it will get better everytime I make one.


In actie. In action
Vandaag had mijn zoon en zijn klas een uitstapje naar een dichtbij gelegen natuurgebied. Het was er prachtig, ik wist niet dat ik 5 km van een prachtig natuurgebied woon. De kinderen kregen van een dame van natuurmonumenten allerlei opdrachten, die zij met veel plezier hebben uitgevoerd.


Today I went on a field trip with my DS and his class, we went to a beautifull place nearby where I live. The kids enjoyed it very much. There was a lady who gave them assignments and told them several things about the nature around them.


Dit kwam de postbode vandaag brengen. Mijn swap partner Becky, van de summer pincushion swap, had mij dit moois gestuurd. Ook had ze er een porseleinen vingerhoed en 2 rolletjes lint erbij gedaan.
The mailman brought me a little package from my swap partner Becky ( summer pincushion swap). She send me a beautifull pincushion, a cermic thimble from North carolina and some ribbon


Deze 2 schatjes heb ik van middag even gemaakt, morgen wil een groter versie maken. De link van het patroon heb ik van Katrin.
These 2 I made this afternoon, I want to make a bigger version tomorrow. I got the link of the pattern from Katrin. Dank dir.
Groetjes
Mai

11 opmerkingen:

Micki zei

Good luck to your husband and I see that you have been keeping very busy!
Micki

Stephanie zei

You sure do get a lot accomplished when you're home alone! I love bags too. That organizer is a great idea. I love the little bags in your last photo.

Sew Useful Designs zei

Hello sweet Mai :-)

What an amazing post! So much to see and admire! Where do I start?
First of all, it is great to see your DH in action and I hope the weather was good and he and his team summited Mont Blanc.

Mai, your bag inserts are just amazing! I love the fabrics and colours you have chosen - you are so talented with putting fabrics together! It is a lovely pattern and I think you have made them beautifully. I also love the little bags you made - you know my bedding is in the same fabrics! I bought a complete set from Ikea a few years ago! I love it!

It is lovely to see a windmill! They are so beautiful... and what a glorious day you had out too! The water looks so blue!

I love your blog, it is always so interesting and I love everything you make!

Have a great week sweetheart! When is your DH due back home?
Love and hugs!
Vikki xoxo

Becky zei

So happy that you received your package and that you like it! Swapping was fun!

Cattinka zei

Hi Mai,
I love your new bag organizers, what a nice idea!
I also made the little Sulky bags and was dissapointed because they turned out so small. I can understand you want to make them bigger. Thanks for the link back to my blog! Stay creative!
KATRIN W.

Isabella zei

Jij bent flink bezig geweest! Handig die tassenorganizers, nu moet je er daar wel ook niet te veel van maken anders ben je nog steeds alles aan het omsteken LOL.

Sabine zei

Leuk leuk leuk!
Je man is inmiddels al bezig met het terugklimmen? Je maakt weer mooie dingen in de tussentijd. Ik ga ook eens speuren naar die tasjes!

Groetjes, Sabine
http://sabineke.blogspot.com

Cybele's patch zei

Jeetje Mai, jij hebt niet stilg gezeten. Of eigenlijk wel, voor je naaimachientje! Wat heb je veel mooie en handge dingen gemaakt! Super.
En de berg met je DH ziet er best wel eng uit. Ik hoop dat de mannen allemaal heelhuids terugkomen.

Simone de Klerk zei

Je hebt heel wat te laten zien! Mooi, die Girl's day stitchery en de tas organizer! En gezellig zo'n dagje uit met de klas van Tim!

Litamora's Quilt & Design zei

You're really productive!
That "girls day out" will be soooo great! Look forward to do some progress on mine :o)
Happy sewing,
Laila

Jantine zei

Gelukkig gaat met je DH alles goed, geniet van je tijd om te naaien! Die tassen organizer, daar heb ik ook al over na lopen denken, misschien kun je over een paar maanden nog eens laten weten op je blog of het bevalt zoals je dacht ;-)! Waar heb je het patroon vandaan?